אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: רק אחת מכל חמש חברות הצליחה להטמיע את הקיימות לתוך העסק צילום: shutterstock

סקר: רק אחת מכל חמש חברות הצליחה להטמיע את הקיימות לתוך העסק

הממצאים שפורסמו בכנס השנתי של BSR בסן פרנסיסקו מצביעים, כי על אף הצמיחה בעשורים האחרונים בקיימות התאגידית, ההטמעה בתפקוד היום יומי של עסקים היא עדיין בשלבי תהליך

11.11.2013, 12:19 | סוכנויות הידיעות
המנהלים האחראים על נושא הקיימות מסכימים כי האתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני החברות כיום הוא הטמעת הקיימות לתוך חטיבות הבסיס של החברות. בהתאם, סקר שנערך לאחרונה מצא שרק אחת מכל חמש חברות דיווחה על רמות משמעותיות של הטמעת הקיימות לאורך כל חלקי החברה.

ממצאי סקר הקיימות העסקית של BSR וגלובסקאן (2013 BSR/GlobeScan State of Sustainable Business Survey) מצביעים על שתי מגמות מרכזיות: אנשי מקצוע בתחום הקיימות מודים כי הטמעת הקיימות בחברה עומדת בראש סדר העדיפויות, בעוד שמרבית החברות רחוקות במידה ניכרת מהטמעה מלאה.

הממצאים, שפורסמו בכנס השנתי של BSR, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, מנסים להסביר מדוע רק קבוצה קטנה של חברות מוגדרות כמנהיגות אמיתיות בתחום הקיימות. הסקר נערך בקרב 711 מנהלים בכירים בתחום, כך שהוא משקף את הדעות והתפיסות של כמה מאנשי המקצוע המחויבים והמנוסים ביותר בחברות הגדולות, ובהתאם הוא יכול לשמש כמדד חשוב להתקדמות העסקים בתחום הקיימות.

רק 16% מהמנהלים בתחום מקיימים פגישות על בסיס קבוע עם מנהלי הפיננסים, צילום: שאטרסטוק רק 16% מהמנהלים בתחום מקיימים פגישות על בסיס קבוע עם מנהלי הפיננסים | צילום: שאטרסטוק רק 16% מהמנהלים בתחום מקיימים פגישות על בסיס קבוע עם מנהלי הפיננסים, צילום: שאטרסטוק

על מנת לחדד את הבנת הפרטים מאחורי הטמעת הקיימות, מחברי הסקר בחנו את רמת המעורבות וההתקשרות בין חטיבת הקיימות וחטיבות אחרות בחברה.

הממצאים המרכזיים:

75% ממנהלי הקיימות טענו שהם מתקשרים על בסיס קבוע עם העובדים בחטיבת התקשורת, ירידה של 2% מ-2011

66% מתקשרים על בסיס קבוע עם חטיבת יחסי הציבור והדוברות, ירידה של 2%

64% מתקשרים על בסיס קבוע עם חטיבת האספקה, ללא שינוי

59% מתקשרים על בסיס קבוע עם לשכת המנכ"ל, ירידה של 1%

בעוד שהקיימות הצליחה לחדור לכמה חטיבות חשובות נראה שההטמעה נעצרת בשלב הזה. האינטראקציה בין מחלקות הקיימות וחטיבות אחרות בתאגיד נותרה נמוכה, ובחלק מהמקרים אף פחתה.

37% טענו שהם מתקשרים על בסיס קבוע עם חטיבת קשרי המשקיעים, ירידה של 1% מ-2011

34% מתקשרים על בסיס קבוע עם מחלקת משאבי אנוש, ירידה של 3%

32% מתקשרים על בסיס קבוע עם מו"פ, ירידה של 9%

28% מתקשרים על בסיס קבוע עם מחלקת השיווק, ירידה של 14%

16% מתקשרים על בסיס קבוע עם מחלקת הפיננסים, ירידה של 2%.

השאלה שעולה מהממצאים היא כיצד ניתן להטמיע בצורה מלאה את הקיימות לתוך העסקים, אם רק 16% מהמנהלים בתחום מקיימים פגישות על בסיס קבוע עם מנהלי הפיננסים? מדוע לא חלה עלייה בשנתיים האחרונות בקטגוריה הזו?

הממצאים שופכים אור על המצב האמיתי של עסקי הקיימות היום. על אף הצמיחה בעשורים האחרונים בקיימות התאגידית מבחינת בגרות ותחכום, ואף היווצרות תפקיד סמנכ"ל הקיימות, הטמעת הקיימות בתפקוד היום יומי של עסקים היא עדיין בשלבי תהליך.

אין כמעט ספק שעל מנת שחברות יקדמו עתיד טוב יותר, יש צורך להטמיע בצורה רחבה את הקיימות בכל מחלקות החברה. סמנכ"לי הקיימות (CSO) צריכים לבנות מערכת יחסים הדוקה יותר עם סמנכ"לי השיווק, מנהלי כוח אדם וסמנכ"לי הכספים. בעלי התפקידים הללו חשובים באותה מידה כמו הקהל שמחוץ לחברה, והראיות מצביעות על כך שלא נעשה מספיק כדי ליישר קו בין האינטרסים שלהם והקיימות.

התקדמות מואצת של הטמעת הקיימות תתרחש רק במקביל להעלאת רמת שיתוף הפעולה הבין – ארגונית בצורה משמעותית. בעלי התפקידים בחטיבות הקיימות חייבים לנקוט בגישה פעילה יותר במציאת דרכים להעמקת ההתקשרות עם העמיתים שלהם ברחבי הארגון. על מנהלי הקיימות לעשות עבודה טובה יותר בצמצום פער הטמעה. זהו הכרח מנהיגותי, החברות חייבות להדק את שיתוף הפעולה בין המחלקות השונות, על מנת שתוכל להיות להן השפעה גדולה יותר על החברה ועל העולם שבו אנחנו חיים.

תגיות