אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורי להב: "הם רצו לדעת על עסקי מיכאל לוי" צילום:יובל חן

אורי להב: "הם רצו לדעת על עסקי מיכאל לוי"

מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון מדבר על עסקת סובארו ועל רמת העומק שבה נבדקה

14.10.2013, 08:43 | תומר הדר

רכישת חברת יפנאוטו היא העסקה שצפויה להחזיר את סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה, שמכירותיהן מדשדשות זה זמן רב, לקדמת הבמה.

לדברי אורי להב, המנכ"ל של הסוכנות, מדובר בעסקה שצפויה גם לייעל את מנגנון המכירה של מכוניות פיאט.

אורי להב מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון , צילום:יובל חן אורי להב מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון | צילום:יובל חן אורי להב מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון , צילום:יובל חן

כיצד התנהל המשא ומתן מול פוג'י תעשיות כבדות? לדברי להב, "ביצוע העסקה היה מורכב, מכיוון שליפנאוטו היו כל מיני בעיות - חובות ניכרים לנושים וגם נושא האג"ח, שמחזיקיהן היו הנושים העיקריים. נדרשו תמרונים מסיביים בין רצונות רבים וגם התחשבות ברצונו של היצרן, שהעמיד בפנינו דרישות שלא היינו רגילים להן מצד שותפינו האיטלקיים. היצרן ביקש הרבה חומרים, מידע ונתונים על הקבוצה ורצה להכיר היטב את הרוכשים. זה התבטא גם בפגישות אישיות". הדרישות השונות ביחס לאיטלקים באו לידי ביטוי, לדבריו, גם במידע שלא בהכרח קשור לעסקה.

"היפנים, לדוגמה, דרשו מידע על פעילותה של נילית, שבבעלות מיכאל לוי, אך כלל אינה עוסקת בענף הרכב", סיפר להב והדגיש כי גובהה של ההשקעה הכוללת בעסקה היה כ־200 מיליון שקל.

לאחרונה התווסף לפעילותה של סוכנות מכוניות לים התיכון ענף שיווק המשאיות. בשנה שעברה רכשה הקבוצה את פעילות השיווק של משאיות איווקו מידי המפיצה הקודמת נ. פלדמן.

לדברי להב, הוספת פעילות השיווק של מכוניות סובארו תביא דווקא לייעול של פעילות הקבוצה. "אנו בוחנים תשתיות כדי לנצל את יתרון הגודל שלנו", אמר והוסיף לדוגמה: "אין היגיון במתקני ערובה מרובים, וברור שכאשר יש שטח גדול צריך לעשות דברים במקום אחד".

לדבריו, בחברה מתכוננים לשפר את המערכים הלוגיסטיים, כך שיתאימו למצב שנוצר אחרי הרכישה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מנהל מוכשר מאוד , חרוץ ברמות מטורפות ומעל לכל אדם עם נשמה אמיתית שמסתכל לעובדים
בגובה העיניים . הייתה לי זכות גדולה לעבוד תחתיו שנתיים .....אחד המנהלים הכי מוכשרים בתחום הרכב , שכל השאר מדברים ושרים , אורי קורע את הת... בשביל חברה שעד לפני 5 שנים הייתה במצב רעוע וחבול והיום נמצאת בישורת אחת עם יבואנים מובילים במרכזי המכירות והשרות ששודרגו ....ישר כח אורי , הצלחה רבה
ג'וני מרשל , קריות  |  17.10.13
1.
"לנצל את יתרון הגודל שלנו"
איזה גודל? מדובר ביבואן המייצג חמישה מותגים (אם סופרים את אבארת') ובעל היקף מכירות שנתי של הזמנה אחת מיונדאי על ידי שלמה סיקסט. הכל בזכות מדיניות תמחור הזויה (דוגמת הבראבו שנמכרת אך ורק במבצעי אפס ק"מ מחברות ליסינג ויתר הדגמים שנמכרים רק בימי מכירות הנערכים רבעונית לפראיירים שלא מבינים ש-10% מעל המחירון על המשומשת פירושו שניפחו את מחיר החדשה ב-10% לפחות), שירות לקוי ומחירי חלפים מופרכים (נדרשתי לשלם 22 אלף ש"ח עבור משאבת ABS לאלפא. כמובן לא כולל מע"מ. וכמובן שהיא לא הייתה במלאי) לא נורא, זה רק מקרב את היבואנית להפסדים גדולים אף יותר, שפירושם יהיה לבסוף לקיחת הזיכיונות על ידי גוף שרוצה ויודע למכור מכוניות.
ריאלטי צ'ק , בונדד  |  14.10.13