צילום: בלומברג
עובדי יאהו זועמים על מאייר: מאות פוטרו בגלל שיטת דירוג שהנהיגה
לטענת העובדים, מערכת דירוג הישגי העובדים שבחרה המנכ"לית כוללת שאלות וסעיפים שאינם רלוונטיים לתפקודם. לטענתם, השיטה מחייבת את דרגי הביניים לתת לעובדים ציונים שלא משקפים את המציאות
10.11.2013, 15:23 | נמרוד צוק
זעם בקרב עובדי יאהו: מערכת חדשה לדירוג העובדים שהופעלה בחברה הובילה לפיטורי 600 מהם בשבועות האחרונים. המהלך הביא להצפת מערכת הפורומים הפנימית של החברה, שמיועדת לשמירה על קשר בין העובדים להנהלה, בהודעות אנונימיות שמבקרות את שיטת הדירוג שהנהיגה המנכ"לית מריסה מאייר. כך, לפי דיווח של All Things D.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
המנהלים מעוותים את הדירוג כדי שיתאים לשיטה
"אילצו אותי לתת לאחד העובדים שלי דירוג מסוג 'מחמיץ את היעד לעתים', והרגשתי מאוד לא נוח עם זה", כתב אחד המנהלים הזוטרים שהתלוננו בפורום. "עכשיו אני אצטרך לדבר על זה בישיבת הערכת העובדים ואצטרך להגיד לעובדים שהם לא עמדו ביעדים למרות שאני לא מאמין שזה המצב, רק כדי שהנתונים יתאימו לעקומת הפעמון". עקומת הפעמון מחלקת את העובדים ל-15% "משני משחק", או הטובים ביותר, ל-15% המוגדרים "דרגה C" ומיועדים לפיטורים, ולעובדים הממוצעים המוגדרים "דרגה B". המערכת דומה לזו שהונהגה בגוגל, בה כיהנה מאייר במשך מספר שנים בתפקידים בכירים לפני שעברה ליאהו. מאייר היתה מעורבת בצורה עמוקה בתהליך היישום שלה, ולעתים גם התערבה באופן פרטני בהחלטות בנוגע לנתונים של עובדים ספציפיים.
23 תגובות לכתיבת תגובה