בלעדי לכלכליסט
תמי 4 נותנת גז: שטראוס משיבה מלחמה למי עדן עם סודה משלה
שלושה חודשים לאחר שמי עדן הודיעה על השקת בר מים שיכול לייצר סודה, תשיק תמי 4 מכשיר סודה משלה. הטרנד הבריאותי והרצון של הציבור לחסוך כסף הם רק חלק מהסיבות שהניעו את החברות להיכנס לשוק שמגלגל 200 מיליון שקל בשנה
29.10.2013, 07:10 | אורנה יפת
חברת המים של שטראוס תמי 4 נכנסת לתחום הסודה ומתכוונת להשיק בתוך חודשיים מכשיר סודה משלה, כך נודע ל"כלכליסט". השקת המכשיר תיעשה כמה חודשים לאחר שיצרנית המים המינרליים מי עדן הכריזה על השקת בר מים מסוננים שיכול לייצר סודה.
קראו עוד בכלכליסט
"המחיר של משקאות ממותקים כבד מדי"
שוק הסודה בישראל מגלגל, על פי הערכות, מחזור מכירות של כ־200 מיליון שקל בשנה. לפי סטורנקסט, היקף המכירות של בקבוקי סודה ברשתות שיווק (כולל סודה בטעמים) עמד ב־2012 על 122 מיליון שקל. לנתון זה יש לצרף את מכירותיה של סודה סטרים ישראל (שאינן מדווחות) המוערכות ב־80–60 מיליון שקל בשנה.את הפיכתו של שוק הסודה בישראל לאטרקטיבי בעיני חברות המים המסוננים ניתן לייחס לכמה מגמות שמאפיינות את שוק המים.
בראש ובראשונה, הטרנד הבריאותי שמעודד צרכנים לעבור לצרוך סודה במקום משקאות ממותקים. "מכירות הבקבוקים נמצאות בירידה בגלל הטרנד הסביבתי, ואם אנשים יכולים לייצר אלטרנטיבה לשתייה בריאה יותר, אז זו סיבה עבור החברות להכניס את הסודה גם לברי מים", מסביר אפי אשל, מנכ"ל סודה סטרים ישראל, את הצמיחה בקטגוריה. סיבה נוספת לכניסה לתחום נובעת מהמגמה הצרכנית של חיסכון כספי. "צרכנים מבינים שהמחיר הקלורי של משקאות ממותקים כבד", אומר סמנכ"ל השיווק של מי עדן מיכאל רבינוביץ. "מצד שני, לשתות רק מים זה משעמם. אז הצרכנים מחפשים פתרון ביניים". רבינוביץ דוחה את הביקורת שהופנתה כלפי מי עדן על מחירו הגבוה יחסית של המכשיר שהשיקה החברה לפני כמה חודשים (קרוב ל־4,000 שקל, כולל מסננים ובלון גז). לדבריו, "לקוחות מבינים את הערך המוסף שיש בבר סודה, וכשעושים חשבון כמה הם משלמים על בר מים פלוס בקבוקי סודה שהם קונים בנפרד, אז יש חיסכון במכשיר החדש. נושא ההתנגדות למחיר לא היה חזק. חלק מהלקוחות חשבו שהוא היה קצת יקר, אבל בסך הכל לקוחות חושבים שהוא הוגן". לדברי רבינוביץ, קטגוריית הסודה בשוק הקמעונאי צומחת כבר זמן רב. לפי סטורנקסט, המכירות הכספיות של סודה בבקבוקים צמחו בחודשים ינואר־ספטמבר 2013 ב־7.80% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. רבינוביץ טוען כי גם התחזקות ענף הקפה עוזרת לקטגוריה. "אפשר לראות גם בבתי קפה שמי שמזמין אספרסו מזמין גם סודה בצד. יש בשילוב הזה משהו שמשפר את חוויית הקפה. מכשיר הסודה הפך מסיפולוקס שהיה בבוידעם למכשיר חדשני, ומי עדן - כשחקנית בשוק המשקאות - ערה לכך והבנו שזה צורך מתחזק בקרב הצרכנים".
33 תגובות לכתיבת תגובה