אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטעויות של אבי מלכה

הטעויות של אבי מלכה

מה שהפיל את אבי מלכה הוא בעיקר חוסר המיקוד העסקי

26.10.2013, 22:03 | אורנה יפת

רכישת אופיס דיפו הייתה הישורת האחרונה בסחרחרה אליה נכנס אבי מלכה בניהול עסקיו בשנים האחרונות. מה שהפיל את מלכה הוא גם העיסוק הרב בשנה האחרונה באופיס דיפו, אבל לא פחות מזה - חוסר המיקוד העסקי.

קראו עוד בכלכליסט

מתאים לי הייתה אחת הרשתות היחידות בישראל בתחום המידות הגדולות. היא פנתה לנישה ייחודית שמעטות החנויות שעוסקות בה בישראל. בעוד המתחרות שלה, קסטרו, רנואר והוניגמן, הצרו היקפים ברוח הדוגמניות הדקיקות, אבי מלכה הצליח להפוך את הרשת שלו למידות גדולות להצלחה. הוא בנה אותה במאמץ רב במו ידיו, אבל למרבה הצער לא ידע לשמור על הייחוד שלה.

הטעות הראשונה שלו הייתה הכניסה לתחום אופנת הגברים תחת המותג מתאים לי. כאשר המתחרות השיקו קולקצית גברים גם מלכה הלך עם הטרנד. אבל אף גבר, גם אם הוא שמן מאד, לא אוהב להודות שהוא שמן. בעוד רשת הנשים שמרה על מכירות נאות, בקטגוריית הגברים נחלה החברה פחות נחת.

אבי מלכה, צילום: ענר גרין אבי מלכה | צילום: ענר גרין אבי מלכה, צילום: ענר גרין

ב-2011 החליט מלכה למתוח עוד קצת את המותג מתאים לי והפעם לתחום של נשים צעירות. הוא השיק תת מותג לצעירות שקרא לו MLly, אלא שגם ההשקה הזו לא תירשם כהצלחה גדולה בתולדות מתאים לי.

עם הקמתן של קבוצות קמעונאות גדולות בנוף הישראלי בשנים האחרונות, גדל גם התאבון של מלכה שניסה להידמות לקבוצות האופנה זארה ופוקס. אלה מצליחות לרכוש עוד ועוד מותגים בארץ ובעולם, להרחיב עסקים, ולהפוך לקבוצות בעלות כח מסחרי חזק אל מול הקניונים. מלכה התקשה לראות את כותרות העיתונים שבישרו על הטבות שמעניקים הקניונים לקבוצות האופנה הגדולות ורצה להידמות להן.

לאחר שיצא להרפתקה בחו"ל, שינה את שם הרשת ל-ml ופתח סניפים ביוון, קפריסין ורומניה - שנסגרו, הוא רכש את רשת האופנה Mam'z שגם הספיקה להיסגר. בדרך הוא עשה עסקה עם המשביר לצרכן לרכישת רשת ג'אמפ - שאת התשלום עליה הוא עדיין משלם, וניסה לרכוש את רשת אייס שהייתה בהקפאת הליכים, אך הפסיד לאלקטרה. הרצון של מלכה להפוך לקבוצת קמעונאות הוביל לכך שבשנה האחרונה הוא היה עסוק כולו בניסיון להשתלט על חברות בכינוס נכסים.

רכישת אופיס דיפו הייתה כנראה המהלך שהכניס אותו לסחרור ממנו הוא יתקשה לצאת. מלכה הרגיש שהוא ניצח את כל המלעיזים שהספידו אותו, והיה שקוע כל כולו בעיסקת הרכישה ובהבראת הרשת החדשה, עד שנטש כמעט כליל את העיסוק ברשתות האופנה שלו.

"מתאים לי וג'אמפ זה אך ורק אבי מלכה"

"ברגע שהוא נטש את מתאים לי וג'אמפ, לטובת העיסוק באופיס דיפו - כי הוא חשב שהרשת הזו תעזור לו מבחינה פיננסית - הוא הרג גם את מתאים לי וגם את ג'אמפ, וגם אופיס דיפו כשלה", אומר בכיר בענף הקניונים. "אם היית רוצה להחליף שלט של מתאים לי היית צריך לקבל את האישור של אבי. מתאים לי וג'אמפ זה אך ורק אבי מלכה. שאף אחד לא יספר סיפורים על מנכ"לים שהוא מינה בקבוצה".

בענף הקמעונאות לא הבינו מדוע התעקש מלכה לרכוש את אופיס דיפו, שכן כבר בעת שרכש את החברה הצטבר לו חוב של כמה מיליוני שקלים במתאים לי. אבל אותו הוא עוד היה יכול לשרוד, אילולא עסקת אופיס דיפו.

ולמרות הכל, יש גם מי ששומר על אופטימיות ומאמין שמלכה יעבור בשלום את הסערה. בכיר בענף הקניונים אמר בסוף השבוע: "אבי מלכה הוא עוף החול. הוא תמיד נופל, וקם מחדש על הרגליים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אבי מלכה העסיק עובדים לא מקצועיים:
הנהלת אופיס דיפו חולה מאוד! יושבים שם מנהל ריטייל שחי בשנות ה-80 וקניינים ללא השכלה=לא יודעים לקרוא את השוק ולא יודעים לקנות,תוצאה-קריסה טוטאלית. עוד דבר שהפיל את אבי מלכה-בזבוז כסף אדיר של מנכ"ל קודם שהקים מרכז לוגיסטי בעלויות אדירות שהרשת לא יכולה לעמוד בהם וכך הרשת צברה חובות,קל לבוא להגיד שהעובדים או הקניונים גרמו לכך,ממש ממש לא,כשיש הנהלה גרועה וחולה כך מתנהלת הרשת,חבל לי על כל העובדים שיילכו הביתה ועל איש עסקים שניסה לדאוג לפרנסתם ונתקל במכשולים האלה.
עובד מטה לשעבר  |  29.10.13
לכל התגובות