הטעויות של אבי מלכה
מה שהפיל את אבי מלכה הוא בעיקר חוסר המיקוד העסקי
26.10.2013, 22:03 | אורנה יפת
רכישת אופיס דיפו הייתה הישורת האחרונה בסחרחרה אליה נכנס אבי מלכה בניהול עסקיו בשנים האחרונות. מה שהפיל את מלכה הוא גם העיסוק הרב בשנה האחרונה באופיס דיפו, אבל לא פחות מזה - חוסר המיקוד העסקי.
קראו עוד בכלכליסט
הטעות הראשונה שלו הייתה הכניסה לתחום אופנת הגברים תחת המותג מתאים לי. כאשר המתחרות השיקו קולקצית גברים גם מלכה הלך עם הטרנד. אבל אף גבר, גם אם הוא שמן מאד, לא אוהב להודות שהוא שמן. בעוד רשת הנשים שמרה על מכירות נאות, בקטגוריית הגברים נחלה החברה פחות נחת.
ב-2011 החליט מלכה למתוח עוד קצת את המותג מתאים לי והפעם לתחום של נשים צעירות. הוא השיק תת מותג לצעירות שקרא לו MLly, אלא שגם ההשקה הזו לא תירשם כהצלחה גדולה בתולדות מתאים לי. עם הקמתן של קבוצות קמעונאות גדולות בנוף הישראלי בשנים האחרונות, גדל גם התאבון של מלכה שניסה להידמות לקבוצות האופנה זארה ופוקס. אלה מצליחות לרכוש עוד ועוד מותגים בארץ ובעולם, להרחיב עסקים, ולהפוך לקבוצות בעלות כח מסחרי חזק אל מול הקניונים. מלכה התקשה לראות את כותרות העיתונים שבישרו על הטבות שמעניקים הקניונים לקבוצות האופנה הגדולות ורצה להידמות להן. לאחר שיצא להרפתקה בחו"ל, שינה את שם הרשת ל-ml ופתח סניפים ביוון, קפריסין ורומניה - שנסגרו, הוא רכש את רשת האופנה Mam'z שגם הספיקה להיסגר. בדרך הוא עשה עסקה עם המשביר לצרכן לרכישת רשת ג'אמפ - שאת התשלום עליה הוא עדיין משלם, וניסה לרכוש את רשת אייס שהייתה בהקפאת הליכים, אך הפסיד לאלקטרה. הרצון של מלכה להפוך לקבוצת קמעונאות הוביל לכך שבשנה האחרונה הוא היה עסוק כולו בניסיון להשתלט על חברות בכינוס נכסים. רכישת אופיס דיפו הייתה כנראה המהלך שהכניס אותו לסחרור ממנו הוא יתקשה לצאת. מלכה הרגיש שהוא ניצח את כל המלעיזים שהספידו אותו, והיה שקוע כל כולו בעיסקת הרכישה ובהבראת הרשת החדשה, עד שנטש כמעט כליל את העיסוק ברשתות האופנה שלו.
6 תגובות לכתיבת תגובה