אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גבי אשכנזי יקבע מתי הלוגיסטיקה של אלון חסן תעזוב את נמל אשדוד צילום: אוראל כהן

גבי אשכנזי יקבע מתי הלוגיסטיקה של אלון חסן תעזוב את נמל אשדוד

הנהלת נמל אשדוד תפנה ליו"ר חברת שמן, אחת הלקוחות המרכזיים של חברת דנה לוגיסטיקה, כדי לבדוק עד מתי שמן נזקקת לשירותי החברה. הקשרים בין דנה לוגיסטיקה לבין יו"ר ועד עובדי הנמל לשעבר אלון חסן נידונים בבית המשפט

09.10.2013, 06:53 | ליאור גוטמן

הנהלת נמל אשדוד מתכננת להיפגש עם יו"ר חברת שמן גבי אשכנזי כדי לדעת עד מתי החברה תזדקק לשירותיה של דנה לוגיסטיקה, שהקשרים העסקיים בינה לבין יו"ר ועד עובדי הנמל אלון חסן נידונים בימים אלה בבית המשפט. כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

שמן, שמפתחת את מאגר הנפט "ים 3" מול חוף פלמחים, היא אחת הלקוחות העיקריות של דנה לוגיסטיקה שעתידה לצאת מהנמל בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בבאר שבע מתחילת השבוע. בנמל אשדוד לא רוצים לפגוע בקידוח של שמן אך מביעים ספק באמינות לוחות הזמנים שהעבירה דנה ושדרושים לה, לטענתה, לפינוי הציוד מהנמל.

יו"ר חברת שמן גבי אשכנזי. לקוח עיקרי של דנה לוגיסטיקה, צילום: אוראל כהן יו"ר חברת שמן גבי אשכנזי. לקוח עיקרי של דנה לוגיסטיקה | צילום: אוראל כהן יו"ר חברת שמן גבי אשכנזי. לקוח עיקרי של דנה לוגיסטיקה, צילום: אוראל כהן

על כן הוחלט בנמל לשמוע מאשכנזי כמה זמן נדרש כדי לפנות את הציוד. התשובה שתינתן תכפה על דנה לוגיסטיקה לוחות זמנים לפירוק הציוד ולהוצאתו מהנמל. בתחילת השבוע הודיעה שמן כי משרד הביטחון האריך את תוקף רישיון הקידוח שלה עד ל־31 באוקטובר, מה שצפוי להשפיע על לוחות הזמנים שתעביר החברה להנהלת הנמל. בהודעת הבורסה של שמן נאמר כי ייתכן שהיא תמשיך לפעול באתר גם בתחילת נובמבר.

בתחילת השבוע ערכה חברת נמלי ישראל סיור מקצועי לחברות זרות שהביעו התעניינות בהפעלת הנמלים החדשים, לאחר הקמתם. זאת בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כץ כי את הנמל יתפעלו חברות זרות במטרה להימנע ככל האפשר מקידום מקורבים. בסיור השתתפו שש חברות מאירופה ומהמזרח הרחוק להן ניסיון בינלאומי בהפעלת נמלים.

ההצעות הראשוניות יוגשו למדינה עד 31 באוקטובר. המפעיל שייבחר יקבל את הזכות להפעיל את הנמל לתקופה של 25 שנה. יצוין שבמקביל מקדמת חברת נמלי ישראל את המכרזים לבניית הנמלים שם כבר נרשמה התעניינות מצד חברות ישראליות (שפיר, אשטרום) וזרות. עלות בניית כל נמל נאמדת ב־1.1 מיליארד דולר. בחברת נמלי ישראל סירבו לאשר או להכחיש את השמות.

בראשון בערב התקיימה פגישה של צוות ההיגוי של ועדי הנמלים, ההסתדרות ומשרדי האוצר והתחבורה. בניגוד לפגישתם הראשונה, פגישה זו התנהלה דווקא על מי מנוחות וללא צעקות ואיומים מצד הוועדים, אבל בדומה לקודמתה הסתיימה ללא תוצאות. הדיון נע סביב אפשרויות השדרוג של הנמלים הישנים, אולם לא התקבלה כל הכרעה. ישיבה נוספת שתוכננה ליום שני נדחתה לשעות הערב אתמול. ב־10 לחודש יופיעו הצדדים בפני בית הדין לעבודה וידווחו על ההתקדמות ובמידה וזו לא תושג יבקשו הוועדים לשבות.

תגיות