אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סגן נשיא קורוס: "ברכב חשמלי אין כסף"

סגן נשיא קורוס: "ברכב חשמלי אין כסף"

וולקר שטיינסוואכר ל"כלכליסט", במהלך השקת קורוס 3 המשפחתית, הנערכת היום בסין: "השיטה שדוגלת בחינוך מחדש של הלקוח נדונה לכישלון"

13.11.2013, 08:20 | תומר הדר, סין

"ברכבים חשמליים אין כיום כסף", כך מסר ל"כלכליסט" וולקר שטיינסוואכר, סגן נשיא קורוס, במהלך השקת קורוס 3 המשפחתית, מכוניתה הראשונה של קורוס, מיזם הרכב המשותף לצ'רי ולחברה לישראל, הנערכת היום בשנזן, סין.

קראו עוד בכלכליסט

בדבריו התייחס שטיינסוואכר ישירות להשערות שהועלו בשעתו, לפיהן קורוס תשתף פעולה עם בטר פלייס הישראלית, שקרסה לאחרונה. לדברי שטיינסוואכר: "בשעתו, לפני כמה שנים, היתה מנטאליות רומנטית בכל הנוגע לרכבים חשמליים ותלו בהם הרבה תקוות, במיוחד בכל הנוגע להצלת כדור הארץ, אלא שבסופו של דבר ההיגיון משתלט – מטרתו של כל יצרן היא לעשות כסף וברכב חשמלי אין כיום כסף. המודל היחיד שמצליח הוא של מכירת רכבים חשמליים יקרים, כמו המודל של טסלה, שם ניתן לעשות כסף, אך לא במכוניות חשמליות מדגמים עממיים".

וולקר שטיינסוואכר, סגן נשיא קורוס מציג את דגמי קורוס, צילום: תומר הדר וולקר שטיינסוואכר, סגן נשיא קורוס מציג את דגמי קורוס | צילום: תומר הדר וולקר שטיינסוואכר, סגן נשיא קורוס מציג את דגמי קורוס, צילום: תומר הדר

עוד הסביר שטיינסוואכר בנוגע לבטר פלייס כי: "השיטה שדוגלת בחינוך מחדש של הלקוח כך שיתאים את מנהגיו ודרכיו בהתאם למאפייניה של המכונית נדונה לכישלון. לקוחות רוצים מכונית פשוטה, קלה להבנה וקלה לתפעול, לא שילמדו אותם מחדש כיצד עליהם לנהוג".

שטיינסוואכר אינו זר לענף הרכב העולמי: לפני הצטרפותו לקורוס כיהן בתפקיד סגן נשיא חטיבתה האמריקאית של פולקסווגן, אליה הצטרף עוד בשנת 1986. לדבריו, בשלב הראשון תשווק קורוס רכבים בסין ורק בהמשך באירופה, לאחר שהחברה תציג רכבים קטנים יותר.

בשלב הנוכחי בכל הנוגע לאירופה מתעדת החברה להציג מכוניות רק בשוק המזרח אירופי, מאחר שמדובר בשוק שמעדיף מכוניות סדאן, לפי שטיינסוואכר: "הסוכנות הראשונה של קורוס נפתחה בברטיסלאבה. סוכנויות נוספות במרכז אירופה ייפתחו רק לאחר שקורוס תציג דגמים עתידיים, קרי מכונית משפחתית קטנה ורכב כביש שטח רך שיצויד במערכת הנעה כפולה שתתבסס על מנועי עזר חשמליים שיניעו את הציר האחורי, בנוסף למנוע הבנזין הרגיל".

"יש להבין שכיום המנטאליות בין מדינות שונה מאוד", הוסיף שטיינסוואכר, "בארה"ב לדוגמה התחבורה הציבורית בעייתית ולכן מכונית היא בגדר חובה, והיחס למכונית בארה"ב הוא ככלי עבודה לכל דבר. זוהי הסיבה מדוע יצרני הרכב אינם מייצרים מכוניות מעניינות עבור השוק האמריקאי".

באירופה, לעומת זאת, אומר שטיינסוואכר, "יש תחבורה ציבורית מפותחת ולכן מכונית נתפסת שם ככלי שמשמש להנאה. בסין התחבורה הציבורית מעולה ולכן מכונית נתפסת שם כסמל סטטוס. בעבר יצרני רכב סינים הציעו מכוניות זולות וגרועות והציבור בסין התאכזב מהן. כיום יש דרישה למוצר איכותי. כיום בסין הכסף נמצא אצל הצעירים, שדורשים בעיקר רכב משוכלל, שיהיה עמוס במאפייני מולטימדיה", מדגיש שטיינסוואכר.

בדבריו התייחס שטיינסוואכר גם להשערות שהועלו בשעתו, לפיהן צ'רי "גנבה" עיצוב רכב מקורוס לאחד מדגמיה החדשים. לדבריו: "שמעתי כבר השערות כאלה, לפיהן שותפתנו גנבה מאיתנו עיצוב של רכב, אך בפועל אין בכך כל אמת, מדובר ברכבים שונים לחלוטין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות