אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס, מאחוריך: אמזון תציג סדרות מקור בבחירת הקהל

נטפליקס, מאחוריך: אמזון תציג סדרות מקור בבחירת הקהל

החברה בנתה 14 פיילוטים לסדרות שונות אשר חלקן מבוססות על תסריטים ששלחו גולשים. החודש תעלה הסדרה הראשונה שנבחרה, בכיכובו של ג'ון גודמן. פיתוח התכנים בוצע בסיוע מידע שנאסף מהמשתמשים

04.11.2013, 14:24 | נמרוד צוק

אחרי נטפליקס, גם אמזון נכנסת לשוק הפקות סדרות המקור: החודש תעלה לשירות הסטרימינג של החברה הסדרה הראשונה שהיא יצרה - "אלפא האוס", דרמה פוליטית בכיכובו של ג'ון גודמן בתור סנאטור רפובליקני.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד לנטפליקס ולאופן בו תעשיית הקולנוע והטלוויזיה המסורתית בוחרת תכנים, אמזון השתמשה בניתוח מידע שנאסף ממיליון מקרב גולשיה שצפו ב-14 פיילוטים לסדרות עתידיות, כדי לקבוע מי תהפוך לסדרה בפועל.

לא רק שופינג. אמזון, צילום מסך: TechCrunch לא רק שופינג. אמזון | צילום מסך: TechCrunch לא רק שופינג. אמזון, צילום מסך: TechCrunch

את התסריטים לפרקי הפיילוט בחרה אמזון באמצעות שיתוף הקהל: חלקם הגיעו מיוצרים הוליוודיים מבוססים ושניים נבחרו מתוך 5,000 תסריטים ששלחו הגולשים. אמזון הבטיחה פרס של עשרת אלפים דולר למי שהתסריט שלו יהפוך לפיילוט ו-55 אלף (בתוספת תמלוגים) אם הפיילוט יהפוך לסדרה.

פרקי הפיילוט כללו שש סדרות ילדים ושמונה קומדיות - ביניהן עיבוד טלוויזיוני לסרט הזומבים הקומי "זומבילנד", סדרה העוסקת במאחורי הקלעים של עמק הסיליקון ותוכנית המבוססת על האתר הסאטירי The Onion. לאחר הרצתם במשך חודש כשהם פתוחים לצפיה לקהל הרחב, בחנה החברה נתונים כגון מספר הצפיות, מספר הצופים שנתנו דירוג של חמישה כוכבים, מספר השיתופים של הסדרה עם חברים והיקף התגובות השליליות, במטרה לבחור חמש מתוך הפיילוטים שימשיכו הלאה.

גישה חדשה להפקות מקור

מטרת החברה בתהליך זה, שמתבסס על הנסיון שלה בשימוש במידע שנאגר על הגולשים כדי להציע להם מוצרים רלוונטיים בחנות הוירטואלית שלה, היא לצמצם את הסיכון העסקי הרב שמצוי בתעשיית הטלוויזיה, שמתבססת יותר על החלטות של קובעי טעם בודדים ופחות על ניתוח מספרי של העדפות הקהל.

"תמיד פעלנו כך שהנתונים על פעילות הגולשים קבעו אילו מוצרים יוצבו בפניהם כשהם מגיעים לחנות, אין לנו קובעי טעם שיחליטו מה הלקוחות שלנו צריכים לקרוא, לשמוע או לראות", אמר על התהליך ביל קאר, סגן נשיא לווידאו ומוזיקה דיגיטלית באמזון.

הגישה של אמזון, שעשויה לגרור שינויים מרחיקי לכת באופן בו פועלות חברות טלוויזיה נוספות, מצטרפת להודעה של נטפליקס בשבוע שעבר כי היא מתכננת להפיק סרטים עלילתיים באורך מלא שיוצעו למנויי השירות במקביל להקרנתם באולמות הקולנוע, במטרה לערער את שליטת רשתות אולמות הקולנוע הגדולות בצורת ההפצה של סרטים חדשים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות