אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מידרוג: "חשש לפגיעה באיכות הערבות שהעמידה בזן לכאו"ל" צילום: סיון פרג'

מידרוג: "חשש לפגיעה באיכות הערבות שהעמידה בזן לכאו"ל"

בחברת הדירוג צופים לבזן חריגה משמעותית מתחזיות מרווח הזיקוק ואי עמידה באמות המידה הפיננסיות להן החברה מחוייבת בפני הגורמים המממנים

17.10.2013, 18:38 | ערן סוקול

חברת הדירוג מידרוג הודיעה היום (ה') כי היא מכניסה למעקב עם השלכות שליליות את דירוג אג"ח מסדרה א' של כרמל אולפינים (כאו"ל) העוסקת בייצור ושיווק פולימרים המשמשים כחומרי גלם בתעשית הפלסטיק. זאת נוכח היחלשות בגמישות הפיננסית של בזן, החברה האם, המחזיקה 99.99% מההון של כאו"ל. דירוג החברה נותר Baa1.

קראו עוד בכלכליסט

בחברת הדירוג  צופים חריגה משמעותית של בזן מתחזיות מרווח הזיקוק וכתוצאה מכך, אי עמידה באמות מידה פיננסיות, כפי שמחוייבת החברה בפני הגורמים המממנים. צירוף גורמים זה מעלה חשש לפגיעה באיכות הערבות שהעמידה בזן לכאו"ל.

היום דיווחה בזן כי בהתאם למרווחי הזיקוק הנמוכים השוררים באירופה ובאגן הים התיכון, המשפיעים לרעה הן על הרווחיות והן על התזרים והנזילות של החברה, החליטה בזן על גיבוש תכנית התייעלות הכוללת צמצום בכ"א והקטנת הוצאות השכר על ידי שימוש במיקור חוץ. להערכתה של הנהלת בזן, תכנית זו צפויה להוסיף לרווח התפעולי בשנת 2014 כ-100 מיליון דולר.

במקביל, הודיעה בזן כי בכוונתה לבצע במהלך חודש דצמבר השנה, הנפקת זכויות בהיקף של כ-150 מיליון דולר. כמו כן, בעלת השליטה בבזן - החברה לישראל, תבחן בחיוב השתתפות בהנפקה בכפוף ליישום תכנית התייעלות, שיתוף פעולה מהמערכת הבנקאית ואישור דירקטוריון החברה לישראל.

מפעל של כרמל אולפינים מפעל של כרמל אולפינים מפעל של כרמל אולפינים

לאחר שבספטמבר הורד דירוגה של כאו"ל מ A3 באופק שלילי ל Baa1 באופק יציב. לפי מידרוג "הורדת הדירוג נעשתה בשל העלייה בסיכון האשראי של כאו"ל לאור עלייה חדה בתנודתיות מרווחי הפטרוכימיה, סביבת מיתון באירופה ושינוי מפת התחרות בענף. ייצוב אופק הדירוג של כאו"ל נעשה לאור הערכותינו להמשך שיפור מרווח הייצור של כאו"ל וצפי לשיפור מסוים ביחסי הכיסוי בטווח אופק הדירוג".

דירוגה של כאו"ל נקבע בהתחשב בהעמדת ערבות מוגבלת בסכום של עד 135 מיליון דולר על ידי בזן לטובת כאו"ל, אשר בתוקף עד לסוף מרץ 2015 ובאה להבטיח את שירות החוב לטובת מחזיקי האג"ח והבנקים המממנים של כאו"ל.

"העמדת הערבות הובילה אותנו לבחון את סיכון האשראי של כאו"ל בד בבד עם סיכון האשראי של בזן המשפיע עליו ישירות" מסבירים במידרוג "קביעת הדירוג של כאו"ל ואופק הדירוג ייעשו לאחר שנבחן את השלכות ההתפתחויות האחרונות במצבה הפיננסי של בזן על כאו"ל. הערכתנו הינה לאפשרות סבירה של הורדת דירוג, ככל שניווכח כי השחיקה במצבה הפיננסי של בזן מחלישה את חוזק הערבות לטובת כאו"ל".

קבוצת בזן נחשבת לאחת מצרכניות האשראי הגדולות במשק הישראלי, כשבסוף הרבעון השני של 2013 הסתכם היקף החוב הפיננסי של הקבוצה ב-2.1 מיליארד דולר. אמנם מדובר בירידה של כ־325 מיליון שקל לעומת היקף החוב בסוף 2012, אך גם ביתרות הנזילות של הקבוצה נרשמה ירידה ואלו התכווצו במחצית הראשונה של 2013 ב־143 מיליון דולר, ל־126 מיליון דולר בלבד.

אג"ח ב' של בזן בעלת מח"מ של פחות משנה נסחרת בתשואה של 7.15%, אג"ח ג' של בזן בעלת מח"מ של פחות מחצי שנה נסחרת בתשואה לפדיון של 7.64%.

האג"ח של כאו"ל מסדרה א ננעלו היום בעלייה של 4.38% בתשואה לפידיון של 7.01%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אין לנו סיכוי לשרוד
אם נכון שעלות אחסנת הדלק והזרמתו מהטרמינל של תשתיות נפט ואנרגיה כל כך גבוהה אזי אין לבזן סיכוי להמשיך לשרוד כחברה כלכלית. לא יתכן שחברה תשלם כל כך הרבה על שרותי מחסן....! זה מחסן עם חברה שמטה שלה יושב בלב הרצליה פיתוח! במקום הכי יקר בארץ! להטות את קו קאצא לבזן במיידי!
מפעיל בזן  |  19.10.13
2.
7שקלים לטונה אחסנה בחודש 1.44שח לטונה להזרמה
8.44 שח בזן משלמת לתשן על כל טון של אחסנה והזרמה לחודש..... המפעל מזקק עשרה מליון טון.... 84 מליון שח בשנה שניתן לחסוך! הקו צריך רק להטות אותו על ידי מגוף מהכוונה לטרמינל בקריית חיים לחצר בזן!!!! יערי שאלה... מבית זית לבזן אתה נוסע דרך אילת? אז למה לקלוט גלם לקריית חיים ולהעבירו אז לבזן ביוקר? יספרו לך קו צר.... מה אורכה של ההצרות תשאל ומה עלות הרחבתה! זה מהלך מנכל קלאסי! מי שמעיז מנצח! בברכה המושך בחוטים
אורנה הליסון  |  19.10.13
1.
יערי דבר עם שרית המזכירה שלך!!!
שוחחתי איתה בנושא הטיית קו קאצא ישירות לבזן. הדלק הגולמי אותו מזקק המפעל במזגים מגיע רובו המכריע מאשקלון בקו קאצא. ישנו חיבור ישיר לחוות המיכלים שלנו בבזן. הקו זורם בממוצע ספיקה של 850 קוב שעה . המשלוחים ארוכים לעיתים בני 60 אלף קוב כך שניתן לעבוד ללא סכנות במיכלי הc. כח האדם מתורגל לקליטה מול תשן ןבצע מהלך משמעותי ותסיט את הקו אלינו. חסוך עשרות רבות של מליונים בשנה על אחסנה והזרמה מהטרמינל של תשן. זה מהלך שמונח לפתחנו שנים רבות. אנא למד את הנושא אשמח לסייע. תעזר באנשים הטובים מאגף מבצעים. תעזר בעובדים ששבו ממתקני החוץ ב2001
אריק טל  |  17.10.13