אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עובדי יאהו זועמים על מאייר: מאות פוטרו בגלל שיטת דירוג שהנהיגה צילום: בלומברג

עובדי יאהו זועמים על מאייר: מאות פוטרו בגלל שיטת דירוג שהנהיגה

לטענת העובדים, מערכת דירוג הישגי העובדים שבחרה המנכ"לית כוללת שאלות וסעיפים שאינם רלוונטיים לתפקודם. לטענתם, השיטה מחייבת את דרגי הביניים לתת לעובדים ציונים שלא משקפים את המציאות

10.11.2013, 15:23 | נמרוד צוק

זעם בקרב עובדי יאהו: מערכת חדשה לדירוג העובדים שהופעלה בחברה הובילה לפיטורי 600 מהם בשבועות האחרונים. המהלך הביא להצפת מערכת הפורומים הפנימית של החברה, שמיועדת לשמירה על קשר בין העובדים להנהלה, בהודעות אנונימיות שמבקרות את שיטת הדירוג שהנהיגה המנכ"לית מריסה מאייר. כך, לפי דיווח של All Things D.

קראו עוד בכלכליסט

עיקר הביקורת לא היה על הפיטורים עצמם, אלא על שיטת "סקירת הביצועים הרבעונית" (QPR) שמחייבת מנהלים זוטרים, לטענת המבקרים, לתת ציונים שליליים לעובדים על סמך נתונים לא רלוונטיים. מרבית העובדים שפוטרו קיבלו ציונים נמוכים במשך שני רבעונים ברציפות.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: איי אף פי מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו | צילום: איי אף פי מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, צילום: איי אף פי

מאייר אמרה בתגובה לטענות כי שיטת הדירוג לא נכפתה על המנהלים, אלא הוצעה כמסגרת כללית בלבד וכי ייתכן שאם עובדים פוטרו באופן לא מוצדק זה קרה מיישום לא נכון של השיטה. חלק מהמתלוננים חלקו על הטענה ואמרו כי מרבית המנהלים ראו בה הנחיה מחייבת, ובנוסף הפנו אצבע מאשימה אל מנהלת כוח האדם של החברה, ג'אקי ריסס, בטענה שהיא אחראית ליישום הבעייתי של המערכת. כמה טענות אף כללו האשמות בהטיות של הנתונים על בסיס העדפה אישית ושיקולים של פוליטיקה ארגונית.

המנהלים מעוותים את הדירוג כדי שיתאים לשיטה

"אילצו אותי לתת לאחד העובדים שלי דירוג מסוג 'מחמיץ את היעד לעתים', והרגשתי מאוד לא נוח עם זה", כתב אחד המנהלים הזוטרים שהתלוננו בפורום. "עכשיו אני אצטרך לדבר על זה בישיבת הערכת העובדים ואצטרך להגיד לעובדים שהם לא עמדו ביעדים למרות שאני לא מאמין שזה המצב, רק כדי שהנתונים יתאימו לעקומת הפעמון". עקומת הפעמון מחלקת את העובדים ל-15% "משני משחק", או הטובים ביותר, ל-15% המוגדרים "דרגה C" ומיועדים לפיטורים, ולעובדים הממוצעים המוגדרים "דרגה B".

המערכת דומה לזו שהונהגה בגוגל, בה כיהנה מאייר במשך מספר שנים בתפקידים בכירים לפני שעברה ליאהו. מאייר היתה מעורבת בצורה עמוקה בתהליך היישום שלה, ולעתים גם התערבה באופן פרטני בהחלטות בנוגע לנתונים של עובדים ספציפיים.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
אני דווקא כן רואה היבט חיובי בפרידה מ-15% התחתונים
גם אני עובד בחברה אמריקאית שעובדת לפי השיטה הזו (אצלנו מדובר ב-10%). אני חייב להודות שיש הגיון בשיטה הזו. היא מייצרת מנגנון שמאפשר להיפרד מהעובדים החלשים אם צריך. חשוב לציין שעובדים גרועים זה דבר מעצבן גם לקולגה: העובדת החלשה שהיתה לי היתה "חולה" יותר מ-4 חודשים בשנה, וגם כשהיא היתה היא תרמה מעט במיוחד. למעשה בשנה ההספק שלה היה פחות מזה שעובד אחר תרם בשבועיים. מיותר לציין שהמשכורות שלהם דומות. היא קיבלה את הדירוג התחתון, ובסופו של דבר אפילו לא נאלצנו לפטר אותה, אלא פשוט להעביר אותה למשרה שדורשת יכולות נמוכות יותר והיום היא מאוד מרוצה. המוצר שלנו הוא כרגע בשגשוג וללא התבנית הזו לא היו מפטרים אותה בוודאות, כי אנחנו בכלל בתנופת גיוס. אני מסכים שפיטורים אוטומטים של 15% תחתונים הם טפשות לשמה, אבל המנגנון הוא כן הגיוני ויכול להיות יעיל אם מפעילים אותו נכון.
דן , תל אביב  |  11.11.13
לכל התגובות