אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנובה מחזירה את אדום אדום למדפים ברשתות השיווק

תנובה מחזירה את אדום אדום למדפים ברשתות השיווק

ארבע שנים אחרי שהפסיקה תנובה לשווק נתחי בשר ארוזים והתמקדה במכירות לקצביות ל"כלכליסט" נודע שהחברה מחזירה את מוצרי הבשר הארוזים למדפים. תחילה ייערך פיילוט ב־25 סניפים

24.10.2013, 06:51 | אורנה יפת

תנובה מחזירה את אדום אדום למדפים בשירות העצמי ברשתות השיווק. ל"כלכליסט" נודע כי כמעט ארבע שנים לאחר שהפסיקה לשווק בשר טרי ארוז של המותג והתמקדה במכירת נתחים שלמים לקצביות, חוזרת תנובה למכור נתחים ארוזים ללקוחות.

קראו עוד בכלכליסט

נתח בשר של אדום אדום (ארכיון) נתח בשר של אדום אדום (ארכיון) נתח בשר של אדום אדום (ארכיון)

מותג אדום אדום הושק ב־2005 וכלל נתחי בשר ארוזים שנמכרו בשירות עצמי ברשתות השיווק וגם נתחים שלמים שנמכרו בקצביות ברשתות. מאז 2009 הפסיקה החברה לשווק מוצרים ארוזים, לאחר שהפעילות הסבה לה הפסדים בעיקר עקב פחת גבוה. בתנובה גם לא היו מרוצים מההחזרות הרבות של מוצרים שפג תוקפם והחליטו להתמקד בשיווק לקצביות בלבד. לאחר הליכי התייעלות שנקטה החברה גויס שייקה לוי להיות הפרזנטור של המותג.

כעת חוזרת תנובה למכור מוצרים ארוזים. לדברי גורמים בענף, ההחלטה לחזור לדרך שיווק זו נבעה ממגמה עולמית של מעבר לצריכת מוצרי בשר שמגיעים ארוזים מהמפעל במקום מוצרים שנארזים בקצבייה. אותם גורמים טוענים כי בשנים האחרונות למדה תנובה כיצד להתמודד עם הפחת הגבוה של מוצרי בשר ארוזים וכי לנוכח המוכנות הגבוהה יותר של אנשים לצרוך מוצרי בשר ארוזים צפויה כמות החזרות המוצרים להיות נמוכה ביחס לעבר.

המוצרים שתמכור תנובה ארוזים וחתוכים, וכל שנדרש להם הוא תיבול ובישול. הסדרה כוללת, בין השאר, שניצל עגל, קוביות לגולש, גלילת בשר לבישול קדירה, רוסטביף ואסאדו. בשלב הראשון, אשר יימשך כשלושה חודשים, תערוך תנובה פיילוט שבמסגרתו תיבחן קנייה חוזרת של מוצרים על ידי לקוחות שכבר ניסו אותם. הפיילוט ייערך בכ־25 סניפים ברשתות שופרסל, מגה, ויקטורי, מחסני השוק ועוד. בכל רשתות השיווק יהיו המוצרים במקררים שבאזור הקצבייה.

שוק הבשר הטרי מגלגל כ־600 מיליון שקל. אדום אדום מחזיקה כיום בשליש ממנו לצד שחקנים שאינם ממותגים, אך ברשתות השיווק הגדולות חולש המותג, לפי ההערכות, על כ־70%. במהלך הנוכחי מצפים בחברה לגדול ולהחזיק ב־40% מכלל שוק הבשר הטרי, גם ברשתות וגם בקצביות פרטיות, וסבורים שהמוצרים הארוזים יתפסו 15%–20% משוק הבשר הטרי בתוך שנתיים. עם זאת, השקת המוצרים הארוזים צפויה לעשות קניבליזציה למותג עצמו, שכן המעבר למוצרים ארוזים צפוי להקטין את המכירות של אדום אדום בקצביות.

תגיות