אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל המחיר: מותגים גדולים מוותרים על פרסום בסופרבול

בגלל המחיר: מותגים גדולים מוותרים על פרסום בסופרבול

בעקבות חזרתה של אולימפיאדת החורף, שנמשכת 17 ימים ומתרחשת רק אחת לארבע שנים, כמה מהמותגים הגדולים, ביניהם סאבווי, בוחרים לוותר על הלילה הגדול ביותר בטלוויזיה

05.11.2013, 16:52 | סוכנויות הידיעות

מחירי הפרסומות המשודרים במהלך הסופרבול עלו בצורה משמעותית בחמש השנים האחרונות, וכעת לפי הדיווחים גובה פוקס עבור סופרבול 2014 תעריף של 4 מיליון דולר עבור 30 שניות.

קראו עוד בכלכליסט

בר רפאלי בפרסומת בסופרבול האחרון, צילום מסך: youtube בר רפאלי בפרסומת בסופרבול האחרון | צילום מסך: youtube בר רפאלי בפרסומת בסופרבול האחרון, צילום מסך: youtube

אולם בעקבות חזרתה של אולימפיאדת החורף, שנמשכת 17 ימים ומתרחשת רק אחת לארבע שנים, כמה מהמותגים הגדולים, ביניהם סאבווי, בוחרים לוותר על הלילה הגדול ביותר בטלוויזיה.

"ניתן לטעון שמספר הצופים המצרפי בכל ימי השידור של אולימפיאדת החורף הוא למעשה גדול יותר מהצופים בסופרבול", טען סמנכ"ל השיווק הראשי של סאבווי טוני פייס ל- Ad Age. על פי נתוני נילסן, בשנה שעברה צפו בסופרבול 108.4 מיליון אנשים, כש-90% מתוכם בארה"ב. אולימפיאדת החורף 2010 משכה ממוצע של 24.4 מיליון צופים בשעות הפריים טיים, ולפי NBC, חלק מהתחרויות משכו 190 מיליון צופים.

סוכנות הנדל"ן סנצ'ורי 21, ששידרה פרסומות בשני משחקי הסופרבול האחרונים, סיפרה ל-Ad Age כי בחברה מעדיפים להשקיע בקהל בינלאומי.

כמו כן, ב- Cars.com החליטו לוותר על הסופרבול המתקרב, זאת לאחר שש שנים רצופות, מכיוון שאין להם קמפיין חדש שיצדיק את תג המחיר. "כשהשקנו קמפיין חדש בכל שנה דרך הסופרבול, פשוט נאלצנו להמתין עד לסופרבול כדי להתחיל לפרסם", הסבירה המנכ"לית לינדה ברטמן. לדבריה, בחברה מעוניינים כעת להפיץ את הפרסומות בצורה מאוזנת יותר לאורך השנה.

עם זאת, לא בהכרח מדובר במגמה כוללת, או אפילו הפצעה של הרגלים חדשים עבור המותגים הללו. בשנה שעברה טען מנהל השיווק של ג'נרל מוטורס, ג'ואל איווניק שהמחיר של 3.8 מיליון דולר עבור פרסומת בסופרבול מייצג הוצאה לא מוצדקת. אולם כעת שפוטר החברה מתכוונת לחזור למשחק.

פוקס מכרה נכון לסוף אוגוסט 85% מזמן הפרסום לסופרבול, כך שלא נראה שהעלאת המחיר הפריעה במיוחד למרבית המותגים, בייחוד לא אלה עם קמפיינים גדולים וחדשים. יצרנית הבירה אנהאוזר – בוש השיקה בשני משחקי הסופרבול האחרונים שני משקאות בירה חדשים, ואילו השנה נסטלה הודיעה כי היא תשיק ממתק חדש של Butterfinger peanut butter cup. סודה סטרים מתכוונת גם כן להשיק את קמפיין הטלוויזיה הראשון שלה שיתחרה בפפסי ובקולה.

סופרבול 2014 ייערך באצטדיון מטלייף בניו יורק ב-2 בפברואר, ואולימפיאדת החורף תצא לדרך ביום שישי לאחר מכן.

תגיות