אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנאפצ'ט גם דחתה הצעת רכישה מצד גוגל בסך 4 מיליארד דולר צילום: איי פי

סנאפצ'ט גם דחתה הצעת רכישה מצד גוגל בסך 4 מיליארד דולר

יומיים לאחר הדיווחים שאפליקציית ההודעות המיידיות סנאפצ'ט דחתה את הצעת הרכישה של פייסבוק, מגיעה תורה של גוגל להידחות. החברה גם דחתה את נסיונות ההשקעה של ענקית האינטרנט הסינית טנסנט

17.11.2013, 13:36 | נמרוד צוק

למה להגיד לא לשלושה מיליארד דולר אם אפשר להגיד לא לארבעה? לפני מספר ימים, דווח כי אפליקציית ההודעות החד-פעמיות סנאפצ'ט דחתה את נסיונותיה של פייסבוק לרכוש אותה תמורת 3 מיליארד דולר. במהלך סוף השבוע האחרון פרסם הבלוגר אום מאליק כי גוגל הגישה הצעת רכש מתחרה בסך 4 מיליארד דולר - אבל גם הצעה זו נדחתה על ידי מייסד החברה הצעיר, אוון שפיגל בן ה-23.

קראו עוד בכלכליסט

את ההצעה מפייסבוק קיבל שפיגל, על פי אתר טק-קראנץ', לאחר שענקית האינטרנט הסינית טנסנט (TenCent) רצתה להוביל סבב השקעות בגובה מאות מיליוני דולרים באפליקציה. סבב הגיוס היה אמור לשקף לחברה שווי שנע בין שלושה לארבעה מיליארד דולר. לפי הדיווחים, שפיגל סירב וביקש הערכה גבוהה יותר. לאחר שטנסנט משכו את הצעתם, הוא פנה לפייסבוק וגוגל, שהביעו עניין ברכישת החברה בעקבות המגעים עם החברה הסינית.

אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל סנאפצ אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל סנאפצ'ט. הצעיר בן 23 הולך להיות מיליארדר - השאלה היא רק כמה מיליארדים יהיו בכיס שלו | צילום: איי פי אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל סנאפצ

ככל הנראה, שפיגל מאמין כי שווי החברה יעלה במהלך החודשים הקרובים, וכי הוא צופה כי היקף התעבורה בשירות יצמח ויגיע ל-400 מיליון הודעות ביום - לעומת 350 מיליון הודעות כיום. לשם השוואה, כל מיליארד משתמשי פייסבוק שולחים דרך הרשת החברתית כ-400 מיליון הודעות כיום, כך ששבירת רף זה עשויה לאפשר לשפיגל לדרוש מחיר גבוה יותר.

בעוד פייסבוק חשקה באפליקציה בשל הפופולריות שלה בקרב קהל הצעירים בארה"ב, שוק בו הרשת החברתית מאבדת משתמשים בקביעות בשנים האחרונות, העניין של גוגל בסנאפצ'ט נובע מחולשתה בתחום הרשתות החברתיות בכלל.

סנאפצ'ט הוקמה בספטמבר 2011 ומאפשרת למשתמשים לשלוח הודעות טקסט, תמונות וסרטונים שנמחקים אוטומטית ממכשיר הנמען לאחר מספר שניות. הרעיון, בין השאר, הוא להגן על צעירים שעוסקים ב"סטקסטינג". במהלך השנה האחרונה היקף התעבורה באפליקציה צמה מ-20 מיליון תמונות ביום ל-350 מיליון, ומהערכת שווי של 60-70 מיליון דולר להערכות הנוכחיות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
לכל הנשמות הטובות שמאמינים בתרבות האקזיט
נכון, זה מה שהרגילו אתכם מגיל אפס, ואלו האלילים שאתם סוגדים להם - אנשי האקזיטים והכסף המהיר... אבל הילד הזה לא צריך כסף, גם אם האפליקציה תתמוטט הוא עוד יהיה מליונר לפחות, אבל מה שכן - הוא יכול לבסס חברה עולמית בסדר גודל של פייסבוק, רק מתוך ישראל, הוא יכול להשתמש במפתחים ישראלים, הוא יכול להקים פה מרכז פיתוח ולהעסיק מאות אנשים, הוא יכול ליצור פה חברת ענק - כמו טבע או אינטל - מכלום! ואתם - "למה הוא לא מוכר", "חזיר" ועוד... אתם החזירים, חבורה של עמך קצרי רואי
קובי השפוי , תל אביב  |  17.11.13
18.
מה נסגר עם המגיבים?
למה אתם מניחים שהוא חמדן שרק מחפש מחיר טוב יותר? (שזה לגיטימי כשלעצמו). אולי הוא פשוט לא רוצה למכור את החברה שלו, חשבתם על זה? אולי הוא רק מחפש משקיעים אבל רוצה לשמור את השליטה לעצמו. הרוב פה משום מה משליכים את צורת החשיבה שלהם על שלו. כאילו הוא זכה בפייס ודורש עוד יותר כסף ממה שמעיזים לתת לו. למה בעלי גוגל או פייסבוק לא מכרו את החברות כשהן היו שוות 3-4 מיליארד? כי הם היו חמדנים? לא, כי הם רצו לפתח את החברה בעצמם ולא רק לגרוף כסף.
אנא, צאו מעולמכם הצר  |  17.11.13
לכל התגובות