אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר נגד יבואני נעלי הספורט: "נוזיל את המחירים ב-30%-50%" צילום: גלעד קוולרצ'יק

המשביר נגד יבואני נעלי הספורט: "נוזיל את המחירים ב-30%-50%"

הרשת מתחייבת למחירים הזולים ביותר כולל בהשוואה לדיוטי פרי. המטרה: לשלש את נתח השוק שלה בתוך שנתיים וחצי

11.11.2013, 17:24 | אורנה יפת

רשת המשביר לצרכן יוצאת במהלך צרכני המיועד רק לחברי מועדון הלקוחות שלה קלאב 365, לפיו היא מתחייבת למכור נעלי ספורט במחיר הזול ביותר בשוק, כולל הדיוטי פרי. לדברי אסף בן דב, מנכ"ל הרשת, "מחירי נעלי הספורט ב-33 מחלקות הספורט במשביר יוזלו ב-50%-30% ביחס למחיר השוק".

במשביר אומרים כי בשבוע שעבר ביצעו סקר מחירים ברשתות מגה ספורט, ספורט ורטהיימר, H&O והדיוטי פרי ומתחייבים להיות זולים מהם, ולהחזיר ללקוחות שרכשו במשביר את פער המחיר במידה וימצאו כזה ברשתות המתחרות. יחד עם זאת, במשביר לא מתחייבים להיות זולים ביחס למחירי המכירה באינטרנט וביחס ל-ebay.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת בן דב, "ליבואני הנעליים יש רווחיות גולמית של מעל 80%. לא ייתכן שנעל של אסיקס שנמכרת בארץ ב-900 שקל, עולה 100 דולר ב-ebay. אנחנו נמכור אותה ב-400 שקל, בדיוק כמו המחיר שלה בחו"ל". לדבריו, "הבעיה המרכזית שלנו זה מחירי הדיוטי פרי כי שם אין שקיפות, יש שם הרבה אותיות קטנות והם לא בפיקוח של משרד התמ"ת". 

המשביר לצרכן. מהפכה בנעליים, צילום: ורד ענבל המשביר לצרכן. מהפכה בנעליים | צילום: ורד ענבל המשביר לצרכן. מהפכה בנעליים, צילום: ורד ענבל

קטגוריית נעלי הספורט מוערכת ב-750 מיליון שקל בשנה והמשביר איננה שחקן מהותי בה כיום, מסר בן דב. "אנחנו רוצים לשלש את נתח השוק שלנו בקטגוריה ולהגיע למחזור של 100 מיליון שקל בתוך שנתיים וחצי עד שלוש שנים".

בשלב ראשון תציע המשביר 20 דגמי נעליים מובילים במחירים מוזלים, ביניהם נייקי, אדידס, סקוני, אסיקס , סקצ'רס וניו בלאנס. "המודל העסקי מדבר על שילוש המכירות של נעלי הספורט במשביר כדי להרוויח הרבה יותר", כך בן דב.

חלק מהדגמים שנמכרים במשביר נקנים מהיבואנים הרשמיים של מותגי הספורט ואת חלקם מייבאת הרשת בייבוא פרללי (מקביל). "ייבוא פרללי הוא לא אסטרטגיה אלא טקטיקה", אומר בן דב. "עד כה לא קיבלתי מיבואני מותגי הספורט תנאי סחר מספיק טובים. בעוד שנה אני אצליח להנות מתנאים טובים גם מולם והמהלך הזה יגדיל מכירות גם להם. ברגע שנגיע למכירות של 70-80 מיליון שקל בנעלי ספורט, המשביר תהיה שחקן משמעותי גם מול היבואנים".

במשביר נתנו דוגמאות למחירים וכך לדוגמא נעל נייקי מדגם FLEX שמחיר השוק שלה, על פי המשביר, עומד על 449 שקל, תעלה לחברי מועדון במשביר 399 שקל. נעל סקוני מדגם MAN שמחירה על פי המשביר עומד על 699 שקל תימכר לחברי המועדון במשביר ב-419 שקל.

מהלך זה של המשביר הוא המשך למהלך דומה איתו יצאה הרשת בתחום הבישום, ביולי 2013. גם אז הודיעה הרשת על הוזלה של 20 בשמים מובילים ביחס למחירם בדיוטי פרי.

מספורט ורטהיימר נמסר בתגובה: "מדיניות ורטהיימר ספורט להיות זולים משמעותית ממחירי השוק.

ברשת ורטהיימר ספורט קיימים בכל זמן נתון יותר מ – 100 דגמים של נעלי ספורט, במחירי מבצע והנחות משמעותיות, של כל המותגים המובילים בעולם, כגון: נייקי, אדידיס, מיזונו, אסיקס, סקוני, וניו באלנס. המבצעים של ורטהיימר ספורט נעים בין 25% ל – 60% הנחה. בנוסף, חברי המועדון של ורטהיימר ספורט מקבלים 10% החזר כצבירה, בנוסף למחירי המבצע. לדוגמא: בימים אלה מתקיים מבצע ענק על מבחר נעלי הריצה של המותגים המובילים במחיר של 500 שקל על 2 זוגות נעליים, משמע 250 שקל לזוג".

מנייקי נמסר בתגובה, "נייקי אינה מכתיבה את המחירים לצרכן באף נקודת מכירה. מוצרי נייקי נמכרים בלמעלה מ-800 נקודות מכירה בישראל, מתוכן 26 חנויות מותג ו-4 אאוטלטים. כל חנויות המותג, כמו גם מאות נקודות המכירה האחרות, פועלות לפי שיקוליהן המסחריים ומתוקף כך, רשאיות למכור את המוצרים במחירים לפי שיקול דעתן. הנחות ומבצעים מתקיימים לאורך השנה, בכל השוק, על מגוון רב של דגמים ועונות, בהתאם לצרכי השוק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות