אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"קופיקס זה גימיק. גם רמי לוי לא מכר עוף בשקל כל החיים" צילום: נתן דביר

"קופיקס זה גימיק. גם רמי לוי לא מכר עוף בשקל כל החיים"

רשת רולדין השיקה מיתוג חדש של הרשת וכניסה לתחום הפטיסרי. בעלי הרשת קובי חקק: "כדי להשפיע על שוק של 4,000 בתי קפה בארץ, לא מספיק לפתוח סניף אחד אלא צריך מאות סניפים"

13.10.2013, 13:49 | אורנה יפת

רשת הקונדיטוריות ובתי הקפה רולדין, בבעלות משפחת חקק וגולן עינת, ציינה היום 25 שנה לפעילותה והשיקה מיתוג חדש של הרשת וכניסה לתחום הפטיסרי. החברה משקיעה 10 מיליון שקל במהלך שכולל גם הרחבת הקונדיטוריה והמרכז הלוגיסטי בצורן ב-2,500 מ"ר לרגל השקת קו הפטיסרי וקו לחמים חדש.  

קראו עוד בכלכליסט

שיאה של מסיבת העיתונאים היה עם הצגת המאפים של קופיקס אל מול מוצרי רולדין. הרשת ביקשה להראות את ההבדלים בין שני סוגי המוצרים ולהסביר מדוע היא איננה יכולה לתמחר את המאפים שלה ב-5 שקלים, כמו שעושה קופיקס, המתחרה החדשה שמציעה קפה ב-5 שקלים, כמו גם סנדביצ'ים ומאפים במחיר זה.

"קופיקס זה גימיק שיווקי", התייחס קובי חקק, מבעלי הרשת ומנכ"ל רולדין. "המוצר הוא לא אותו מוצר. אפשר להשוות את המוצר של קופיקס למוצר של חנויות נוחות מנטה, ילו וסוגוד, אבל לא לרולדין. הוא מוכר קפה ומאפה ב-10 שקלים ואנחנו מציעים דיל של קפה גדול ומאפה ב-18 שקלים".

קובי חקק וגולן עינת מבעלי רולדין, צילום: רן ברגמן קובי חקק וגולן עינת מבעלי רולדין | צילום: רן ברגמן קובי חקק וגולן עינת מבעלי רולדין, צילום: רן ברגמן

לדברי חקק, מכירות הקפה בטייק אווי מהוות 10% בלבד ממכירות הקפה בבתי הקפה, כאשר מרבית מכירות הקפה בארץ הן של קפה בישיבה. "בתי הקפה האלה משלמים שכר דירה של 90-80 אלף שקל בחודש", אמר חקק. "כך שיש הבדל בין בית קפה שנותן שירות לבין חנות של 20 מ"ר שמוכרת טייק אווי. מכירות הטייק אווי הן ברובן בעגלות קפה בתחנות רכבת ובבתי החולים וגם שם השכירות נעה בין 15 ל-25 אלף שקל בחודש. המוצר שלנו לא יכול להיות במחירי נוחות".

חקק טוען כי בעקבות המחאה החברתית יש צורך לנסות לתפוס גלים ולבדוק מי מוכר במחיר יקר, אבל הוא לא מאמין בהיתכנות של קופיקס. "אי אפשר לתמחר קפה ב-5 שקלים כאשר המע"מ עולה, שכר העבודה עולה, החשמל והארנונה עולים, ויש לך שכר דירה של עשרות אלפי שקלים. זה יכול לעבוד כשיש לך חשיפה תקשורתית מטורפת שמביאה 2,000 לקוחות ביום. אבל זה לא רשת בינלאומית שעשתה את זה קודם. זה לא סטארבקס וגם לא אייץ' אנד אם. כדי להשפיע על שוק של 4,000 בתי קפה בארץ, לא מספיק לפתוח סניף אחד אלא צריך מאות סניפים".

לשאלה אם הזכיינים של קופיקס יצליחו להרוויח, ענה חקק: "הנוסחה שלו צריכה להיבדק הרבה יותר לעומק. בזמנו פתחו ליד קונדיטוריה של רולדין סניף אמריקאי של דאנקן דונטס. כולם שאלו 'מה יהיה. מה יהיה'. ומה קרה? הם יצאו מהארץ אחרי שנה. גם רמי לוי לא מכר עוף בשקל כל החיים. הוא עשה את זה כגימיק והמשיך הלאה. הוא גם לא מוכר בחצי מהמחירים שמוכרים רשתות שיווק מתחרות שלו, אלא הוא זול ב-10%-5% מהם. אם בתי הקפה היו כל כך רווחיים, לא היו כל כך הרבה סגירות של בתי קפה".

במסיבת העיתונאים הציג רני רהב, היחצ"ן של רשת רולדין, לראווה את הקרואסונים והכריכים של רולדין וקופיקס ופרס אותם ואת המישנה שלו על קופיקס בפני העיתונאים: "בואו נקרא לאמת בשמה", אמר רהב. "אני על טעם לא מתווכח. יש פה מרגרינה או חמאה? הכל עולה כסף בסוף היום. אבל גם כשאת עושה עוגה בבית נורא תלוי איזה שוקולד את שמה. השאלה גם איזה קפה שמים - מסוריה או מקולומביה. יכול להיות שגם ב-1 שקל זה יהיה טעים. אני לא יודע".

 

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
ובקיצור,יש המון מנהלים ופרזיטים
בחליפות שצריך לממן ולכן המחיר של קפה ושל דברים אחרים חייב להיות בשמיים. אותו סיפור עם כל המוצרים בכל התחומים. זו הסיבה העיקרית לכך שמוצרים בסין למשל יותר זולים. נכון,גם אלה שמייצרים מרוויחים הרבה פחות,אבל הפער האמיתי הוא שכבת הטפילים עם הניירות מהאוניברסיטה.גם בסין היא קיימת (כל המנגנון המפלגתי הוא שכבת טפילים כזו) אבל היא לא מתקרבת למפלצת האדירה שיש במערב.
אאא  |  17.10.13
29.
נמאס לנו להיות הפראיירים
אני בכלל לא מבין את ההתלהמות נגד קופיקס. הם פשוט היו חכמים יותר ולא יעזור לאף אחד. הם עשו מספק שיקולים כגון: 1. שוכרים חנויות קטנות וזה מוזיל את שכ"ד ואת כל הוצאות התפעול שיש למקום גדול. 2. הם הבינו שקהל הלקוחות שלהם לא הולך לשבת על ארוחת בוקר ולכן חסכו גם בכוח אדם. אין יותר צורך במלצרים(שאגב, נמאס לנו הציבור לשלם את המשכורות שלהם, במיוחד לנוכח מחירי המנות שלכם שמאפשרים לכם גם לשלם להם שכר. כנ"ל לגבי שכר המאבטח שלפעמים אינו קיים בסניף), אין צורך בהרבה ציוד(שולחנות,כסאות והבלאי שלהם), אין צורך בהרבה אנשי ניקיון ובגדול חוסכים איפה שאפשר. 3. לגבי הקפה שלהם, זה לא קפה שונה ממה שמוכרים ברשתות האחרות. אני מוכן להתערב שחלק מהספקים(אם לא רובם) הם אותם הספקים שמספקים לרשתות הגדולות את המוצרים שלהם. מה אתם חושבים שהם מצאו ספקים חדשים וזולים? אם כן, אז הרשתות הגדולות כבר מזמן היו קונות מאותם הספקים גם כן. 4 מכירה של זכיינות - צעד חכם שיכניס הרבה כסף גם כן. ובקיצור הם לא מכוונים לאותה המטרה. מצד שני, לנו הציבור נמאס לשלם 100-115 שקלים לארוחת בוקר זוגית הכוללת: 4 ביצים - 4 שקלים? מטבלים משותפים(בושה שזה משותף אגב) - 10 שקלים? 2 לחמים - 4 שקלים? 2 מיצים טבעיים - 10 שקלים? 2 קפה קטן = 10 שקלים? הפרזתי במחירים בכוונה, כי העלות האמיתית היא פחות מחצי. סה"כ יוצא 38 שקלים. אנו משלמים 100-115 שקלים וזה כמובן לא כולל שירות.אגב, לפעמים אם לא תבקש את הקפה "ישכחו" להציע לך אותו. אם תבקש עוד מטבל זה יעלה לך בחלק מהמקומות 4 שקלים ואם תבקש לחם נוסף, תצטרך לקחת משכנתא. לנו הציבור נמאס לשלם 30 שקלים על סנדוויץ קטן ועוד כמעט 20 שקלים על אייס קפה. אתה יכול להגיד לי שאני לא חייב לשבת אצלך ואתה צודק במאת האחוזים. האנשים הפראיירים שמוציאים 500 שקלים לחודש על 4 ארוחות בוקר זוגיות הם הפרייאירים האמיתיים. הגיע הזמן להיכנס לפרופורציות. אני לא מדבר על רשת ספציפית כי כולם עובדים די באותו הדפוס. אני כן אעדיף ללכת לבית קפה שמשלם משכורות למלצרים ושהטיפ שלי מגיע ישירות למלצר ולא לטובת שכר המינימום שלו. כנ"ל לגבי המאבטח.
נמאס  |  16.10.13
לכל התגובות