אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
FeedVisor מגייסת 1.7 מיליון דולר מהקרן של מייסדי גילת

FeedVisor מגייסת 1.7 מיליון דולר מהקרן של מייסדי גילת

החברה מפתחת אלגוריתמים לניתוח מחירים וטרנדים באתרי קניות כאיביי ואמזון - ודיווחה על צמיחה של 800% בהכנסותיה מתחילת 2013. בסבב הגיוס השתתפו גם Micro Angel של עודד כספי ו-Oryzn של יניב ג'קובי

27.10.2013, 12:52 | אסף גלעד
ענף האלגו-טריידינג הישראלי ממשיך לייצא אלגוריתמים גם אל מחוץ לעולם הפיננסים. בשבוע שעבר היתה זו חברת Qlika שגייסה 1.7 מיליון דולר עבור פיתוח אלגוריתמים לאופטימיזציה של פרסום מקוון לרמה המקומית והשבוע - מגייסת חברת FeedVisor סכום דומה לטכנולוגיה דומה שמיועדת לשווקי המסחר האלקטרוני.

FeedVisor גייסה בסוף השבוע 1.7 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון JAL של מייסדי גילת, האחים עמירם ויהושע לוינברג. האחים השקיעו בעבר גם בקסמבה, שנמכרה מאוחר יותר ל-LivePerson, ולאחרונה השקיעו גם ב-nanoRep.

בגיוס הנוכחי השתתפו גם משקיעים ישראלים נוספים דוגמת קרן Micro Angel של עודד כספי ו-Oryzn של יניב ג'קובי. קודם לכן גייסה FeedVisor מיליון דולר מהמשקיע הסדרתי ג'ף פולבר ומשקיעים פרטיים נוספים, כך שסך הגיוסים של החברה מסתכם ב-2.7 מיליון דולר. כתוצאה מהגיוס, יצטרף יהושע לוינברג לדירקטוריון החברה.

FeedVisor FeedVisor FeedVisor

מהבורסה לאמזון

FeedVisor זיהתה את הפוטנציאל שטמון באלגוריתמי-העל גם מחוץ לעולם המסתורי של האלגוטריידינג, והעבירה אותם אל עולם המסחר האלקטרוני הפרטי, זה שעליו חולשות כיום ענקיות כמו איביי ואמזון. היא מבקשת להפוך את קניוני הרשת למקום שבו מחירי המוצרים משתנים בזמן אמת בהתאם לביקוש, למלאי ולפרמטרים נוספים.

השירות, שניתן על גבי הענן במודל של תוכנה כשירות (Saas) מאפשר לבעלי החנויות ברשת להתמודד עם מצב בו חנות אחרת מתחרה על אותם קהלים באמצעות מבצע או הנחה, מבלי שהם שמים לב לכך. האלגוריתמים של החברה יודעים לנתח את המלאי בחנות, להשוות לשינויי המחירים בשוק ולחשב את המבצע או המחיר האטרקטיבי והרווחי ביותר, בדיוק כמו בבורסה.

חישוב מהיר של מלאי, מחירים ותחרות. איביי במובייל חישוב מהיר של מלאי, מחירים ותחרות. איביי במובייל חישוב מהיר של מלאי, מחירים ותחרות. איביי במובייל

המערכת של FeedVisor פעילה כיום על גבי חנויות באיביי ואמזון, ופונה לעסקים הקטנים המשתמשים בפלטפורמות אלה ולא למוצרים הנמכרים ישירות על ידי אמזון. שוק זה של סוחרים צד שלישי, מהווה 35% מכלל המכירות באמזון והוא נחשב לאחד השווקים הצומחים במסחר האלקטרוני.

המערכת מסוגלת לזהות אילו מוכרים יצאו מהמסחר, מיהם המוכרים בחדשים שנכנסו למסחר, לזהות מחירים ומבצעים ולהציע תמחור בזמן אמת. היא יכולה להמליץ, למשל, שלא להוריד את מחירו של מוצר מסוים אם המתחרה הוריד את המחיר ב-50%, מחשש לתחרות מחירים שתוביל להפסד. מאידך, אם המתחרה הוריד את המחיר בדולרים ספורים, ייתכן שתחרות מחירים תוביל לרווח עתידי על פי האלגוריתם. לטענת החברה, האלגוריתם שלה יכול לשפר את ביצועי החנויות בכלל הפרמטרים בכ-15% עד 40%, בין אם במכירות או בשולי הרווח.

צמיחה מהירה

FeedVisor מדווחת על צמיחה של 800% מתחילת השנה בהכנסותיה, תוך שהיא משרתת מאות קמעונאיים, מרביתם בחנות של אמזון.

את החברה ייסד ויקטור רוזמן, איש סאן מיקרוסיסטמס לשעבר, המשמש גם כמנכ"ל. אליו הצטרף יאיר מרגולין, ממקימי PeerApp ו- PeerTV. סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה הוא אייל לקסנר, יוצא וריסיין, אלגוריתמאי שהתמחה בחקר הונאות פיננסיות. החברה ממוקמת בתל אביב ומעסיקה 15 עובדים. בכוונתה להכפיל את מספר העובדים במהלך השנה הקרובה בעקבות הגיוס והצמיחה בביקוש לטכנולוגיה.

תגיות