אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מחנוכה טוב אפשר לחיות שנתיים" צילום: רונן אקרמן

"מחנוכה טוב אפשר לחיות שנתיים"

המפיקים הצעירים מעין ומאור מימון פרצו בסערה לשוק הפקות החנוכה ב־2012, והם חתומים על הפקות עם שמות נוצצים כמו בר רפאלי, יעל בר זוהר ושירי מיימון. בענף מבקרים את ההשקעה המוגזמת בטאלנטים, אך השניים עומדים מאחורי השיקול המסחרי בטענה שאי אפשר לשרוד בחג בלי כוכבים, והם לא רוצים ולא יכולים למכור כרטיסים ב־19.90 שקל, כמו רמי לוי

16.10.2013, 09:03 | מאיה נחום שחל

"אנחנו בישראל, ולכן אנחנו עושים דברים שמתאימים לקהל הישראלי ולגודל האוכלוסייה", אומרים זוג המפיקים מאור ומעין מימון. "הפקות מושקעות שנעשו כאן בעבר, בסדרי גודל של ברודוויי, נפלו במיליוני שקלים כי אין מספיק קהל לכסות סכומי השקעה כאלה".

שבע שנים חלפו מאז הקימו בני הזוג מימון (27) את חברת מ.מ הפקות. אחרי שנים של טריקות טלפון, דרישות לעירבונות ואפילו בקשות להביא את ההורים, פילסו להם השניים דרך אל צמרת הפקות התיאטרון המסחרי לילדים בישראל.

מאור ומעין מימון. "כששומעים שמדובר בחנוכה מיד משלשים את המחיר. גם האמנים וגם הספקים", צילום: רונן אקרמן מאור ומעין מימון. "כששומעים שמדובר בחנוכה מיד משלשים את המחיר. גם האמנים וגם הספקים" | צילום: רונן אקרמן מאור ומעין מימון. "כששומעים שמדובר בחנוכה מיד משלשים את המחיר. גם האמנים וגם הספקים", צילום: רונן אקרמן

זו השנה השנייה שמ.מ הפקות שלהם מעלה שתי הצגות במקביל בחנוכה, ו"מחנוכה אחד טוב", הם טוענים, "אפשר לחיות שנתיים בשקט". עם זאת, אומר מאור, "לא באנו יום אחד ועשינו מחזמר בהיכל התרבות. הדרך היתה מחושבת מהרגע הראשון, ובכל הפקה אנחנו עושים קפיצת מדרגה - הן בהשקעה הכלכלית והן בצוות היוצר, וזה מה שמאפיין את העסק שלנו".

שכולם יהיו מרוצים

השנה יעלו המימונים את המחזמר "שלגייה והצייד", שכתב אסף אשתר ויביים צדי צרפתי, ואת המחזמר "אלאדין ויסמין" מאת דניאל אפרת בבימויו של אמיר פרישר גוטמן.

מה מאפשר לכם לשרוד את חנוכה בשוק תחרותי כל כך?

מאור: "אנחנו מנסים לאזן בין איכות לבין הפקה מסחרית בשילוב אמנים רבים, ולכן שליש מהתקציב שלנו הולך לדמויות מוכרות שיביאו קהל. המסחור חשוב ואנחנו לא מתביישים בזה. גייסנו בעבר גם כוכבים מ'הישרדות' וגם את בר רפאלי".

בר רפאלי ב"סינדרלה", צילום: רונן אקרמן בר רפאלי ב"סינדרלה" | צילום: רונן אקרמן בר רפאלי ב"סינדרלה", צילום: רונן אקרמן

בר רפאלי מכסה השקעה אבל היא לא שחקנית.

מאור: "נכון, אבל לצופים רבים היא יותר מזה וכפי שאמרתי אין לנו בעיה להתמסחר. היום אי אפשר לשרוד את חנוכה בלי כוכבים מהשורה הראשונה".

מעין: "אנחנו רוצים שאנשים יקבלו תמורה על כספם - איכות ומסחריות יחד. בשבוע אחד של חנוכה אנחנו צריכים גם לכסות הוצאות, גם להרוויח וגם שכולם יהיו מרוצים, אז אין ברירה".

מאור: "אנחנו תמיד מקפידים שכיסוי ההשקעה על כל הפקה לא יעלה על 50%. זאת אומרת, שאם יש 100 אלף צופים פוטנציאליים, תמיד נכסה את ההפקה ב־50 אלף צופים ונשאיר רווח מקסימלי מכובד".

זו השנה השנייה שמ.מ הפקות עובדים בשיתוף פעולה מסחרי עם שופרסל, והשנה ייאלצו להתמודד מול רמי לוי, שיעלה בשיתוף חברת האשראי כאל וחסידה הפקות את "פנטזיה". זהו מחזמר מקורי לכל המשפחה מאת נועה ברנר ובבימוי של משה קפטן.

מעין: "אנחנו מנסים לשמור על מחירי כרטיסים שפויים. בשנה שעברה היינו היחידים ששמרו על רף מסוים, אבל השנה כולם יצאו מפרופורציה".

אתם מתכוונים לרמי לוי?

מאור: "הוא סוג של רובין הוד. הוא מוכר עוף בשקל, אז עכשיו גם הצגה לחנוכה בשקל, או יותר נכון ב־19.90 שקל. חוכמה גדולה זו לא, אבל הוא יכול להרשות לעצמו להפסיד. ועם זאת, כל הכבוד על המהלך החברתי. לא כל אחד יכול לעשות את זה".

מעין: "זה מזיק ופוגע בשוק. גם במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם שופרסל עמדה הצעה מסוג זה על השולחן, אך בחרנו לא לקחת אותה. אנחנו היינו הראשונים שחברו לרשת מזון בשנים האחרונות, ושנה אחרי זה רמי לוי נותן פייט. לא רצינו לרדת יותר במחיר כדי לא לפגוע בתדמית".

רמי לוי רואה את הדברים אחרת: "להפסיד אנחנו לא מפסידים, ובסופו של דבר רק מרוויחים מזה שמשמחים אנשים", אמר בתגובה לדברי הזוג מימון.

משה קפטן, שמביים את "פנטזיה" של רמי לוי, טוען כי ההשקעה בטאלנטים מוגזמת. "אני מעריך כל אדם שנכנס לתעשייה, מרוויח כסף ומספק עבודה ליוצרים, אבל צר לי שמרבית ההשקעה היא בשמות, כך שבהכרח תו האיכות נפגע. נראה שבחנוכה שם המשחק אחר, כי מפיקים שבעבר ניסו להשקיע סכומים אדירים בהפקות איכות לא עמדו בזה כלכלית".

עמית שקד, הבעלים של חברים הפקות שתעלה השנה את "הגיבורים - משימה בג'ונגל", מאיר צד אחר שנוגע להפקות חנוכה: "מעין ומאור הם מקצוענים שיודעים את העבודה ומשלמים לכולם - וזה הכי חשוב היום. הם שחקנים משמעותיים בשוק החנוכה ומגיע להם שאפו גדול, אפילו שהם מתחרים שלי".

3 מיליון שקל להפקה

לדברי בני הזוג מימון, אין כמעט סיכוי להתמודד בשוק מופעי חנוכה ללא גב של גוף מסחרי.

איך חברתם לשופרסל?

מאור: "הם פנו אלינו בשנה שעברה בעקבות השתתפותה של בר רפאלי, ומכרו 50% מהכרטיסים. השנה ננסה לשחזר את ההצלחה. הם קונים מאיתנו כרטיסים ומסבסדים אותם ללקוח. הוא משלם 45 שקל לכרטיס, והם משלימים עד ל־80 שקל. בנוסף הם משקיעים בקמפיין אדיר בטלוויזיה, בשיווק ובשלטי חוצות".

עלות כל אחת מההפקות של המימונים היא כ־3 מיליון שקל - שליש לאמנים, שליש לאולמות ושליש הוצאות הפקה. "כששומעים שמדובר בחנוכה מיד משלשים את המחיר, גם האמנים וגם הספקים", מסבירה מעין, "אנחנו נלחמים בשיניים לעמוד בזה, כדי לא להעלות את מחירי הכרטיסים".

אתם מרגישים שאתם מתפשרים על האיכות בגלל התקציב?

מעין: "חד־משמעית כן, אבל אנחנו עדיין שומרים על רף כלשהו ולא מרגישים שאנחנו מרמים את הקהל או מזלזלים בו. היינו רוצים לעשות את הכל גדול יותר, אבל היום הכסף הולך לאמנים".

מאור: "היינו רוצים לקחת 50% מתקציב האמנים ולהעביר אותו לתפאורה, לתאורה או לתלבושות, אבל אנחנו רוצים להישאר פה עוד 30 שנה".

המפיקים הגדולים בשוק מופעי החנוכה

מיקי וירון פלד (סולן הפקות) ויוכלמן־אשר הפקות. "הופ מותק של פסטיבל הכי ישראלי" (בשיתוף ערוץ הופ). בין הכוכבים: יובל המבולבל, שי ורועי, משה דץ, אורנה דץ, מיכל הקטנה, מיכל ינאי, גיל וסרמן, ידידיה ויטל ואמן אורח: יהורם גאון; "אקספסטיגל". בין הכוכבים: מריאנו אידלמן, יובל סמו, מארינה מקסימיליאן, עוז זהבי, אליאנה תדהר, תובל שפיר, לינה מח'ול, עדי הימלבלוי, דניאל מורשת, עמית יגור וכוכב אורח: שלומי שבת.

"אלדין ויסמין", צילום: רונן אקרמן "אלדין ויסמין" | צילום: רונן אקרמן "אלדין ויסמין", צילום: רונן אקרמן

מ.מ הפקות. "אלאדין ויסמין". בין הכוכבים: הראל סקעת, שירי מימון, אלי יצפאן; "שלגיה והצייד". בין הכוכבים: יעל בר זוהר, גיא זוארץ, גלית גוטמן, טל מוסרי, חנה לסלאו.

רמי לוי עם כאל וחסידה הפקות. "פנטזיה". בין הכוכבים: רינת גבאי, טוביה צפיר, מירי בוהדנה, ניקי גולדשטיין, אודי ואביעד, גיא פרידמן.

משגב עורי בשיתוף חברים הפקות. "הגיבורים - משימה בג'ונגל". בין הכוכבים: הדוד חיים, מיקי, קופיקו ורוי בוי.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
פחחחח.... הייתי ב
המחזמר של דיסני "טרזן" בגרמניה, המקורי מברודווי והתקציב שלו זה 20 מיליון יורו!!! ואין שם שמות מפורסמים ועדיין כל ערב האולם מלא קהל ועוד קהל של ממש מבוגרים! אין, שם פשוט יודעים להעריך איכות ופשוט באים לראות בערב הצגה ברמה הגבוהה ביותר. הלוואי שזה היה ככה בארץ!
20.10.13
11.
גועל נפש - שווה קריאה
היהודים רוצים להתעשר ומהר = ארץ אוכלת תושביה זה נכון : א. פופקורן בקולנוע כ- 30 ש"ח . ב. ארטיק בנמל ת"א 15 ש"ח ויותר . ג. קפה בארומה בכוס קרטון 14/15 ש"ח . ד. מוצרי מזון בסיסיים, והרשימה עוד ארוכה ... הבעיה רק בנו , אנחנו בוכים ומשלמים ! כל הורה רוצה לרצות את ילדיו ... צריך לשנות מהיסוד את תרבות הקנייה וסדר עדיפויות מה באמת נחוץ חוק יסוד בכלכלה אומר - ברגע שיש ביקוש המוצר יתייקר ! רק אנחנו יכולים להשפיע על הביקוש
אילן , תל אביב  |  17.10.13
לכל התגובות