אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגעים למכירת פישמן הנדסה: דורשת 200 מיליון דולר צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

מגעים למכירת פישמן הנדסה: דורשת 200 מיליון דולר

החברה, אחת הגדולות בארץ בתחום תעשיית הרכב, שכרה את בנק רוטשילד להובלת תהליך המכירה. פישמן הנדסה, כיום פישמן טכנולוגיות תרמיות, מייצרת, מפיצה ומשווקת חלפי רכב ורשמה בשנה שעברה רווח תפעולי של 23 מיליון דולר

07.11.2013, 06:51 | גולן חזני

פישמן טכנולוגיות תרמיות (לשעבר פישמן הנדסה), מהחברות הגדולות בארץ לתעשיית הרכב, יוצאת למכירה. ל"כלכליסט" נודע כי בעלי המניות של החברה - משפחת פישמן, קרן טנא, לאומי פרטנרס וקרן המנוף אוריגו - שכרו את בנק רוטשילד להובלת תהליך המכירה. המחיר המבוקש הוא כ־200 מיליון דולר.

 

רוטשילד מנהל מגעים בעיקר עם קרנות זרות, אבל גם עם קרנות מקומיות דוגמת ויולה, פימי וסקיי, לצורך המכירה. לחברה יש חוב של 25 מיליון דולר שכלול בשווי שלה, כך שהשווי המבוקש נטו הוא כ־175 מיליון דולר. עם זאת, גורמים בתעשייה אמרו כי מדובר במחיר גבוה שלא ברור אם יתקבל.

פישמן טכנולוגיות היא חברה פרטית וככזו התוצאות הכספיות שלה אינן מפורסמות, אולם ל"כלכליסט" נודע כי בשנת 2012 היו הכנסות החברה 59 מיליון דולר, והרווח התפעולי בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון (EBITDA) היה 23 מיליון דולר. הרווח הנקי שלה נאמד ב־12–15 מיליון דולר בשנה. פישמן טכנולוגיות תרמיות עוסקת בפיתוח, ייצור, הפצה ושיווק של תרמוסטטים ומכסים לרדיאטורים ולמכלי דלק במכוניות, המשווקים בעיקר לשוק הרכבים המשומשים. החברה מייצרת גם חלפים לתעשיית הרכב במסגרת התקשרות עם יצרני רכב וספקי רכיבים מוגמרים.  

 

אריאל הלפרין, שותף מייסד בקרן טנא, צילום: עמית שעל אריאל הלפרין, שותף מייסד בקרן טנא | צילום: עמית שעל אריאל הלפרין, שותף מייסד בקרן טנא, צילום: עמית שעל

החברה נוסדה ב־1958 בידי יוסף פישמן כחברת פישמן הנדסה. ב־2010 רכשו קרן טנא ולאומי פרטנרס את השליטה בה. הן רכשו 66% מהמניות תמורת 85 מיליון שקל ולפי שווי של 128 מיליון שקל. אוריגו היא המשקיע האחרון בחברה, לאחר שבאוגוסט 2012 השקיעה כ־80 מיליון שקל, חלקם בהלוואה וחלקם בתמורה להקצאת כ־19% ממניות חברת פישמן טכנולוגיות תרמיות לפי שווי של כ־400 מיליון שקל.

אוריגו דיללה את בעלי המניות הקיימים וכיום טנא מחזיקה ב־34% מהמניות, לאומי ב־20%, אוריגו ב־19% וביתר מחזיקה משפחת פישמן, משפחת המייסדים, שבראשה עומדים היום מרדכי פישמן ואילנית כהן.

החברה פועלת מאזור התעשייה משגב שבגליל ומעסיקה 250 עובדים. בין בעלי המניות שלה קיימים הסכמים הנוגעים לזכויות קרן אוריגו - לקרן הזכות למנות דירקטור בחברה ובחברות־הבנות שלה.

 

המתחרים של פישמן טכנולוגיות תרמיות הם בעיקר חברות מחו"ל, ובהן Behr הגרמנית, Vernet הצרפתית, Inzi הדרום־קוריאנית וחברות שונות מסין ומיפן.

פישמן הנדסה (טכנולוגיות תרמיות)

  • תחום פעילות: ייצור חלפים לתעשיית הרכב
  • בעלים: משפחת פישמן (המייסדים. כיום מרדכי פישמן ואילנית כהן), קרן טנא, לאומי פרטנרס וקרן אוריגו
  • מספר עובדים: 250
  • מיקום: אזור התעשייה משגב בגליל המערבי
  • שנת הקמה: 1958

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למגיב מס' 7. הנה מגיע ההסבר
כל בכירי החברה - מנהליה, יועציה, מהנדסיה, חכמיה ומשקיעֵהָ, עזבו הכל והם יושבים מהצהריים רק כדי לנסח תשובה לדברי ההבל שלך. אין להם דבר יותר חשוב מאשר לענות לטמבלים. גם הנהלות החברות שרוצות לקנות אותה עזבו הכל ויושבים על המדוכה כדי לענות לך. כמה פעמים אמרו לך, שזה שמותר להגיב לא אומר שאתה צריך לגלות ברבים את אווילותך? הא?
ישראל , ישראל  |  07.11.13
7.
אוקי, רגע:
למה למכור? החברה מרוויחה. החברה (כנראה) תמשיך להרוויח. למה לבעלי השליטה הנוכחיים זה טוב למכור? למה לחלוק ברווחים? אז יקבלו קצת מזומנים, ואז מה? ייאלצו לערב בעלי שליטה נוספים, שידרדרו את החברה, כמו שקרה לכל חברה מרוויחה שנמכרה? או שיש יסוד לשער שהחברה תפסיק להרוויח, ועכשיו זה הזמן לסחוט כמה שיותר ממשקיעים פראיירים ולברוח עם כל הקופה? אודה להסבר.
אור , ת"א  |  07.11.13
לכל התגובות