אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות ספורט ותופים: כך מושכות החברות את מהנדסי התוכנה

מכוניות ספורט ותופים: כך מושכות החברות את מהנדסי התוכנה

כריסטופר פריי, מתכנת שהגיע לטוויטר מסיילספורס, השתכר בשנה שעברה 10.3 מיליון דולר - יותר מכל הסמנכ"לים בה. והוא לא היחיד: מהנדסי תוכנה מנוסים מקבלים מחברות גם כסף וגם מתנות אקזוטיות

14.10.2013, 11:40 | נמרוד צוק

כריסטופר פריי, סגן נשיא בכיר להנדסה בטוויטר, השתכר בשנה שעברה 10.3 מיליון דולר - 1.2 מיליון בלבד פחות מהמנכ"ל דיק קוסטלו, ויותר מבכירים אחרים בחברה כמו סמנכ"לי הטכנולוגיה, התפעול והכספים.

קראו עוד בכלכליסט

כך חשפה אתמול רויטרס בהתבסס על נתונים שנכללו בדו"חות שהגישה טוויטר לקראת ההנפקה. מרבית הסכום ניתן לפריי במניות, כאשר שכר הבסיס שלו עמד על 145 אלף דולר לשנה בתוספת מענק של 100 אלף דולר.

הקושי לגייס מהנדסי תוכנה בכירים מהרמה הגבוהה ביותר, כאלה שמכונים בעמק הסיליקון "מהנדסי x10" על שום יכולתם לבצע עבודה של עשרה מהנדסים רגילים, מביא את חברות הסטארט-אפ בעמק להציע למועמדים מבטיחים משכורות עתק ולצדן פינוקים נוספים, כגון רכב ספורט חשמלי של חברת טסלה בעלות של 1,000 דולר בחודש, או אחזקת אולפן תיפוף פרטי.

מכונית ספורט טסלה מכונית ספורט טסלה מכונית ספורט טסלה

בחברות אחרות המספרים גבוהים אף יותר - סגן נשיא פייסבוק להנדסה, מייק שרופר, קיבל בשנה שעברה משכורת של 271 אלף דולר, מענק של 140 אלף דולר וחבילת מניות בשווי 24.4 מיליון דולר על מנת להשאיר אותו בחברה. משכורתם של מהנדסים מהשורה בעמק הסיליקון עומדת היום על כ-100 אלף דולר לשנה, על פי נתוני חברת המחקר Dice, לעומת שכר ממוצע של 66 אלף דולר לשנה לעובדים מקצועיים באיזור מפרץ סן פרנסיסקו.

פריי גויס לטוויטר לאחר שעבד במשך מספר שנים אצל יצרנית התוכנה הארגונית סיילספורס וסייע לה לפתור שורה של בעיות טכניות ולהפוך לאחת החברות המובילות בענף. בטוויטר קיוו שיכולותיו של פריי יעזרו לה להתמודד עם כשלים שסיכנו את יכולתה של הרשת החברתית לגדול בהצלחה, כגון התדירות הגבוהה של קריסות שהפכו את המונח "fail whale" למטבע לשון, על שום לוגו הלווייתן שהופיע בכל פעם ששרתי החברה קרסו תחת העומס.

תגיות