אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסטר: הפרסום בפייסבוק לא עובד צילום: איי אף פי

פורסטר: הפרסום בפייסבוק לא עובד

חברת המחקר הנחשבת הגדירה את פייסבוק כערוץ הפרסום המקוון הכי פחות אפקטיבי, ואמרה בצורה ברורה "הם מכשילים את המשווקים"

29.10.2013, 18:17 | עומר כביר
הפרסום בפייסבוק עובד? לא לפי חברת המחקר פורסטר. מסקר שערכה החברה בקרב 395 משווקים, מנהלי פעילות מקוונת ומנהלים של חברות גדולות מערביות עולה שהפרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל מספק ערך נמוך משמעותית בהשוואה לצורות פרסום מקוונות אחרות דוגמת ביקורות באתר החברה, פרסום במנועי חיפוש ואפילו שיווק באמצעות אימייל. מניית החברה, שאמורה לפרסם מחר (ד') את הדו"ח הרבעוני שלה, ירדה ב-5% מאז פרסום הסקר של פורסטר.

קראו עוד בכלכליסט

ואם לא די בכך, פייסבוק עצמה זוכה לדירוג הנמוך ביותר מבין כלל אמצעי הפרסום הדיגיטליים. ”פייסבוק מכשילה את המשווקים", האשים אנליסט החברה, נייט אליוט, במכתב פתוח ששלח למנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, מארק צוקרברג. אליוט הסתמך על התשובות של מאות המנהלים שאמרו כי הערך העסקי שפייסבוק יוצרת עבורם נמוך במיוחד.

הפרסום בפייסבוק לא עובד הפרסום בפייסבוק לא עובד הפרסום בפייסבוק לא עובד

“אני יודע שמדובר בהצהרה יוצאת דופן, אולי אפילו כזו שנראה כי אי-אפשר להאמין לה", כתב אליוט. “אחרי הכול, אתה מציע למשווקים גישה לקהל הגדול ביותר בהיסטוריה של המדיה ויש לך ידע עצום על כל אחד מהשתמשים. בשנה שעברה החברה שלך רשמה הכנסות מפרסום בסך יותר מ-4 מיליארד דולר. אבל בשעה שהרבה משווקים מוציאים כיום הרבה כסף בפייסבוק, רק מעט מהם זוכים להצלחה".

הסקר של פורסטר ביקש מהנשאלים לדרג בסולם של בין 1 ל-5 את מידע שביעות הרצון שלהם מהערך שפעילות שיווק שונות סיפוק לחברה שלהם. במקום הראשון, עם ציון ממוצע של 3.84, הפעילות השיווקית האפקטיבית ביותר היא מערכת דירוגים וביקורות באתר החברה עצמו, ובהמשך שיווק במנוע חיפוש (3.83), שיווק באימייל (3.79), קהילה ממותגת (3.74) והמלצות מפה לאוזן (3.74). פייסבוק נמצאת במקום ה-13 והאחרון בדירוג, עם ציון ממוצע של 3.54, מתחת לטוויטר (3.57) ואפילו הרשת החברתית הכושלת של גוגל, גוגל+ (3.62).

לדברי אליוט, חוסר שביעות הרצון מפייסבוק נובע משני גורמים. “ראשית, החברה לא ממוקדת מספיק בדבר שהכי מעניין משווקים: יצירת דיאלוג אמיתי עם הלקוחות", הוא כתב לצוקרברג. "אתם מבטיחים את זה ללקוחות, אבל מקיימים לעתים נדירות. כל מי שעושה לייק לעמוד של מותג מתנדב לקבל את ההודעות שלו, אבל בממוצע אתם מראים כל פוסט רק ל-16% מהמעריצים".

הסיבה השנייה לפי אליוט: פייסבוק לא מנצלת בצורה מלאה את המידע העצום שהיא מחזיקה על משתמשיה. “אנחנו מעריכים שהאתר שלך מציג עשרות מיליארדי פרסומות מדי יום. אבל פחות מ-15% מהן עושות שימוש במאגר המידע החברתי שלך על מנת לפנות לקהלים רלוונטיים".

אף שפורסטר מפנה את מירב האש לעבר פייסבוק, אי אפשר להתעלם מהדירוג הנמוך שלו זכו כלל הרשתות החברתיות. עליית המדיה החברתית יצרה תפיסה לפיה הפרסום בה, הודות למידע הרב והמגוון שיש על המשתמשים, הינו יעיל וממוקד הרבה יותר מאשר כלי פרסום מקוונים אחרים. ואולם, סקר זה צריך לכל הפחות לעורר ספקות בנוגע לתפיסה זו, ולא מן הנמנע שדווקא הכלים הוותיקים יותר הם אלו שעדיין משיגים את התוצאות הטובות יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לא מסכים עם כל מה שנאמר
בתור איש שיווק אינטרנטי אני יכול לומר מהניסיון שלי שחלק מהפרסום עובד ומביא עבודה ללקוחות. בסוכות האחרון עשינו קמפיין ממוקד שמאוד הצליח וגם ייצר הכנסות בעתיד ללקוח בצורה חסכונית יותר. באופן אישי אני גם רואה שפייסבוק היא מקור מעולה לייצר לתנועה לאתר שלי שזו בהחלט אחת המטרות בפעילות בה. אני חושב שבסופו של דבר כל משווק ברשת חברתית צריך להבין את הצרכים של קהל היעד שלו ברשת החברתית ומה הייחוד שלה וברגע שהוא יודע את זה מאוד פשוט להעריך האם יש סיכוי להצליח בקמפיין שיווקי. אני מסכים שעדיין יש דברים שמאוד קשה למכור בפייסבוק ואני בהחלט אומר ללקוחותי שפייסבוק הוא לא המדיום להם.
נועם , מרכז  |  31.10.13
5.
מסכים עם 4 ועוד...
בתור בעל עסק אינטרנטי מצליח בארה״ב הפרסום הכי חלש וכושל בחברה שלנו הוא בפייסבוק. למעשה זנחנו את הערוץ הזה כבר מזמן. אנחנו מתמקדים בעיקר בפרסום ברשימת תפוצה ופרסום במנועי חיפוש שהם האפקטיביים ביותר בטווח הקרוב. אני מסכים מאוד גם עם הטענה שביקורות באתר החברה (customer reviews) הם אפקטיביים במיוחד ולראייה קחו את אמאזון - חברה שבה כמות הביקורות היא ככל הנראה הגדולה ביותר העולם. בתור צרכן אני קונה הכל באמאזון בגלל שזה לא מצריך הרבה חשיבה. אם הדירוג הוא טוב סימן שהמוצר נוסה על ידי משתמשים אחרים וזכה לציונים גבוהים. כל מה שנשאר הוא לוודא שהמוצר באמת עונה על הצרכים שלך. המחיר הוא גם ככה מהנמוכים שיש אם לא הנמוך ביותר.
אורן  |  30.10.13
3.
פרסום לא עובד בשום מקום.
מתי בפעם האחרונה הקלקתם על קישור כלשהו (בכוונה ולא בטעות)? מתי בפעם האחרונה הפרסומות הדביליות בטלוויזיה, בקולנוע וברחוב גרמו לכם לרוץ לקנות משהו? ככל שזה נהיה יותר מציק, זה רק נהיה פחות אפקטיבי. אני רק נדהם שיש חברות שלמות שחיות על פרסום כמו גוגל. לא ברור לי למה יש כל כך הרבה כסף בתחום כל כך חסר משמעות.
uh  |  29.10.13
לכל התגובות