אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרטנר: מכירות ה-PC ברבעון האחרון - החלשות מאז 2008 צילום: בלומברג

גרטנר: מכירות ה-PC ברבעון האחרון - החלשות מאז 2008

המכירות ירדו ב-8.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הנפגעות העיקריות הן אייסר ואסוס - שמכירותיה צנחו מ-6.3 מיליון מחשבים ל-4.9 בלבד. בתוך כך, גם מחשבי המק של אפל מאבדים נתח שוק במהירות. ומי עולות? לנובו, HP ו-Dell

10.10.2013, 13:00 | נמרוד צוק

התרסקות ענף ה-PC לא עוצרת: על פי דו"ח חדש של גרטנר, מספר המחשבים הנייחים והניידים שנמכרו בעולם ברבעון השלישי של 2013 צנח ב-8.6% לעומת הרבעון הקודם אשתקד והסתכם ב-80.3 מיליון יחידות - רבעון החזרה ללימודים החלש ביותר מאז 2008.

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה המרכזית לצניחה המתמשכת היא הזינוק בפופולריות של הטאבלטים, שצרכנים רבים מעדיפים כתחליף למחשב נייד בסיסי.

ירדה ביותר מ-22%. אסוס, צילום: אוראל כהן ירדה ביותר מ-22%. אסוס | צילום: אוראל כהן ירדה ביותר מ-22%. אסוס, צילום: אוראל כהן

הנפגעות העיקריות היו אסוס, שהיקף מכירותיה צנח מ-6.35 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2012 ל-4.92 מליון יחידות בלבד (ירידה של 22.5%), ואייסר שירדה מ-8.61 מליון יחידות ל-6.66 מיליון (22.6%). גם היצרניות הקטנות יותר נפגעו, עם היקף מכירות משותף שירד מ-36.3 מיליון יחידות ל-31.5 מיליון.

לנובו, HP ו-Dell הצליחו להגדיל את מכירותיהן בשיעור שנע בין 1% ל-2.8%. לנובו ניצבה בראש הטבלה עם נתח שוק של 17.6%, אחריה HP עם 17.1%, ובמקום השלישי Dell עם 11.6%. אייסר ירדה לנתח שוק של 8.3% ו-Asus ל-6.1%.

ובארה"ב: כולם עולים חוץ מאפל

בשוק האמריקאי המשיכה מגמת התאוששות של הרבעון הקודם, עם עליה של 3.5% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2012, ל-16.1 מיליון יחידות. שני הרבעונים החיוביים מגיעים לאחר שישה רבעונים רצופים של ירידות, כאשר גרטנר מייחסת את הצמיחה בעיקר לחידושים הטכנולוגיים בפלטפורמת Haswell של אינטל.

מחשב מקבוק פרו של אפל, צילום: יובל חן מחשב מקבוק פרו של אפל | צילום: יובל חן מחשב מקבוק פרו של אפל, צילום: יובל חן

היחידה מבין היצרניות המובילות שסבלה מירידה במכירות בארה"ב ברבעון האחרון, הן במספרים מוחלטים והן מבחינת נתח שוק, היתה אפל. מכירותיה התכווצו מ-2.2 מליון יחידות ברבעון השלישי של 2012 ל-2.16 מיליון יחידות בלבד, ונתח השוק שלה ירד מ-14.2% ל-13.4%.

במקום הראשון והשני ניצבו HP ו-Dell, עם 26.9% ו-21% בהתאמה, במקום השלישי אפל, ובמקומות הרביעי והחמישי - לנובו (10.5%) וטושיבה (7%). את העליה המרשימה ביותר הציגה טושיבה, שהגדילה את מכירותיה ב-24.6%, מ-990 אלף ברבעון המקביל אשתקד ל-1.12 מליון יחידות.

תגיות