אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על כל עשרה לקוחות ש־HOT mobile גייסה מתחילת השנה, שמונה נטשו צילום: אלי דסה

על כל עשרה לקוחות ש־HOT mobile גייסה מתחילת השנה, שמונה נטשו

בעיות טכנולוגיות, שירות לקוי ותחרות אגרסיבית עשויים להסביר מדוע HOT mobile איבדה הרבה יותר לקוחות ממתחרותיה

04.11.2013, 09:12 | אופיר דור

בעשרת החודשים הראשונים של השנה התניידו לגולן טלקום 106 אלף מנויים חדשים נטו (לקוחות מצטרפים בניכוי לקוחות עוזבים), והיא החברה שגייסה את המספר הגדול ביותר של לקוחות ב־2013. כך עולה מנתוני הניידות הלא רשמיים שהגיעו לידי "כלכליסט". הנתונים אינם כוללים קווים חדשים, אלא רק לקוחות שהצטרפו לחברות באמצעות ניוד מספרים. 

קראו עוד בכלכליסט

אילן צחי, מנכ"ל HOT מובייל, צילום: אלי דסה אילן צחי, מנכ"ל HOT מובייל | צילום: אלי דסה אילן צחי, מנכ"ל HOT מובייל, צילום: אלי דסה

במקום השני בטבלת הניודים ובהפרש ניכר נמצאת HOT mobile, שגייסה כ־44 אלף לקוחות נטו מתחילת 2013. מדובר בשינוי מגמה לאחר ש־HOT הובילה את הטבלה ב־2012 וכעת מפגרת בהרבה אחרי גולן טלקום. עם זאת החברה רשמה התאוששות מסוימת באוקטובר, וגייסה 4,853 לקוחות נטו לאחר שבספטמבר רשמה גיוס שלילי של 663 לקוחות (יותר נוטשים ממצטרפים).

במקום השלישי מתחילת השנה נמצאת YouPhone, שגייסה בעשרת החודשים האחרונים 39 אלף לקוחות. שני השחקנים הווירטואליים האחרים, הום סלולר ורמי לוי, אינם משפיעים באופן מהותי על השוק. רמי לוי רשם גיוס שלילי של 6,070 לקוחות מתחילת השנה, והום סלולר גיוס מזערי של 928 לקוחות.

העובדה ש־HOT mobile מפגרת אחרי גולן טלקום בטבלת הניודים מפתיעה כיוון שהחברה צירפה בפועל יותר לקוחות. מתחילת השנה גייסה HOT כ־206 אלף לקוחות סלולר, לעומת 168 אלף לקוחות שגויסו על ידי גולן טלקום. אלא שהחברה גם מאבדת כמות גדולה של לקוחות, ולכן במאזן הנטו היא מפגרת הרבה אחרי גולן טלקום.

מדוע מתקשה HOT mobile לשמור על לקוחותיה? בשוק התקשורת יש מי שטוענים כי הסיבה לכך היא בעיות שירות. אחרים מצביעים על כך שנטישת הלקוחות היא מחיר שהחברה צריכה לשלם על בניית הרשת שלה והבעיות הטכנולוגיות הכרוכות בכך. HOT mobile נראית כמותג שעדיין מחפש את הזהות שלו בשוק, בין החברות הוותיקות שמדגישות אספקטים טכנולוגיים, לבין גולן טלקום שמדגישה את המחיר הנמוך.

ב־HOT מסבירים את הנטישה הגדולה שהם חווים בנטייה של החברות הוותיקות לפנות בהצעות ללקוחות שמצטרפים אליה רגע אחרי שהתניידו.

תגיות

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
תגובה ל 27. שעזב את הוט בגלל בעיות קליטה
"המכשיר נתמך חלקית" אז אולי תוודא שרכשת מכשיר נורמלי שתומך בתדר 850MHZ בדור השלישי לפני שאתה מצטרף להוט... זה תנאי הכרחי כי זה התדר הראשי שרשת פלאפון עובדת עליו. רוב הזמן אתה תהיה על רשת פלאפון כלקוח הוט, כי הפריסה של הוט עדיין בחיתוליה. אם לא בדקת את הדרישה הבסיסית הזאת לפני ההצטרפות, אז אל תתלונן. ואני גם מאשים את הוט בנושא שלא מיידעת את המצטרפים. העיקר לגבות 55ש"ח דמי הצטרפות (מה שנקרא לטענתם - עלות סים) ואחר כך לתת ללוח לסבול ולעזוב כי המשכיר שלו עובד רק בתדר 2100. מה שנקרא "הפריירים לא מתים אלא רק מתחלפים" ובנקודה הזאת אני כואס עליהם.
08.11.13
לכל התגובות