אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלק רכב: מכירות הרכבים נחתכו ב-33% ברבעון השלישי צילום: עמית שעל

דלק רכב: מכירות הרכבים נחתכו ב-33% ברבעון השלישי

הכנסות יבואנית מאזדה צנחו ב-24% בשל המכירות הנמוכות. עם זאת, הרווח הנקי זינק פי 7 והסתכם ב-91 מיליון שקל

03.11.2013, 12:37 | אסף גילעם

תוצאות מעורבות לדלק רכב שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון. יבואנית רכבי מאזדה, פורד וב.מ.וו רשמה ברבעון השלישי ירידה חדה בהכנסות בעקבות צניחה במסירת רכבים מכלל היצרניות איתם היא עובדת. מסירת הרכבים ברבעון השלישי ירדה ב-33% לעומת הרבעון המקביל ל-5,346 רכבים בלבד. עובדה זו הובילה לירידה של 24% במכירות שהסתכמו ב-747 מיליון שקל. למרות זאת, בשל המשך היחלשות מטבע הין היפני, ושיערוכים באחזקות במניית פורד ומוביילאיי רשמה דלק רכב זינוק חד בשורה התחתונה - הרווח הנקי זינק ביותר מפי 7 ברבעון השלישי, והסתכם ב-91 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מבחינת מסירת הרכבים, נמצאת דלק רכב בשפל. מכירות המאזדה צנחו ברבעון השלישי ב-38%, ל-1,968 רכבים בלבד. נתח השוק של דלק רכב עמד בתום הרבעון על 10% בלבד, לעומת 17% בתום הרבעון המקביל. הסיבה העיקרית היא ירידה במכירות רכב הדגל - המאזדה 3. דלק רכב השיקה לאחר תום הרבעון השלישי, באוקטובר האחרון את דגם המאזדה 3 החדש, כך שברבעון השלישי המכירות היו רק של מלאי המאזדה 3 הישנה, שהסתכמו ב-800 רכבים.

יחד עם זאת, במהלך הרבעון השלישי נכנסו לתוקף מספר רפורמת מיסוי על יבוא של כלי רכב (בעיקר שינוי שיטת חישוב ציון מדד ירוק) בעקבות זאת העלתה החברה את מחיריהם של חלק מהדגמים ב-2,000-2,000 שקל. כמו כן הוטל מס על רכבי יוקרה שעולים מעל ל-300 אלף שקל. שתי עובדות אלו תרמו לכך שהכנסות החברה ירדו בשיעור נמוך יותר מהירידה החדשה במסירת הרכבים.

מאזדה 3 החדשה, צילום: תומר הדר מאזדה 3 החדשה | צילום: תומר הדר מאזדה 3 החדשה, צילום: תומר הדר

במהלך הרבעון השלישי השיקה דלק רכבם את הדגמים KUGA ופיאסטה מתוצרת פורד, את המאזדה 6 ואת הב.מ.וו 315i. הצפי של דלק רכב כפי שהיא מוסרת בדו"חותיה הוא שמכונית המאזדה 3 שהושקה לאחר תום הרבעון תמשיך להיות בין המכונית המובילות בקטגוריה (המשפחתיות) כפי שהיתה בשנים האחרונות.

למרות הירידה בשורה העליונה, רשמה כאמור דלק רכב שיפור ניכר בשורה התחתונה. ברבעון השלישי נוצרו לחברה הכנסות מימון של 7 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 49 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווחים ברבעון האחרון, ובכלליות מתחילת השנה, נבעו מהמשך היחלשות הין היפני (שהוביל לשחיקת התחייבויות החברה), ועליית ערך השקעות מובייל איי ופורד האמריקאית ב-80 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ביותר מפי 7 ברבעון השלישי, והסתכם ב-91 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסוף השנה בגין הרבעון בהיקף של 93 מיליון שקל (כ-100 אגורות למניה). בשל השיפור המתמשך בתוצאות החברה בשנה האחרונה, רשמה דלק רכב תשואה של 83% ב-12 החודשים האחרונים ועד היום בבוקר.

תגיות