צילום:יובל חן
אורי להב: "הם רצו לדעת על עסקי מיכאל לוי"
מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון מדבר על עסקת סובארו ועל רמת העומק שבה נבדקה
14.10.2013, 08:43 | תומר הדר
רכישת חברת יפנאוטו היא העסקה שצפויה להחזיר את סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה, שמכירותיהן מדשדשות זה זמן רב, לקדמת הבמה.
לדברי אורי להב, המנכ"ל של הסוכנות, מדובר בעסקה שצפויה גם לייעל את מנגנון המכירה של מכוניות פיאט. כיצד התנהל המשא ומתן מול פוג'י תעשיות כבדות? לדברי להב, "ביצוע העסקה היה מורכב, מכיוון שליפנאוטו היו כל מיני בעיות - חובות ניכרים לנושים וגם נושא האג"ח, שמחזיקיהן היו הנושים העיקריים. נדרשו תמרונים מסיביים בין רצונות רבים וגם התחשבות ברצונו של היצרן, שהעמיד בפנינו דרישות שלא היינו רגילים להן מצד שותפינו האיטלקיים. היצרן ביקש הרבה חומרים, מידע ונתונים על הקבוצה ורצה להכיר היטב את הרוכשים. זה התבטא גם בפגישות אישיות". הדרישות השונות ביחס לאיטלקים באו לידי ביטוי, לדבריו, גם במידע שלא בהכרח קשור לעסקה. "היפנים, לדוגמה, דרשו מידע על פעילותה של נילית, שבבעלות מיכאל לוי, אך כלל אינה עוסקת בענף הרכב", סיפר להב והדגיש כי גובהה של ההשקעה הכוללת בעסקה היה כ־200 מיליון שקל.לאחרונה התווסף לפעילותה של סוכנות מכוניות לים התיכון ענף שיווק המשאיות. בשנה שעברה רכשה הקבוצה את פעילות השיווק של משאיות איווקו מידי המפיצה הקודמת נ. פלדמן.
לדברי להב, הוספת פעילות השיווק של מכוניות סובארו תביא דווקא לייעול של פעילות הקבוצה. "אנו בוחנים תשתיות כדי לנצל את יתרון הגודל שלנו", אמר והוסיף לדוגמה: "אין היגיון במתקני ערובה מרובים, וברור שכאשר יש שטח גדול צריך לעשות דברים במקום אחד". לדבריו, בחברה מתכוננים לשפר את המערכים הלוגיסטיים, כך שיתאימו למצב שנוצר אחרי הרכישה.
3 תגובות לכתיבת תגובה