אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר פיצוץ ישיבת ההנהלה: עובדי הדואר מתחילים בשיבושים צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון

לאחר פיצוץ ישיבת ההנהלה: עובדי הדואר מתחילים בשיבושים

ועד עובדי הדואר החליט כי עד להודעה חדשה, הסניפים ייסגרו כבר ב-15:30. בוועד מוחים על "הלחץ הבלתי סביר השורר בסניפים - הגורם לעוגמת נפש ללקוחות ולעובדים"

19.10.2013, 20:10 | אופיר דור

ועד העובדים בדואר בראשות שמעון פרג'ון החליט הערב לצמצם את שעות העבודה בסניפים לאור מה שמכונה על ידם הלחץ הבלתי סביר השורר בהם. במסגרת השיבושים שיחלו מחר (א') יפעלו סניפי הדואר ברחבי הארץ עד השעה 15:30 בלבד. כיום פתוחים רוב סניפי הדואר עד 18:00 בערב ברציפות או עם הפסקה של שלוש שעות בין 12:30 ל-15:30.

קראו עוד בכלכליסט

בוועד טוענים כי הלחץ בסניפים אינו מאפשר לתת שירות סביר ללקוחות וגורם לעוגמת נפש לעובדים וללקוחות. הוועד סבור שההנהלה הכניסה מגוון רחב של שירותים חדשים לסניפים, אך לא הגדילה את כוח האדם בהתאם.

השיבושים עליהם הוכרז היום מגיעים לאחר שביום חמישי האחרון התפרץ הוועד בפעם השנייה בתוך חודש לישיבת הנהלת הדואר והביא לפיצוצה. הוועד דרש ממנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו להציג באופן מיידי תוכנית להצלת דואר ישראל שנמצא בסכנת קיום.

סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר | צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן

ועד העובדים איבד לאחרונה אמון מוחלט באלמוזנינו ומנסה למעשה להביא להחלפתו. במסגרת המאבק בשבועות האחרונים הוועד גם השבית את סניפי הדואר ליום אחד. בוועד טוענים כי הדואר נקלע לסכנה קיומית לא רק בשל הזנחה מצד המדינה אלא גם בעקבות ניהול לקוי. בוועד מוחים גם על הדרישות המופנות כלפי העובדים לקצץ בתנאים סוציאליים ובתנאים נלווים, ואומרים שלא יענו לדרישות אלו כל עוד לארגון אין תוכנית ברורה להיחלצות מהמשבר.

טענות הוועד כלפי ההנהלה נתמכות בדו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע על מצב הדואר והגורמים שהביאו אותו למשבר כלכלי. המבקר אמנם מטיל אחריות מרכזית על האוצר ומשרד התקשורת שלא עדכנו את תעריפי הדואר במועד ולא אפשרו לארגון להתפתח מבחינה עסקית. אולם המבקר כותב גם שההנהלה לא בנתה תוכנית אסטרטגית לטווח הבינוני והארוך לפיתוח מקורות הכנסה חדשים ובכך תרמה להידרדרות התוצאות של הדואר.

מחברת דואר ישראל נמסר: "הנהלת החברה טרם קיבלה הודעה מארגון העובדים על הכוונה לשבש מחר את מהלך העבודה התקין. אם אכן ישובש מהלך העבודה התקין בידי ארגון העובדים, לא תהסס החברה למצות את האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להבטיח את תקינות השירות לציבור לקוחותיה. בשעה שחברת דואר ישראל נאבקת על קיומה ועל הבטחת פרנסתם של 7,000 עובדיה, מן הראוי שוועד העובדה יטה שכם ויסייע להנהלת החברה להבריא אותה, במקום להיאבק בחברה, בלקוחותיה ובמקורות ההכנסה שלה".

 

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
כדאי שועד העובדים יגיד את כל האמת. בתור לקוח
ש"מבלה" בסניף הדואר המקומי כמה פעמים בשבוע (ומדובר בסניף מרכזי), אכן נראה שיש עומס והשירות שהלקוח מקבל לוקה בחסר. עם זאת, נדמה שתפוקת עובדי האשנב אצלי בסניף היא הגורם לבעיה ולאו דווקא מחסור בכוח אדם. הן עושות טובה שהן קמות מהכסא, עושות טובה לענות לטלפון, עושות טובה בכלל לקבל את הלקוח והכל כל כך איטי וחסר שירותיות. מספיק להגיע איזה חצי שעה לפני הסגירה כדי לראות פתאום איך העובדות מקבלות מרץ בצורה "קסומה" ואיך פתאום הלקוחות מתוקתקים ופתאום נזכרים לפתוח אשנב מהיר למתן דברי דואר וחבילות. התייעלות מדהימה. אז לפני שהדואר מגייס "עושי טובה" נוספים, כדי שיהפוך את אלה הקיימים "מעושי טובה" לנותני שירות אמיתיים ואז המצב בסניפים ישתפר מהותית. אולי גם זה המקום להוסיף שאני לפעמים מקבל שירות בסוכנות דואר קטנה עם עובדת אשנב אחת בלבד ובכל פעם שאני מגיע, הבחורה מתקתקת עניינים, אין תור ותמיד עם חיוך. ככה עובדים.
לקוח  |  20.10.13
לכל התגובות