אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תרומה או הונאה בוורוד? צילום: אם סי טי

תרומה או הונאה בוורוד?

באוקטובר כל שחקן NFL מתכסה שוב בוורוד, כחלק מיוזמת המודעות לסרטן השד של הליגה. אולם אף שהאוהדים יכולים גם לרכוש אקססוריז ורודים כדי לתמוך במטרה, בפועל סכום קטן מאוד מכספיהם מועבר למען חקר הסרטן

16.10.2013, 17:36 | סוכנויות הידיעות

אוקטובר כבר כאן וה-NFL מכוסה שוב מכף רגל ועד ראש בציוד ובאקססוריז בוורוד, כחלק מיוזמת המודעות לסרטן השד של הליגה. אולם על אף שהאוהדים יכולים גם לרכוש ביגוד ואקססוריז ורודים כדי לתמוך במטרה, בפועל סכום קטן מאוד מכספי האוהדים מועבר למען חקר הסרטן.

קראו עוד בכלכליסט

מעודדות בוורוד. כל 100 דולר שמרוויחים ממכירת פריטים בוורוד 12.50 דולר מועברים ל-NFL. מתוכם, 11.25 דולר נתרמים לאגודה למלחמה בסרטן (ACS), והשאר נשאר בידי הליגה, צילום: אם סי טי מעודדות בוורוד. כל 100 דולר שמרוויחים ממכירת פריטים בוורוד 12.50 דולר מועברים ל-NFL. מתוכם, 11.25 דולר נתרמים לאגודה למלחמה בסרטן (ACS), והשאר נשאר בידי הליגה | צילום: אם סי טי מעודדות בוורוד. כל 100 דולר שמרוויחים ממכירת פריטים בוורוד 12.50 דולר מועברים ל-NFL. מתוכם, 11.25 דולר נתרמים לאגודה למלחמה בסרטן (ACS), והשאר נשאר בידי הליגה, צילום: אם סי טי

על פי הנתונים שאספו ב-ESPN מהליגה, ה-NFL "לוקח לעצמו 25% מהתמלוגים מהמחיר הסיטונאי (חצי מהמחיר הקמעונאי), תורם 90% מהתמלוגים לאגודה האמריקאית למלחמה בסרטן". פירוש הדבר שעבור כל 100 דולר שמרוויחים ממכירת פריטים בוורוד, 12.50 דולר מועברים ל-NFL. מתוכם, 11.25 דולר נתרמים לאגודה למלחמה בסרטן (ACS), והשאר נשאר בידי הליגה.

הכסף שנותר מחולק בשלב הבא בין החברה שמייצרת את הפריטים (37.5%) והחברה שמוכרת אותם (50%).

יש לקחת בחשבון גם שרק 71.2% מהכספים שנתרמים לאגודה מיועדים למחקר ותכניות נגד סרטן. בסופו של דבר, לאחר שכל הצדדים המעורבים לוקחים את הנתח שלהם, 8% בלבד מהכסף שמוציאים האוהדים על סחורת NFL ורודה מיועד לחקר הסרטן.

לטענת הליגה, הכסף שהם לוקחים לעצמם ואינו נתרם לאגודה, נועד לכיסוי העלויות של תכנית המודעות לסרטן השד שהם מקדמים - A Crucial Catch. מהליגה נמסר עוד כי בשלוש השנים הראשונות לקיומה של התכנית, הם תרמו קרוב ל-1 מיליון דולר בכל שנה לאגודה למלחמה בסרטן. אך עדיין ישנן לא מעט שאלות לא פתורות הקשורות לנתיב הכסף ולזהות המרוויחים.

מרבית הרכישות של פריטים ורודים מתבצעות בחנות המקוונת של ה-NFL, בחנויות הרשמיות של הקבוצות ובאצטדיונים. במקרים הללו, הליגה והקבוצות משמשות כקמעונאיות. אם כך, לא ברור איזה אחוז מהמחיר הנקוב (שבמקרים הללו גבוה ב-50%) עבור הפריטים שנמכרים ישירות דרך ה-NFL והקבוצות מועבר לאגודה למלחמה בסרטן, אם בכלל.

יש לציין כי בנוסף לכסף, ב-NFL מגייסים גם מודעות לסרטן השד וקשה לתמחר זאת. אולם אם אוהדים רוצים רק להביע תמיכה בקבוצה שלהם ובמודעות לסרטן השד, זה בסדר גמור. אך אם המטרה היא באמת לעזור להילחם בסרטן, לאוהדים תהיה השפעה גדולה בהרבה אם הם יעקפו את ה-NFL ויתרמו ישירות לאגודה למלחמה בסרטן או לכל ארגון אחר שמנסה להילחם במחלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות