אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפצת אוריאו עוברת לדיפלומט צילום: דן לב

הפצת אוריאו עוברת לדיפלומט

לכלכליסט נודע כי אחרי יותר מעשור החליטה יצרנית אוריאו, מונדליז, להעביר את הפצת העוגיות מסיימן לדיפלומט

04.11.2013, 08:56 | אורנה יפת

הפצת עוגיות אוריאו (OREO) עוברת מחברת סיימן סחר לחברת דיפלומט אחרי יותר מעשור, כך נודע ל"כלכליסט". הנציגה בישראל של בעלת המותג, חברת מונדליז (לשעבר קראפט), תתחיל להפיץ את אוריאו דרך דיפלומט מינואר 2014. בכך תשלים החברה מהלך רחב של כינוס רוב המותגים שהיא מוכרת בישראל אצל מפיץ אחד - דיפלומט.

עוגיות אוריאו, צילום: דן לב עוגיות אוריאו | צילום: דן לב עוגיות אוריאו, צילום: דן לב

עד 2010 שווקו מותגי מונדליז בישראל על ידי ארבעה מפיצים: שטראוס, סידס, סיימן וסעדי, אולם אז החליט תאגיד המזון על אסטרטגיה כלל־עולמית, שלפיה בכל מדינה שבה הוא פועל יכונסו מותגיו אצל מפיץ אחד. דיפלומט קיבלה את הפצת רוב מותגי התאגיד שמשווקים בישראל ובהם קפה ג'ייקובס, השוקולדים טובלרון וקוט ד'אור, עוגיות LU וקפה מקסוול. עם זאת, סיימן המשיכה להפיץ את גבינת פילדלפיה, הקרקרים של ריץ ועוגיות אוריאו.

הצלחת דיפלומט להעביר אליה את הפצת עוגיות אוריאו היא צעד חשוב, היות שאוריאו נחשב למותג המוביל בקטגוריית עוגיות הפרימיום. על פי הערכות מגלגלת קטגוריה זו כ־220 מיליון שקל בשנה.

בחודשים האחרונים ערכה מונדליז שינויים בפעילותה בשוק הישראלי. לפני כחצי שנה החליטה החברה לוותר על מותגים שלא הצליחו לתפוס נתחי שוק משמעותיים בארץ, ובהם מסטיק טריידנט ועוגיות LU. במקביל, כתחליף לעוגיות האחרונות, החלה החברה לשווק את העוגות האישיות של מותג ברני השייך גם הוא ל־LU.

בתוך כך נודע ל"כלכליסט" כי בתחילת השנה תפסיק מונדליז לייבא לישראל את גבינת פילדלפיה, ומי שתייבא את הגבינה לארץ במקומה תהיה סיימן (שכאמור גם מפיצה אותה כיום). סיימן רכשה את פילדלפיה מידי מונדליז ישראל, ומתחילת 2014 היא תרכוש אותה ישירות מקראפט ארה"ב ותפיץ אותה בארץ.

תגיות