אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הורידו את השאלטר: לקוחות בטר פלייס גילו שטעינת המכוניות החשמליות נחתכה בכ-60% צילום: בלומברג

בלעדי לכלכליסט

הורידו את השאלטר: לקוחות בטר פלייס גילו שטעינת המכוניות החשמליות נחתכה בכ-60%

לפיכך, טווח הנסיעה של חלק מהמכוניות, שעמד במקור ובמצב אופטימאלי על כ-170 ק"מ, הוגבל מהבוקר לכ-68 ק"מ בלבד. החברה: "מאחר והחברה הייתה בפירוק אף אחד לא יכל לגבות את הכסף ולכן בימים האחרונים הופצו חבילות רכישה חדשות שכוללות גם תשלום עבור הטעינה וגם תשלום נפרד עבור הסוללה"

10.10.2013, 11:15 | ליאור גוטמן

לקוחות שונים של בטר פלייס דרייברז, שמה החדש של חברת בטר פלייס, גילו הבוקר (ה') שמישהו האט עבורם את יכולת טעינת הסוללה כך נודע ל"כלכליסט". ההגבלה בוצעה מרחוק ובאמצעות מערכת ניהול טעינת החשמל. לפיכך, טווח הנסיעה של המכוניות, שעמד במקור ובמצב אופטימאלי על כ-170 ק"מ, הוגבל מהבוקר לכ-68 ק"מ בלבד. 

קראו עוד בכלכליסט

בטר פלייס, שאותה הקים שי אגסי התפרקה, החליפה את שמה לבטר פלייס דרייברז והועמדה על ידי מפרקי החברה למכירה. החברה נרכשה על ידי צחי מרקור, מבעלי חברת נכסי הצלחה, ולאחר שגבר על הצעת רכישה קודמת של איש העסקים יוסף אברמוביץ'.

עם זאת, בתחילת החודש התברר למפרקי החברה שהתשלום מקדמה עבור רכישת החברה בוצע באמצעות "המחאה עלומה ובמטבע זר" על סך של כחצי מיליון דולר וללא חשיפת זהות המשלם, מה שהוביל להתפוצצות העסקה ולביטולה. עם זאת, ביום ראשון השבוע עיכב בית המשפט העליון את ביטול העסקה עד להתבהרות הדברים.

תחנת טעינה של בטר פלייס (ארכיון) תחנת טעינה של בטר פלייס (ארכיון) תחנת טעינה של בטר פלייס (ארכיון)

עופר חביב, אחד הנהגים שגר בראש העין ומחזיק רכב חשמלי, סיפר ל"כלכליסט": "מאתמול בלילה הוגבלה יכולת הטעינה והיא הפכה ליותר איטית ואם פעם לקח לו להיטען 5 שעות אז הפעם זה לוקח 8 שעות. הטעינה מתבצעת בהפסק של 6 אמפר בלבד במקום 16 אמפר קודם ומשיחות שלי עם אחרים שיש להם מכוניות חשמליות אני לא היחיד. זה מגביל מאוד את יכולת התנועה ואני אפילו לא יכול לחזור לסיבוב נוסף כי הטעינה החוזרת היא איטית מאוד. אתמול בלילה הוא הטענתי בשלוש שעות רק 7% מהסוללה". 

בסביבת חברת "נכסי הצלחה" (רוכשת בטר פלייס) מסבירים: "נתח גדול מהלקוחות לא שילמו עבור החשמל שהם רכשו, חלקם אפילו במשך 5 חודשים רצופים. מאחר והחברה הייתה בפירוק אף אחד לא יכל לגבות את הכסף ולכן בימים האחרונים הופצו חבילות רכישה חדשות שכוללות גם תשלום עבור הטעינה וגם תשלום נפרד עבור הסוללה. כדי לא לפגוע בלקוחות לא הופסקה יכולת הטעינה לגמרי כיוון שרכב הוא מוצר שקשה למצוא לו תחליף, ולכן יכולת הטעינה הוגבלה ולא הוקפאה. מהחברה נמסר בתגובה ש"חברת אי וי נט גרופ (בעלי נכסי הצלחה - ל"ג) דואגת מאז רכישת הפעילות על ידה לספק חבילת שירותים מלאה הכוללת את שירותי הטעינה הציבוריים, שירותי טעינה ביתיים, שירותי דרכים, ואף שירותי החלפת סוללות ושירות ניטור ובקרה 24 שעות ביממה.

"החזקת הרשת ומוקדי הבקרה כרוכה בעלויות חודשיות של מילוני שקלים, אולם אנו מאמינים כי רכבים חשמליים רבים עומדים להיכנס לשוק הישראלי, והשוק עומד בפני צמיחה משמעותית. ישנה קבוצת לקוחות אשר טרם הסדירה את ההתקשרות עם החברה ואף לא שילמה כל תשלום בגין כלל השירותים, וכן לא הסדירה את פירעון החובות שצברה כלפי החברה. הקבוצה זכתה לקבל מספר הארכות להסדרת העניין ללא הפסקת השירותים, אך טרם השלימה את ההסדרה. על אף זאת השירותים לא הופסקו לחלוטין ואנו תקווה שהעניין יוסדר באופן מיידי, ונוכל להמשיך ולספק שירותים גם לקבוצה זאת ולצרפה למגוון הלקוחות הנהנים היותר משירותי החברה".

תגיות

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
אורן מתגובה 25 ו-44
אני לא יודע מאיפה אתה לוקח את המספרים והחישוב המסובך. אני כן יודע שהתוצאה שלך לא נכונה!!! לאחר 25000 ק"מ אני יודע בדיוק כמה עולה לי החשמל. העלות האמיתית שלי היא 10-11 אגורת לק"מ נסיעה = 1000 ק"מ 100-120 ש"ח. כל היתר קשקוש וחישובים עם נתונים שאין בינם למציאות כל קשר. שבת שלום
בעל פלואנס חשמלית  |  11.10.13
לכל התגובות