אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נמל אשדוד הפסיד 7 מיליון שקל בגלל חברה שקשורה לאלון חסן"

"נמל אשדוד הפסיד 7 מיליון שקל בגלל חברה שקשורה לאלון חסן"

דו"ח חריף שהזמינו רשות החברות ודירקטוריון הנמל חושף אי־סדרים הנוגעים ל־3 חברות הקשורות ליו"ר ועד העובדים: לאחת השכירו שטחים במחיר נמוך מדי; השנייה פעלה בנמל ללא חוזה; והשלישית זכתה בחוזה של מיליון שקל, אף שהיתה יקרה ממתחרותיה

20.10.2013, 21:05 | ליאור גוטמן

נמל אשדוד הפסיד לכאורה כ־7 מיליון שקל כתוצאה מחיוב חסר של שטחי אחסון, ציוד וכח אדם ששימשו את חברת דנה לוגיסטיקה. כך עולה מטיוטת דו"ח בדיקה שביצע משרד רו"ח רוזנבלום הולצמן לבקשת דירקטוריון הנמל ורשות החברות הממשלתיות והוגש למשרד התחבורה.

קראו עוד בכלכליסט

מהדו"ח עולה חברת דנה לוגיסטיקה, שעם בעליה נמנה קרוב משפחה של יו"ר עובדי נמל אשדוד אלון חסן, עסקה בין השאר בהשכרת שטחים ובפעילות אספקת ציוד, ניקיון ותחזוקה לחברות שונות, לרבות חברת שמן בראשות גבי אשכנזי, שביצעה חיפושי נפט. זאת אף כי לא ידוע היכן משרדי החברה ומי מועסק בה, ואף שלחברה לא היתה הרשאה לספק שירותים אלה בנמל. עוד התגלה כי 90 עובדי החברה קיבלו אישורי כניסה לנמל ללא הסבר.

בדו"ח נטען כי הנמל גבה מדנה לוגיסטיקה מחיר נמוך מדי על הענקת שטחי אחסון. זאת בהשוואה למחיר גבוה יותר, שאותו גבתה דנה לוגיסטיקה מלקוחותיה. כך לדוגמה, נמצא חיוב חסר בשכירות של מחסן בשווי של כ־730 אלף שקל וחיוב חסר של שטח אחסון אחר בשווי של כ־1.6 מיליון שקל. חיוב חסר נוסף בשווי 4.7 מיליון שקל נבע מהשימוש בעובדי דנה לוגיסטיקה ובציוד שלה במקום בעובדי הנמל ובציודו לפעילויות שונות.

נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן

מחברי הדו"ח ציינו כי "עובדי הנמל לא פעלו למיקסום הכנסות הנמל מדנה כפי שפעלו מול גופים אחרים". במילים אחרות, אף שפעילויות מסוימות התבצעו באמצעות משאבי הנמל, הכסף עליהן נכנס לקופת דנה לוגיסטיקה. עדויות שנלקחו מבכירי הנמל העלו כי "אין התאמה בין גרסת סמנכ"ל התפעול לבין גרסת רמ"ח תפעול אודות מצבת כוח אדם אשר ראויה לשיבוץ אצל דנה" וזאת לביצוע עבודות שונות.

 , צילום: אוראל כהן צילום: אוראל כהן  , צילום: אוראל כהן

דו"ח הביקורת התייחס גם לשתי חברות אחרות בבעלות ישירה של חסן. הראשונה היא בן עידן הובלות, שהפעילה צי זעיר של משאיות שמנה 4 כלי רכב. למרות גודלו הקטן, בנמל נרשמו 2,500 כניסות ויציאות של החברה, המצביעות על כך שהיא כנראה פעלה בנמל באמצעות משאיות נוספות של חברות אחרות.בנוסף, בן עידן לא כלולה כספק של הנמל, ואין לנמל חוזה התקשרות איתה. מנכ"ל בן עידן שוקי סגיס אף מסר למחברי הדו"ח כי הוא לא ידע שהחברה פועלת בנמל כלל.

החברה השניה היא חברת הופס, שבבעלות אלון חסן, שמכרה בשלוש השנים האחרונות ציוד לניקיון לנמל בכמיליון שקל דרך חברת קלייר אחזקות "שבבעלותה של דניאלה דהאן, קרובת משפחה של אלון חסן". למרות זאת, בדו"ח מצוין כי סמנכ"ל לוגיסטיקה בנמל ורמ"ד רכש דיווחו כי אין להם כלל מידע על העסקתה של קלייר אחזקות בנמל.

עוד גילו מחברי הדו"ח כי מוצרי הופס התייקרו במהלך תקופת ההתקשרות עמם אף כי מתחריה הורידו מחירים. ובכל זאת, עובדה זו לא הובילה להעדפת המתחרים. עוד תועד כי לידי מהנדס הבטיחות בנמל "התקבלו בעבר תלונות עובדים כי חומר הניקוי של הופס גרם להם נזקים".

ממשרד התחבורה נמסר: "השר ישראל כץ רואה את הדברים בחומרה רבה והנחה את הנהלת הנמל למצות את הדין עם כל המעורבים. השר נתן הוראה להמשיך ולקדם ככל העוצמה את הרפורמה בנמלים".

תגיות

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
עובד לשעבר
עבדתי ב"הופס" זמן קצר, אחרי שהבנתי במה העניין ומי עומד מאחורי המפעל, התפטרתי מייד. העבודה במפעל הזה היא פשוט סכנת נפשות. חברה חסרת סדר וכבוד לעובדיה, המפעל מלוכלך כמו השד מי יודע מה, היחס לעובדים הוא כמו במחנה השמדה, איחורים במשכורת, מכונות לא עובדות, דורשים מהפועלים לשפוך ידנית לבקבוקים חומצות וחומרים מסוכנים אחרים ללא אמצעי זהירות נכונים. תיזהרו מליפול במלכודת הזאת!!!
טיטור  |  23.10.13
לכל התגובות