אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכה: "מקורות", הילה טוני נבוק בגלריה נגא

תערוכה: "מקורות", הילה טוני נבוק בגלריה נגא

קהל היעד: חובבי אמנות ישראלית עכשווית וחובבי ניקיון. דבר המבקרת: חיבור טוב יותר בין כל מרכיבי התערוכה היה יכול להפוך אותה לשלם הגדול מסך חלקיו

06.11.2013, 08:46 | יעל סובינסקי

בתערוכת היחיד החדשה שלה מציגה האמנית הרב־תחומית הילה טוני נבוק, זוכת פרס עידוד היצירה של משרד התרבות לשנת 2012, הצבה של פסלים המורכבים ממשטחי מתכת צבעוניים, צינורות ומוצרי ניקוי לבית ולגוף, וכן סדרת רישומים צבעוניים. באמצעות שימוש בחומרים יומיומיים היא בוחנת את יחס התרבות שלנו ללכלוך, לגוף ולניקיון.

קהל היעד: חובבי אמנות ישראלית עכשווית וחובבי ניקיון.

התערוכה "מקורות". ביקורת על השאיפה לגוף ולבית נקיים ומבושמים התערוכה "מקורות". ביקורת על השאיפה לגוף ולבית נקיים ומבושמים התערוכה "מקורות". ביקורת על השאיפה לגוף ולבית נקיים ומבושמים

 

דבר המבקרת: ספוגים, מרככי כביסה, תרסיס לניקוי חלונות ומטליות - כל אלה משמשים כחומרי הגלם ליצירות של הילה טוני נבוק המוצגות בתערוכה. בעבודותיה הם הופכים מחפצים יומיומיים ושגרתיים לאלמנטים צבעוניים, מנותקים ממשמעותם המקורית ומתחברים יחד לפסלים גיאומטריים וססגוניים ברוח הפופ, ולעתים גם ריחניים. בפסל אחד משמשים מרככי הכביסה ככתמי צבע, כשמעליהם עומדות ערימות של מטליות ניגוב באותם הצבעים - צהוב, ורוד ותכלת. בפסל אחר ממלאים עשרות ספוגי רחצה בצבעי פסטל ובשלל צורות גלילים עשויים מרשת.

מגוון המוצרים הזולים, הפלסטיים והסינתטיים הנוצרים כדי לממש את אידיאל הניקיון, מעלים תהיות לגבי תהליך הייצור שלהם בעולם השלישי ואת השאלה מה אנחנו כל כך רוצים לנקות. בכך יש ביקורת ביחס לשאיפה לגוף ולבית נקיים ומבושמים, כשהמשמעות היא דחיקה ומחיקה של הריח האישי והחלפתו בריח גנרי ומלאכותי, נטול זהות ואופי. חיבור טוב יותר בין כל מרכיבי התערוכה היה יכול להפוך אותה לשלם הגדול מסך חלקיו (עד 6 בדצמבר, גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב. הכניסה חופשית).

תגיות