אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מוותרת על האגודל: משיקה עיצוב חדש ללייק

פייסבוק מוותרת על האגודל: משיקה עיצוב חדש ללייק

הרשת החברתית החליפה את עיצוב כפתורי ה-Like וה-Share, שלטענתה קיימים ב-7.5 מיליון אתרים ונצפים בידי 22 מיליארד גולשים מדי יום. הרשת החברתית סבורה שהעיצוב החדש בולט יותר ומושך גולשים להקליק

07.11.2013, 12:09 | נמרוד צוק

פייסבוק שינתה אמש (ד') את עיצוב כפתורי הלייק והשיתוף, שמופיעים כיום ב-7.5 מיליון אתרים ונצפים על ידי גולשים כ-22 מיליארד פעם ביום בסך הכל, לטענתה. זו הפעם הראשונה בה משתנים כפתורים אלו מאז עלתה לאוויר הרשת החברתית.

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד לעיצוב הקודם, שכלל את לוגו החברה בפורמט של טקסט לבן על רקע כחול כהה, ולצידו המלה Like או Share בכחול על רקע בהיר, הכפתורים החדשים מעוצבים בסגנון נקי יותר, עם טקסט בגופן עבה יותר מסוג Helvetica בצבע לבן על רקע כחול, ולצדו לוגו בצבעים הפוכים שנטמע טוב יותר בכפתור. גם הגרסה הנוספת של כפתור הלייק עם אייקון האגודל, נזנחה לטובת שמירה על עקביות בעיצוב החדש.

הכפתורים החדשים של פייסבוק הכפתורים החדשים של פייסבוק הכפתורים החדשים של פייסבוק

בפוסט שפרסמה אתמול פייסבוק בבלוג המפתחים שלה, היא טוענת כי מהבדיקות שערכה עד כה הכפתורים החדשים מגדילים את מספר הלייקים והשיתופים בצורה משמעותית, ובמהלך השבועות הקרובים הם יופצו בהדרגה לכלל המשתמשים. למי שהטמיע את הכפתורים באתר שלו, העיצוב יוחלף אוטומטית. שינוי נוסף שערכה החברה הוא יצירת מספר אופציות להצגת כפתורי הלייק והשיתוף ביחד או בנפרד - זה לצד זה, אחד מעל השני, עם בועה שמציגה את מספר הלייקים והשיתופים או בלעדיה.

הלייק החדש הלייק החדש הלייק החדש
כדוגמה לאתר שכבר נהנה מהעיצוב החדש של הכפתורים הביאה פייסבוק את ההאפינגטון פוסט, שהוא לטענת החברה אחד האתרים הפופולריים ביותר מבחינת מספר הכתבות שמשותפות ברשת החברתית. מנהל המוצר של החברה, ניקו פיטני, הסביר כי "אנו ממקמים את כפתורי הלייק והשיתוף מתחת לכותרות המאמרים ובסרגל ניווט צידי שנשאר עם הקוראים לאורך הגלילה, במטרה לתת להם את כל ההזדמנויות לשתף תוכן, ובשלב הזה אנחנו חשים שהצלחנו במידה כזו שקשה לגולשים שלא לקחת חלק בפעולות חברתיות".

לדברי מנהל המוצר לינג באו, שהיה אחראי לעיצוב החדש של הכפתורים, התהליך לקח שישה חודשים שנדרשו כדי להתאים אותו למגוון דפדפים ושפות, לדאוג שייראה טוב כחלק ממיליוני דפים שונים, ולקבל את האישור של מעצבי החברה, ההנהלה, הצוות המשפטי ומארק צוקרברג עצמו.

תגיות