אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכה: "בשאר אסד" (שם זמני)

תערוכה: "בשאר אסד" (שם זמני)

לרוב תערוכות נשארות בין קירות הגלריה, אך כאן החוץ מזמין את העוברים והשבים להיכנס ולהתעמת עם נושא אקטואלי שמככב בחדשות מדי יום כמעט

19.11.2013, 08:46 | יעל סובינסקי

מלחמת האזרחים בסוריה ודמותו של בשאר אל־אסד, הנשיא שהביא תקווה לשינוי והתגלה כשליט אכזר, עומדות במרכז התערוכה הקבוצתית בגלריה בנימין.

האוצרים, לילך מדר וינאי גבע, ביקשו להציג באמצעות האמנות נקודת מבט אחרת ולהסיט את הדיון מהשיח הביטחוני לשדה האמנות.

עבודת גרפיטי של Dioz על הקיר החיצוני מושכת את הקהל לתוך הגלריה עבודת גרפיטי של Dioz על הקיר החיצוני מושכת את הקהל לתוך הגלריה עבודת גרפיטי של Dioz על הקיר החיצוני מושכת את הקהל לתוך הגלריה

 

קהל היעד: חובבי אמנות אורבנית ואקטואליה.

דבר המבקרת: עבודת גרפיטי של Dioz, שלושה דיוקנאות צבעוניים של אסד, מתנוססת על הקיר החיצוני של הגלריה, ובוויטרינה תלוי מובייל פרי יצירתה של לילך מדר, העשוי מעשרות דמויות גזורות של השליט הסורי. לרוב תערוכות נשארות בין קירות הגלריה, אך כאן החוץ מזמין את העוברים ושבים להיכנס ולהתעמת עם הנושא שמככב בחדשות מדי יום כמעט.

בתוך הגלריה מוצגות עבודות של 12 אמנים, מטפלים בנושא באמצעות ציור, פיסול, הצבה או צילום. אום כול טוב משתמשת בהומור והופכת בעבודה אחת את פניו של אסד לחתוליות, ובעבודה אחרת מציירת את דיוקנו בדיוק רב על פיסטוק חלבי. בעבודה אחרת של ינון זינגר מופיעה דמות חסרת פנים, עטוית רעלה ומכוסה במסיכת גז, שעל בגדיה מודפסים קטעים מיצירת המופת של פיקאסו "גרניקה", על מלחמת האזרחים בספרד. העבודות עצמן והשילוב ביניהן יוצרים תערוכה מעורבת ואקטואלית, שמצליחה להסיר את מעטה הבנאליות מהנושא הרלבנטי מתמיד, ולא רק לסורים (עד 7 בדצמבר, צ'לנוב 28 ת"א. הכניסה חופשית).

שורה תחתונה: תערוכה מוצלחת עם אמירה פוליטית חשובה.

תגיות