אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרב מוזיקלי זורם צילום: אימג'בנק, Gettyimages

קרב מוזיקלי זורם

המלחמה של אמנים נגד אתרי הסטרימינג נמשכת. בסוף השבוע האחרון היו אלה דיוויד ביירן מטוקינג הדס ונייג'ל גודריץ', שיצאו נגד דמי התמלוגים הזעירים

14.10.2013, 09:04 | נמרוד צוק

לאחר שתום יורק הסיר ביולי האחרון את אלבומי הסולו שלו משירות הסטרימינג הפופולרי ספוטיפיי, הצטרפו בימים האחרונים מוזיקאים מובילים נוספים לביקורת על אתרי הסטרימינג - דיוויד ביירן, מייסד טוקינג הדס ואחד האמנים הבולטים והמשפיעים בעשורים האחרונים, ונייג'ל גודריץ', מפיק־העל שעבד בין השאר עם רדיוהד, פול מקרטני, יו־2 ובק.

במאמר שפרסם ביירן ב"גרדיאן" בסוף השבוע הוא טוען כי האינטרנט "ישאב את היצירתיות מהעולם", כאשר שירותי הסטרימינג ייצרו הכנסות לחברות התקליטים ותוכן חינמי למאזינים, אבל יגרמו להתרוששות האמנים. ביירן צופה כי ממגוון שירותי הסטרימינג שקיימים כיום, כגון ספוטיפיי, דיזר, ואלה של גוגל ואפל, ייוותר בסוף שחקן מרכזי אחד שיהפוך למונופול. הוא מבקר את המודל הכלכלי של האתרים, שמציעים תמלוגים זעירים על כל השמעה שמועברים לחברות התקליטים, ומתוכם בין 15% ל־%20 בלבד מגיעים לאמנים.

דיוויד ביירן, צילום: אימג דיוויד ביירן | צילום: אימג'בנק, Gettyimages דיוויד ביירן, צילום: אימג

על פי החישוב של ביירן, להקה בת ארבעה חברים תצטרך להגיע ל־236 מיליון השמעות בספוטיפיי כדי שכל אחד מחבריה יוכל להרוויח סכום שנתי שמשתוווה לשכר המינימום בבריטניה - כ־15 אלף דולר. זאת בעוד הלהיט המושמע ביותר בכל הזמנים בספוטיפיי, "Get Lucky" של דאפט פאנק, הגיע ל־106 מיליון השמעות - ומרבית האמנים מגיעים למספרים קטנים הרבה יותר.

בפוסט אחר שפרסם גודריץ' בטאמבלר שלו תקף המפיק את גוגל וטען שענקית החיפוש עשתה את הונה על ידי התעלמות מפיראטיות של תכנים. הוא הוסיף וכתב כי אם ספוטיפיי תהפוך לאמצעי ההפצה העיקרי של מוזיקה, התוצאה תהיה התבססות הרעיון שמוזיקה מוקלטת היא חסרת ערך כספי. הפוסט נכתב בתגובה למחקר חדש של חוקרים מלונדון סקול אוף אקונומיקס, שניסו להוכיח כי הפצה חופשית של תוכן באינטרנט עשויה להועיל למוזיקאים ויוצרי תוכן אחרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
שירותים כמו ספוטיפיי טובים רק לחברות התקליטים
בגלל ה"זנב הארוך" של קטלוגי ההשמעות, חלק ניכר מההכנסות מגיע מאמנים שפעלו לפני עשורים רבים שאין להם חוזי ניו מדיה מעודכנים עם חברות התקליטים ורוב הכסף מהשמעות מסטרימינג נשאר אצל חברות התקליטים ואילו האמן אינו מקבל דבר. מצד שני, ויש צד שני, העוגה מתחלקת כיום להרבה יותר חתיכות. גם בגלל הזמינות של התוכן וגם בגלל מנועי המלצות וגילויי החושפים מאזינים לתוכן חדש
אילן  |  14.10.13
1.
אמן לא מרוויח רק מהשמעות, אפשרויות ההכנסה שלו רחבות יותר
דבר ראשון, הופעות. שם יש את הכסף הגדול לאמנים. בנוסף, זכויות יוצרים של השמעות ברדיו / טלוויזיה. זכויות יוצרים של השמעות פומביות בבתי עסק. פרסום (למי מהם שמעוניין). שימוש במוסיקה שלהם בסרטי קולנוע. ויש עוד...
מלך הכוסברה  |  14.10.13