אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוכרז סכסוך עבודה ברכבת ישראל צילום: ערן יופי כהן

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת ישראל

לטענת ההסתדרות, הסכסוך חל על כל 2,300 עובדי הרכבת. יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות: "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד צדדי כלפי עובדיה. נקפיד שלא לפגוע בציבור

21.10.2013, 14:16 | ליאור גוטמן

הסתדרות העובדים הכללית הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה כללי ברכבת ישראל. לטענת יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד צדדי כלפי עובדיה. ההסתדרות והוועדים יקפידו שלא לפגוע בציבור ואנו קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות".

אבי אדרי. "קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות", צילום: אוראל כהן אבי אדרי. "קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות" | צילום: אוראל כהן אבי אדרי. "קוראים להנהלה לפתור את המחלוקות", צילום: אוראל כהן

לטענת ההסתדרות, הסכסוך חל על כל 2,300 עובדי הרכבת והוא נובע ממספר סיבות. הראשונה היא שוועד עובדי הרכבת ציפה שחלק מעובדי הקבלן ברכבת ייקלטו כעובדים קבועים, פעולה שלטענתם לא התקיימה בפועל. סיבה נוספת היא בקשת הנהלת רכבת ישראל להציב מצלמות מעקב בסביבת העבודה של הקופאים והקופאיות, פעולה שלטענת הוועד מהווה פגיעה לכאורה בפרטיות. הסיבה השלישית מתייחסת להיקף עבודות התחזוקה שיצאו למיקור חוץ (לאאוטסורסינג). לפני כשבועיים זכתה חברת אלסטום הצרפתית במכרז הרכבת לתחזוקת הציוד לתקופה של 15 שנה ובהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

יו"ר ועד עובדי הרכבת, ניקה שימחוביץ', הוסיף כי "חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות והידברות, אולם נראה כי הנהלת הרכבת מעדיפה להמשיך ולנקוט בדרך אגרסיבית, תוך פגיעה בעובדים ובבטיחותם של הנוסעים".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו כי ההסתדרות מאיימת בשיבוש פעילותה של חברת רכבת ישראל, זאת לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי לשינוי מבני ברכבת ישראל, הכולל מענקים כספיים לעובדי הרכבת והתחייבות לשקט תעשייתי. נציין כי לפני שבוע הגיעה הנהלת החברה להסכמות עם ההסתדרות באשר לשעות העבודה של נהגי רכבות המשא ורכבות הנוסעים. דרישותיהם של ההסתדרות ונציגי העובדים הינן משוללות כל יסוד ומפתיעה במיוחד עמדת ההסדרות באשר להצבת המצלמות בקופות הרכבת, לאחר שלפני חודשים ספורים בלבד חשפה הנהלת הרכבת מעילת ענק של הקופאיות. זאת לאחר דרישת ההסתדרות לקלוט את הקופאיות כעובדות בחוזה קיבוצי ברכבת ישראל. הנהלת הרכבת תמשיך בפעילויותיה להתייעלות ושיפור התרבות הארגונית למען מתן שירות טוב יותר לציבור לקוחותינו."

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
עובדי הרכבת-למה תמיד מאשימים אותם?
אני מכיר את עובדי הרכבת באופן אישי. מדובר למי שעוד לא יודע,בעובדים מקצועיים ממעלה ראשונה,הנותנים את כל כולם למקום עבודתם,שלאחר כל המאבקים ,השביתות והסיכסוכים,עושים הכל למען הרכבת ונוסעיה.מה לעשות שלאחר שנחתם ההסכם הקיבוצי,בתום משא ומתן ארוך,יש גם מישהוא שמפר את ההסכם.אילו בהחלט לא העובדים,האם טרחו לעקוב אחר התנהלות ההנהלה?בראש ועד העובדים עומד הנדסאי,בחור משכמו ומעלה,אינטיליגנט ומקצוען,שאינו כוחני סתם,עמו ועד עובדים רציני שמבקש את טובתה של הרכבת בעדיפות ראשונה,אלא כנראה,דווקא גורמים שאין אנו יודעים את הסיבה לכך,מחפשים סיבות לעימות,חד משמעית,לא מצד העובדים.ציבור נכבד,זאת האמת ואת זאת עליכם לדעת.
מגיב מהשטח , מרכז  |  21.10.13
לכל התגובות