אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיזוג בזק ו-yes: הציבור מוזמן להגיש התנגדויות למהלך עד לסוף החודש צילום: יובל חן

מיזוג בזק ו-yes: הציבור מוזמן להגיש התנגדויות למהלך עד לסוף החודש

רשות ההגבלים העסקיים פרסמה רשמית את טיוטת התנאים שבכפוף להם היא שוקלת לאשר את מיזוג שתי החברות. במסגרת התנאים yes תחויב למכור את הפקות המקור שלה לגופים אחרים שיפעלו בשוק הטלוויזיה וייאסר על בזק לגבות תשלום על העברת שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט

06.11.2013, 15:40 | אופיר דור

רשות ההגבלים העסקיים פרסמה היום (ד') באופן רשמי את טיוטת התנאים שבכפוף להם היא שוקלת לאשר את המיזוג בין בזק ל-yes. הרשות מזמינה את הציבור להעביר את הערותיו על טיוטת התנאים עד ל-28 לנובמבר. פרסום הטיוטה להערות הציבור מגיע לאחר שבשבוע שעבר העבירה הרשות את הטיוטה לעיונה של בזק.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי הרשות, התנאים שהיא שוקלת להטיל על בזק ו-yes מיועדים למנוע פגיעה בתחרות על ידי החברה הממוזגת, באמצעות יצירת קשיים בפני גופים המבקשים להיכנס לתחום שידורי הטלוויזיה על גבי תשתית האינטרנט (IPTV או OTT).

שאול אלוביץ שאול אלוביץ' שאול אלוביץ

טיוטת התנאים קובעת בין השאר כי בזק תהיה מחויבת לניטרליות רשת ולמתן שירותים שוויוניים לכל לקוחותיה, בין אם רכשו ממנה שירותי תקשורת בנוסף לתשתית האינטרנט ובין אם לאו. הכוונה היא שלקוחות שקונים שירותי טלוויזיה מ-yes לא יקבלו תעדוף בתשתית האינטרנט של בזק לעומת לקוחות שירכשו טלוויזיה על גבי האינטרנט מחברות אחרות שיכנסו לשוק.

בנוסף, נכתב בטיוטה כי בזק לא תהא רשאית להטיל כל מגבלה על צריכת שירותי תשתית אינטרנט הנובעת מנפח הגלישה המצטבר של הלקוח. הגבלת נפח גלישה ללקוח תפגע קשות ביכולת שלו להצטרף לשירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט.

תנאי נוסף הוא כי בזק תהיה מחויבת להציע את שירותי הטלוויזיה בתנאים זהים לכל לקוח, ללא קשר לשירותים הנוספים אותם הוא רוכש ממנה. סעיף זה בעצם קובע כי בזק תוכל להציע רק חבילות "פריקות" של טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי, שאינן נותנות הנחה למי שקונה את כל השלושה ביחד (כפי שקיים לדוגמה בטריפל של HOT).

הגבלה נוספת על בזק תהיה שייאסר עליה לגבות מספקי האינטרנט תשלום בגין "גיגות" שישמשו לאספקת שירותי טלוויזיה. המשמעות של סעיף זה היא שהעברת הטלוויזיה על גבי האינטרנט לא תחויב בתעריף המסורתי שמשלמים ספקי האינטרנט עבור השימוש ברשת.

אם יאושר המיזוג תחויב yes לבטל את כל הסדרי הבלעדיות שחתמה ביחס לתוכן שרכשה מחו"ל, כך שהשחקנים החדשים שיכנסו לשוק הטלוויזיה יוכלו לחתום הסכמים מקבילים לקניית הסדרות והסרטים המשודרים ב-yes.

תנאי אחרון המוגדר בטיוטה הוא כי למשך שנתיים מיום אישור המיזוג לא תוכל yes למנוע מכירה של הפקות המקור שלה לגופים אחרים שיפעלו בשוק הטלוויזיה.

רשות ההגבלים העסקיים מציינת כי מאז ההחלטה הקודמת שלה להתנגד למיזוג בין בזק ל-yes חלו בתחום התקשורת בארץ מספר שינויים. בין היתר בשנים האחרונות חלו שיפורים טכנולוגיים הן בתשתית האינטרנט של בזק והן בתחום השידורים באינטרנט באופן שמאפשר כיום, יותר מבעבר, לשדר שידורי טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט הפתוחה. עובדה זאת מקלה על מתחרים פוטנציאליים להיכנס לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, ובעצם מבטלת את הנימוקים שהנחו את הרשות לאשר את המיזוג בעבר.

אישור המיזוג בין yes לבזק יאפשר לראשונה לבזק להגדיל את אחזקותיה בחברת הלוויין (49.8%) מעל ל-50%. לאחר האישור הסופי צפויה בזק לקנות את חלקה של יורוקום ב-yes. מדובר יהיה בעסקת בעלי עניין ענקית כיוון שיורוקום של שאול אלוביץ היא החברה השולטת גם בבזק (בשרשור).

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הדואופול רוצה להיות חברה קמעונאית ולא חברה סיטונאית של שירותי תשתית !!
גם IBC רוצה להיות חברה קמעונאית ולא חברה סיטונאית של שירותי תשתית. גם IBC, דורשת כמו הדואופול כאן במסגרת השוק הסיטונאי מהמתחרים ומהספקיות לפרסם את שמה בחשבוניות ללקוח, למרות שהיא לא ספקית השירותים, אלא התשתית בלבד, גם IBC כמו דרישת הדואופול כאן דורשת מהן לפרסם את מחירי החבילות, לפרסם את תקנון המבצע, לאפשר חיבור וניתוק מיידיים של כל לקוח שמעוניין בכך. המודל של IBC והמוצע ע"י הדואופול כאן בשוק הסיטונאי מנטרל את הכוח השיווקי של ספקיות האינטרנט והופך את בעלי התשתיות לשותפה אקטיבית בנוכחות מול הלקוח הסופי, וזאת בניגוד למודל הקלאסי הסיטונאי, שבו ספקית האינטרנט עובדת מול הלקוח ישירות והלקוח לא מכיר את חברת התשתית. צרכנים בישראל לא פראיירים ולא יהיו מוכנים ליפול בין הכיסאות של ספקיות האינטרנט שישווקו יד2 לצרכנים חבילות הכל כלול כאשר "גזירת" הקופון רווח הוא עיקר מטרתם ..והפיכת הצרכנים לפראיירים בסטייל ..
sivan_bar  |  06.11.13
6.
אסור לתת לבזק לקנות את יס,אלא יש למכור לחברה נפרדת-למשל פרטנר!
אם בזק תשלוט ב2 מתוך 3 תשתיות הטלויזיה בארץ, זה יפגע בתחום בארץ! כדי לקדם את התחום מבחינת התחרותיות והצרכן, יש למכור את יס בשלמותה לחברה נפרדת - פרטנר למשל יכולה להיות מתאימה. גם סלקום - אבל בגלל קשייה של IDB אולי זה לא ישים כרגע.
גד  |  06.11.13
5.
למה שנרכוש יד2 חבילת תקשורת הכל כלול מחברות המתחרים בתשתיות הדואפול ?
למכור יד2 לצרכנים חבילות הכל כלול =להפוך לפראיירים וליפול בין הכיסאות למה שנרכוש יד2 חבילת תקשורת הכל כלול מחברות המתחרים בתשתיות הדואפול ? הם הרי לא משווקים מוצר על גבי תשתית משלהם כאן !!! שיטת "רכיבה" על תשתיות הדואופול והנסיון לפתוח כאן את השוק הסיטונאי לא מצליח בקלות לארדן שהרי אין תקדים בעולם המאפשר למתחרים לשווק חבילות ולהתחרות בבעלי התשתיות כמשווקי יד2 שכל מטרתם הינה גזירת קופונים על גב צרכנים כאן!!! בעידן שבו כולם עם טאבלטים וסמארטפונים ותעבורה באינטרנט מתרבה -אין צרכנים שיבקשו לחזור למהירות צב של 1 גיגה באמצעות הכל כלול ..של חברות מתחרות כאן שלמעשה ישווקו חלק מהפס הרחב שירכשו מבזק/הוט
צרכנים למען צרכנים  |  06.11.13
4.
ל-1 - הצונאמי בישראל החל מהמפץ וה "הפיגוע " של כחלון בשוק התקשורת כאן ...
הזול ..עולההה מאווד ביוקר לכוולנו כאן . תמיד !! מהפכת בלוף כחלון נחשף לעם וארדן הפופליסט מנסה לגזור לעצמו תהילה על גב התערבות בסמכויות שלא נועדו מלתחילה לשר תקשורת כאן .בזק באיחוד עם YES רק תתחזק יותר ואלוביץ בתווך הארוך הינו המרוויח העיקרי .
מביט מהצד  |  06.11.13
3.
במקום לעודד השקעה ותחרות ע"י תוספת תשתיות/משקיעים - המדינה "מנהלת" עסקים פרטיים
לצד המאמץ להקמתו של השוק הסיטונאי בהקדם, אין למשרד התקשורת כל הערכות כבר היום לרכוש כלי פיקוח ואכיפה לשוק הסיטונאי המוצע .חבורת פופוליסטים מנסים להתערב שניהול בעלי מיזמים פרטיים כאן והפיכתם "לפראיירים" של המתחרים ומשרד התקשורת .
ישראלי נימרוד , ירושלים  |  06.11.13
לכל התגובות