אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברה מאיסלנד תציע 10–12 מיליון שקל עבור בטר פלייס צילום: תומר הדר

בלעדי לכלכליסט

חברה מאיסלנד תציע 10–12 מיליון שקל עבור בטר פלייס

בניגוד להצעות קודמות, הצעתה של איבן האיסלנדית כוללת גם הפעלה של 40 תחנות החלפת הסוללה של של החברה שפרוסות ברחבי הארץ

22.10.2013, 08:20 | ליאור גוטמן

חברת איבן (EVEN) האיסלנדית הגישה הצעה לרכישת פעילות כלל חברת בטר פלייס בסכום שנע בין 10 ל־12 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". בניגוד להצעות קודמות לרכישת פעילות החברה, שהתייחסו בעיקר להפעלת עמדות הטעינה למכוניות חשמליות, ההצעה החדשה כוללת הפעלה של חלק מ־40 תחנות החלפת הסוללה וכוונה לייצא כ־250 עד 300 מכוניות חשמליות שתקועות במכס הישראלי לסקנדינביה.

קראו עוד בכלכליסט

במידה והעסקה תאושר על ידי בית המשפט יוכלו לקוחות החברה, שהתאגדו תחת השם בטר פלייס דריבז לקבל שירותי טעינה והחלפות סוללות ישנות בחדשות בתוך מספר שבועות.

ההתעניינות של EVEN בפעילות בטר פלייס פורסמה ב"כלכליסט" לפני ארבעה חודשים, אולם עד היום היא לא השתתפה ב"מרוץ" לרכישת שאריות החברה שהקים שי אגסי. היא מציעה ללקוחותיה מגוון מכוניות חשמליות.

עמדת החלפת סוללה של בטר פלייס, צילום: תומריקו עמדת החלפת סוללה של בטר פלייס | צילום: תומריקו עמדת החלפת סוללה של בטר פלייס, צילום: תומריקו

ההצעות הקודמות שהוגשו לידי המפרקים שמינה בית המשפט היו מצד יזם האנרגיה יוסף אברמוביץ' וחברת "נכסי הצלחה" בשליטת צחי מרקור, שהגיש לפני מספר חודשים הצעה על סך כ־11 מיליון שקל. הצעתו של מרקור נפסלה ביום שישי האחרון על ידי בית המשפט העליון וזאת לאחר שכשבועיים לפני כן התגלה שהתשלום הראשוני לרכישת בטר פלייס בוצע באמצעות המחאה שמפרקי החברה סרבו לקבלה.

מארק הראל, נציג EVEN בארץ, אמר: "אנחנו לא רוצים להיכנס לישראל ולהיכשל. חייב להיות תזרים מזומנים סביר כדי להפעיל את החברה ולכן אנחנו מאמינים שמכירת המכוניות החשמליות שתקועות במכס ללקוחות שלנו בסקנדינביה תייצר הכנסות לשלב הראשוני. הביורוקרטיה באיסלנד פחות נוקשה וקל יותר למכור שם מכוניות חשמליות".

לשאלה מהן מטרות החברה סרב הראל לפרט אבל אמר ש־EVEN כבר פנו לרנו העולמית, היא יצרנית הדגם שנמכר בישראל כדי לבחון אפשרות לרכישת עוד 2,000 עד 2,500 מכוניות, חלקן ישווקו בישראל.

עו"ד שי פיאדה ממשרד קוטלר, המשרד שמונה על ידי בית המשפט כמפרק החברה, אישר את המגעים עם EVEN.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
על חשמלי
לפני שנה קניתי קטנוע חשמלי VECTRIX בסכום של 5000 ש"ח עם מצבר גמור כי יצרן לא תיכנן טוב את המצבר ואלגוריטם טעינה שלו.בפריוס יש אותו סוג של מצברים אורך חיים שלו הוא הרבה יותר ארוך כי הוא מתוכנן לפי צרכים של מנוע החשמלי. השקעתי עוד 12 אלף על מצבר ליטיום חדש. עכשיו יש לי קטנוע חשמלי שעושה 50 קילומטרים על כביש ו 200 קילומטרים בתוך העיר. התווך שלו כן מתאים לצרכים שלי ו אני מתעין אותו בשקע ביתי. מה שאני רוצה להגיד שחשמלי זה חשמלי .זה עולם אחר. צריך לנסות מה זה ואני לא רוצה קטנוע בנזין.ולמרות מצב הבטר פלייס אני גם רוצה להחליף רכב שלי לפלויינס חשמלי. נכון שהיום רכב חשמלי הוא עוד מפסיד לבנזין מבחינת טווח אבל זה רכב של עתיד ללא ספק
דימה , יוקנעם עלית  |  26.10.13
10.
תשובה ל-9 מכונית חשמלית
9 נכבדי אני לא מבין את מה אתה מייצג. כי אם אתה יודע את העלות החודשית של ניסאן ליף למה שלא תאמר זאת ברור. אני גם רוצה להפתיע אותך כי גם הניסאן ליף לא נוסעת יותר מ100 ק"מ אבל יותר מזה. אתה חייב להפנים. אין חיה כזו טעינה משקע ביתי. מה לעשות, יש חוקי מדינה. אם היית עושה שעורי בית היית רואה כי יש רשת טעינה אדירה של בטר פלייס בכל הארץ. ויש גם עמדות החלפה שמרשתות את כל הארץ ואחרון אחרון , בעיסקה הגרוע ביותר של בטר פלייס שילמו הנהגים תצרוכת דלק של מכונית הנוסעת 1:14. תראה לי רכב משפחתי של לפני שנה שנוסע כך.
ישראל  |  23.10.13
9.
ל-7 הנציג של בטר פלייס
תזמין מקרסו ניסאן ליף ותראה כמה הרכב יעלה לך בחודש. אחרי זה תבין כמה בטר פלייס היו חזירים. ניסו למכור רכב חשמלי עם טווח מוגבל עם עלויות שיהיו זהות לרכב בנזין, רק כי התכנית העסקית שלהם חזתה שהבנזין יגיע ל-10 שקלים לליטר. על הדרך היא גם רצתה להיות מונופול בתחום הרכב החשמלי בישראל ואפילו העבירה בכנסת חוק שיהיה חייב להטעין את הרכב רק בעמדת טעינה ולא מהשקע הביתי. מקווה שהסאגה הזאת של בטר פלייס תיעלם ונקנה מכוניות חשמליות בלי שום התחייבות.
23.10.13
לכל התגובות