אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
MyThings הישראלית התקבלה ל-FBX, בורסת הפרסום של פייסבוק צילום: אוראל כהן

MyThings הישראלית התקבלה ל-FBX, בורסת הפרסום של פייסבוק

החברה היא הראשונה מישראל שנכללת בבורסה זו - ותוכל להציע למפרסמים מודעות בזמן אמת גם בפיד וגם בטיימליין. בתוך כך, זכו שתי חברות ישראליות נוספות בפרס טכנולוגיית השיווק הטובה ביותר שמעניקה פייסבוק

10.10.2013, 12:30 | אסף גלעד

הישג לסטארט-אפ הישראלי MyThings, שנבחר על ידי פייסבוק לאחד מעשרים קנייני הפרסום בבורסת הפרסום שלה בזמן אמת. המשמעות היא ש-MyThings תהיה החברה הישראלית הראשונה שתוכל לרכוש עבור מפרסמים מודעות פרסום (דיספליי) בפייסבוק בזמן אמת - בין אם לממשק הטיימליין, ובין אם לממשק הפיד, המציג סטטוסים ממומנים כמודעה.

קראו עוד בכלכליסט

בכך מצטרפת MyThings ל-AppNexus, AdRoll ו-Triggit לבורסת הפרסום של פייסבוק, המכונה FBX, שנועדה להיות המענה של פייסבוק לבורסות הפרסום דאבל קליק של גוגל ורייט-מדיה של יאהו.

מייתינגס אינה הישראלית הראשונה שעובדת עם בורסת הפרסום של פייסבוק, אך היא הראשונה שעושה זאת עם הבורסה בזמן אמת, הנחשבת לצומחת ורווחית יותר. בניגוד לבורסת הפרסום הרגילה, בורסת הפרסום בזמן אמת (RTB) היא תהליך אוטומטי שאורך מספר מילי-שניות ובו מתחרים מספר מפרסמים על מקום להצגת מודעת פרסומת.

בכירי MyThings, צילום: אוראל כהן בכירי MyThings | צילום: אוראל כהן בכירי MyThings, צילום: אוראל כהן

פייסבוק ומייתינגס מגדירות באותה מסגרת זמן עבור כל המפרסמים הרלוונטים את טעמיו של המשתמש, את מאפייניו הדמוגרפיים ואת הרלוונטיות של הפרסום עבור המפרסם. ככל שהמשתמש רלוונטי יותר עבור המפרסם, כך מחיר הפרסום בה יהיה גבוה יותר, ובסופו של דבר תיבחר הפרסומת הרווחית ביותר הן עבור פייסבוק והן עבור מייתינגס, והרלוונטית ביותר למשתמש מתוך מאגר המפרסמות שביצעו מכרז אוטומטי לשם כך.

פרסום בזמן אמת (RTB) מהווה כיום 20% מכלל שוק מודעות הדיספליי בארה"ב, והוא צומח במהירות. על פי IDC, הכנסות מפרסום דיספליי בזמן אמת צפויות להגיע לכ- 5 מיליארד דולר בארה"ב בלבד עד שנת 2015, קרוב ל- 30% מהשוק, וכי סגמנט זה צפוי לעקוף הכנסות מפרסום רגיל במובייל, ברשתות החברתיות ובוידיאו על פי IDC.

מייתיינגס נחשבת כיום לספקית מרכזית של טכנולוגיה לענף הרי-טרגטינג, הנסיון לשמר לקוח שבחן קנייה של מוצר באתר כלשהו, אך התחרט ברגע האחרון. אם נכנס המשתמש לאתר ובחן רכישת נעליים, הוא יגלה מודעת פרסומת של הנעליים או החנות באתר אחר בו הוא גולש. את המודעה תבנה ותעצב באופן אוטומטי ובמהירות רבה מייתינגס מבלי שהמשתמש ירגיש בכך. מייתינגס משרתת כיום 400 מפרסמים בהם אדידס, מיקרוסופט, מק'אפי ואיב רושר. לפי מייתינגס, 31% מהגולשים ברשת חשופים אך ורק לרשת הפרסום בזמן אמת של פייסבוק.


החברה גייסה עד היום 39 מיליון דולר מאקסל, כרמל, איריס ונ'צרס, ויולה וטי ונצ'רס, והיא נוסדה ומנוהלת על ידי בני ארבל.
 

קנשו ומאבריק - מכונות הכסף היעילות ביותר בפייסבוק עבור עסקים קטנים

פייסבוק גם הכריזה על הזוכים בתחרות טכנולוגית השיווק הטובה ביותר, תחרות חצי שנתית שעורכת פייסבוק עבור מפתחים חיצוניים שפיתחו פלטפורמות שיווק לעסקים. בין שש הזוכות שתי ישראליות: קנשו והסטארט-אפ הזעיר מאבריק (לשבר Appforma). קנשו, שותפה ותיקה של פייסבוק, ממוקמת ברמת החיל, נמנתה בין שש הזוכות על הטכנולוגיה שפיתחה, תמחור פרסום ועיצוב מודעות פרסום מבוסס על מלאי העסק ועל הביקוש ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש.

זוכה ישראלית נוספת היא החברה הצעירה Maverick, שפיתחה מערכת לשיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים ובינוניים, המתבסס בין השאר גם על פרסום ויצירת טראפיק ברשתות החברתיות ועל מדידת היעילות שלהם. החברה מייצרת טראפיק באמצעות פרסום פוסטים אוטומטיים בפייסבוק ובטוויטר, רוכשת מדיה בבורסת הפרסום של פייסבוק על בסיס אלגוריתם מתוחכם, ומוציאה לפועל קמפיינים במייל ובאפלקצייה ייעודית. מאבריק נוסדה על ידי איתמר שפיר, איל קדם, איל אברמוביץ והלל פורת. לתחרות ניגשו 69 חברות ומלבד קנשו ומאבריק זכו בה גם סיילס פורס ואופטימל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות