אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכל למען המפרסמים: פייסבוק תזניק את רמת החשיפה של קטינים צילום: Shutterstock

הכל למען המפרסמים: פייסבוק תזניק את רמת החשיפה של קטינים

הרשת החברתית שינתה את תנאי השימוש בה, כך שגם משתמשים בני 13-17 יוכלו להתחיל לשתף תמונות וסטטוסים באופן פומבי לחלוטין - ושכל אחד יוכל לעקוב אחריהם. זאת, ככל הנראה לאור דרישת לקוחותיה

17.10.2013, 17:10 | נמרוד צוק
במטרה לחזק את אחיזתה בקרב קהל הגולשים הצעיר, הודיעה אתמול פייסבוק על שינוי במדיניות לגבי משתמשים בגילאי 13 עד 17. מעתה, יוכלו הקטינים לפרסם סטטוסים ותמונות באופן פומבי ולא רק לחברים וחברים-של-חברים. במקביל, ברירת המחדל של הגדרת הפרטיות תשונה לפרסום לחברים מהמעגל הראשון בלבד, לעומת "חברים של חברים" כיום.

קראו עוד בכלכליסט

"בני נוער נמנים על המשתמשים האדוקים ביותר במדיה חברתית, וכאשר מדובר במעורבות קהילתית, אקטיביזם או אפילו דעתם על סרט חדש שיצא, הם רוצים שדעתם תישמע", כתבה החברה בפוסט בבלוג הרשמי שלה שדיווח על השינוי.

"גם אם רק חלק קטן בלבד מהמשתמשים הצעירים בפייסבוק יבחרו לפרסם תכנים באופן פומבי, השינוי הזה ייתן להם את האפשרות לבחור להגיע לקהל רחב יותר, כפי שמקובל ברשתות חברתיות אחרות". החברה הבהירה כי משתמשים מתחת לגיל 17 שירצו לפרסם סטטוס פומבי, יראו הודעה בולטת במיוחד שתבהיר להם כי התוכן חשוף לצפיה על ידי כלל משתמשי האתר.

פייסבוק רוצה כסף. הילדים שלכם הם אמצעי להשגת המטרה פייסבוק רוצה כסף. הילדים שלכם הם אמצעי להשגת המטרה פייסבוק רוצה כסף. הילדים שלכם הם אמצעי להשגת המטרה

מעתה, כולם יוכלו לעקוב אחרי ילדכם ברשת

תכונה נוספת שהיה חסום עד כה בפני משתמשים בגילאים צעירים ויהיה זמין מעתה גם עבורם הוא האפשרות לזכות בעוקבים - משתמשים שאינם חברי פייסבוק של הנעקב אבל מקבלים עדכונים על התכנים שהוא מפרסם. בטוויטר וגוגל+ לא קיימת מגבלה על התכנים שבני נוער מפרסמים או על האפשרות לעקוב אחריהם.

שינוי המדיניות מגיע על רקע דיון ציבורי מתמשך בארה"ב בנוגע להשפעה של רשתות חברתיות וההתמכרות להן על חייהם של ילדים ובני נוער ועל סכנות כמטרידנים, פדופילים ובריונות מקוונת. בנוסף, מבקרי המדיניות החדשה, כגון עמותת "המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית", טוענים כי המניע של פייסבוק איננו הגדלת החופש ויכולת הביטוי של המשתמשים הצעירים, אלא לחצים מצד מפרסמים לאפשר להם גישה למידע רב יותר על קהל היעד, משלב מוקדם ככל האפשר.

מהלך זה מגיע מספר ימים לאחר צעד נוסף של פייסבוק שזיכה אותה בביקורת על יחסה לפרטיות ואבטחה - הסרה סופית של האפשרות להסתיר את הפרופיל ממנוע החיפוש של האתר.

תגיות