אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופית: קרן פימי נסוגה מההשקעה באל על צילום: יונתן בלום

סופית: קרן פימי נסוגה מההשקעה באל על

לפני מספר חודשים חתמה הקרן של ישי דוידי עם חברת התעופה על הסכם לפיו תשקיע עד 75 מיליון דולר, בתמורה ל-48% ממניותיה; המסחר במניית אל על הופסק לאחר צניחה של 8.1%

10.10.2013, 12:34 | שי סלינס

קרן פימי של ישי דוידי נסוגה מההשקעה באל על. חברת התעופה הלאומית שיגרה היום (ה') הודעה לבורסה לפיה הקרן נסוגה מכוונתה להשקיע בחברה בשל העובדה כי לא התקיימו התנאים המתלים שנקבעו בהסכם ההשקעה. לפני הפסקת המסחר באל על, צנחה המניה בבורסה ב-8.1%.

קראו עוד בכלכליסט

לפני מספר חודשים אל על חתמה על הסכם עם קרן פימי, לפיו תשקיע הקרן של ישי דוידי בחברה עד 75 מיליון דולר, בתמורה להקצאה של כ-48% ממניותיה.

עם זאת, כאשר חתמו הצדדים על ההסכם, מחוייבותה של פימי לבצע את העסקה הותנתה במספר תנאים, ביניהם, אישור האסיפה הכללית של החברה, קבלת אישורים רגולטורים ומעל כולם - חתימת החברה עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי לפי שיקול דעתה הבלעדי.

ישי דוידי, צילום: נמרוד גליקמן ישי דוידי | צילום: נמרוד גליקמן ישי דוידי, צילום: נמרוד גליקמן

אל על נסחרת היום בבורסה לפי שווי של 264 מיליון שקל. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 529.7 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 516.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, אל על עברה לרווח ברבעון השני - החברה רשמה רווח נקי של 3.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 6.1 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2012.

לפני כחודש אמר דוידי בשיחה עם "כלכליסט" כי "יש חוזה שכפוף לתנאים מתלים, ואני לא חושב שהם מתקרבים לתהליך. ההנהלה מקיימת משא ומתן עם העובדים כדי להפוך את החברה לתחרותית, שזה מה שאנחנו רוצים. ההתייעלות נדרשת לא רק מהעובדים אלא גם מהמנהלים ומהספקים. אל על יכולה להתחרות, אבל זה דורש ממנה שינוי דרמטי. האתגר הזה אפשרי, אבל כרגע המשא ומתן בין ההנהלה לעובדים עלה על שרטון".

תגובת וועד עובדי אל על 

"עובדי אל על מצרים על כשלון המו״מ מול קרן פימי. ועד העובדים פנה פעמיים לישי דוידי בחודשים האחרונים על מנת לקדם את העסקה, דוידי בחר לתת להנהלה לקדם את ההסכם. העובדים עשו הכל על מנת שהמו״מ יצליח. העובדים הסכימו לתנאי פרישה מוקדמת, ולנושאי התייעלות נוספים שיהיו חלק מהסכמי העבודה", כתבו נציגי הוועד.

"במשך חודשים רדפו העובדים אחרי ההנהלה כדי לנהל את המו״מ על ההסכמים ועל דרישות פימי. באופן תמוה בחרה ההנהלה להתחמק ולא לשבת ולדבר עם העובדים. עובדי אל על נלחמו בשנה האחרונה בהסכם השמים הפתוחים לטובת החברה ההנהלה והבעלים. כנראה שעשרות המנהלים, הסמנכ״לים והמנכ״ל שמרוויחים עשרות מיליוני שקלים בשנה הבינו שעם כניסתה של פימי לחברה, תגמר חגיגת השכר והתנאים לבכירים ולכן עשו הכל על מנת להכשיל את המו״מ. וועד העובדים קורא להנהלה לשבת עוד היום והלילה כדי לסגור את ההסכם וזאת על מנת לנסות ולמצוא משקיע חדש ולהגיע להסכם עבודה שמקובל על כולם", נכתב.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מטוסי 15-F של חיל האויר הם בני 37 שנים!!!
אז בבקשה לא לדבר שטויות על צי מטוסים בגיל ממוצע של 13 שנים!!! מטוסי 15-F הראשונים הגיעו בשנת 1976! מה שחשוב זו רמת התחזוקה, לא הגיל. אבל הנסיגה של פימי מוסיפה לאבחנה שאל-על לא אטרקטיבית מבחינת רווחיות. הבעיה - כמעט כמו בכל חברה גדולה - היא העובדים. יותר מידי עובדים (פוריות נמוכה ב- 30% יחסית לאירופה) עם יותר מידי תנאים... גם טייסים.. זו תמיד הבעיה הראשונה בחשיבותה.
אלי בר-נס , רחובות  |  10.10.13
6.
אליהו, תקלות קורות.
אני בטוח שהחוויה לא הייתה נעימה. תקלה במנוע בזמן טיסה זה בודאי מפחיד ונחיתה לא מתוכננת במקום כמו אסמרה זה בהחלט לא נעים ולא נוח אבל אלו דברים שיכולים לקרות בכל חברת תעופה. ברור שבנחיתה שאינה מתוכננת, בטח במקום כמו אסמרה ובטח כשאי נציגות מקומית, קשה לספק את כל הצרכים המיידיים של הנוסעים ובטח שלא לתת להם פיצוי מיידי ואני מקווה עבורכם שאל על ייתנו פיצוי הולם בהמשך, אבל גם אם לא אין לזה שום קשר לבטיחות. צי המטוסים של אל על אכן ותיק עם גיל ממותע של מעל 13 שנה אבל התחזוקה ברמה גבוהה וכשזה מגיע לבטיחות אל על נמצאת בצמרת' היא ברשימת 30 החברות הבטוחות בעולם - נמצאת במקום 24 (יש מעל 240 חברות הרשומות יאט"א).
אמיר  |  10.10.13
לכל התגובות