אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החורף צינן את היחסים בין טבע לסופר־פארם צילום: טל גבעוני

בלעדי לכלכליסט

החורף צינן את היחסים בין טבע לסופר־פארם

הנחות שדרשה סופר־פארם על אקמול ותרופות חורף נוספות שטבע מפיצה הובילו למתיחות בין החברות ולהפחתת שיתופי הפעולה ביניהן. סופר־פארם: "אין סכסוך, יש דיונים מסחריים בין הצדדים". טבע: "אנו לא מנהלים את עניינינו בעיתון"

17.10.2013, 08:21 | אורנה יפת

מתיחות ביחסים שבין ענקית התרופות טבע לאחד הלקוחות הקמעונאיים הגדולים שלה, רשת סופר־פארם.  

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי דרישת סופר־פארם, שלא נענתה על ידי טבע, לקבל הנחות על תרופות החורף שמשווקת החברה ובהן אקמול, אקמולי, אלרין ואקומול, יצרה מתיחות בין הצדדים.

נדבך נוסף שגורם לצינון היחסים בין הצדדים הוא העובדה שבטבע לא אוהבים את הרחבת מגוון התרופות של סופר־פארם תחת המותג הפרטי Life. אף שטבע היא אחת מספקיות המותג הפרטי של סופר־פארם בתחום התרופות, המותגים הפרטיים פוגעים במכירות שלה.

אנשי הסחר של טבע מגיעים הרבה פחות

בעקבות חוסר ההבנות סביב התנאים המסחריים, מתקיימים פחות שיתופי פעולה שיווקיים בין טבע וסופר־פארם, בין היתר סביב מותג תחליפי החלב של טבע נוטרילון שעד לאחרונה סופר־פארם היתה אחת הרשתות שתמכה בו במיוחד. מקורבים לצדדים טוענים כי אם בעבר אנשי סחר מטעם טבע היו מגיעים באופן תדיר לפגישות עם אנשי סופר־פארם, כיום ניתן לראות אותם פחות ופחות ברשת הפארם.

מנכ"ל טבע ישראל, אבינועם ספיר , צילום: עמית שעל מנכ"ל טבע ישראל, אבינועם ספיר | צילום: עמית שעל מנכ"ל טבע ישראל, אבינועם ספיר , צילום: עמית שעל

הסכסוך המסחרי לא עשוי לבוא לידי ביטוי בפעילות אל מול הצרכן או במחירי המכירה לצרכן, אלא להשפיע אך ורק על המרווח הקמעונאי של סופר־פארם ועל הרווחיות של טבע מול הרשת. על הקמעונאים וגם הספקים חל איסור לעשות מבצעים ולקדם בפרסום מבצעים על תרופות. כך שכל הנחה, בונוס סוף שנה או הסדר תשלומים שמנסה סופר־פארם להשיג מחברת טבע, אמורים להשפיע רק עליה ועל החברה.

תקופה לא מוצלחת במערכת היחסים

מדובר בתקופה לא מוצלחת במיוחד במערכת היחסים ארוכת השנים שבין סופר־פארם לטבע. לטענת מקורבים לצדדים, המתיחות המסחרית שבין טבע לבין הרשת נובעת מהלחץ שבו מצויה בימים אלה הנהלת טבע ישראל, על רקע מצב החברה.

ההנהלה מנסה לחסוך בעלויות ולהקטין בכל דרך הפסדים. בין היתר, הפסידה החברה לפני כמה חודשים את הפצת מותגי היגיינת הפה אלמקס ומרידול, שעברו מחברה־בת של טבע לחברת ש. שסטוביץ.

מרשת סופר־פארם נמסר בתגובה: "יש דיונים מסחריים בין הצדדים. אין סכסוך. טבע היא ספק חשוב של הרשת, ואנו פועלים בשיתוף פעולה שנים רבות וכך נעשה גם בעתיד".

מחברת טבע נמסר בתגובה: "אנו לא מנהלים את עניינינו המסחריים על גבי העיתון".

תגיות