אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מטקבקים, ברגש

אפליקציית ויקומי מאפשרת לגולשים לטקבק וגם להביע רגשות

11.10.2013, 13:10 | אסף גלעד
מערכת התגוביות (טוקבקים) באתרי חדשות לא השתנתה באופן ממשי בשנים שחלפו מאז המצאתה. במידה רבה, התרגלנו לגלול מטה לאחר הכתבה, לקרוא את הטוקבקים, להגיב עליהם, או ליצור תגוביות חדשות, תחביב שהפך להיות נחלתם של ישראלים רבים, חלקם הגדול חוסה בצילה של האנונימיות. לפיכך טבעי הוא שמערכת לניהול תגוביות, חלוקתן לפי רגש ושיוכן לפרופיל משתמש אישי, תצמח דווקא מישראל

 
ויקומי (Vicomi) פיתחה מערכת מבוססת ווב לאתרי חדשות. היא מאפשרת לקורא לא רק לכתוב תגובית, אלא גם לאפיין אותו לפי הרגש אליו הוא משויך: מכעיס, משועשע, מסוקרן, מודאג ואינטלקטואלי. לאחר מכן מאפשרת המערכת של לסנן תגוביות לפי הרגש שהן מביעות או לקבל את ניתוח הרגשות שהעלתה הכתבה אצל המגיבים. כך, כתבה על תופעה מקוממת תעלה שיעורים גבוהים של תגובות מכעיסות, וכתבות מדעיות וידעניות יקבלו שיעור גבוה של יחס מסוקרן, למשל.

 , איור: יונתן וקסמן איור: יונתן וקסמן  , איור: יונתן וקסמן

אחד היתרונות של ויקומי עבור אתרי החדשות, או עבור איכות הטוקבקים והאנושות בכללה, הוא העובדה שהיא מאפשרת למגיבים לא רק להזדהות מאחורי התגובה שלהם, אלא ליצור עבורם פרופיל אישי המסכם את כל התגוביות שלהם ואת ניתוח הרגשות שהכתבות העלו אצלם. היא לא רק מעודדת חשיפת זהויות וכתיבת תגוביות אותנטיות, אלא גם מייצרת ערוץ הכנסות אפשרי באמצעות יצירת פרופיל אישי ומערכת של המלצות המבוססת על כך.

בדומה למערכת ההמלצות לקריאת הכתבות של אאוטבריין הישראלית, שצפויה להנפיק בקרוב לפי שווי של מיליארד דולר, גם ויקומי ממליצה על כתבות או כתבות ממומנות בהתאם לפרופיל המשתמש או פרופיל הרגשות של הכתבה, וחולקת בהכנסות עם אתר החדשות.

תגיות