אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Loop Commerce גייסה 7.2 מיליון דולר

Loop Commerce גייסה 7.2 מיליון דולר

החברה מפעילה ממשק שמאפשר לגולשים לבחור מתנות לחבריהם ולנמענים - להתאים את המתנה אישית. רועי ארז, ממייסדי החברה: "אנחנו מנסים לשנות תעשייה שגדלה לטריליון דולר"

21.11.2013, 11:40 | אסף גלעד

לופ קומרס (Loop Commerce) הישראלית-אמריקאית של רועי ארז ואלכס סירוטה גייסה 7.2 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

את הסבב הובילה שורה של משקיעים פרטיים, מרביתם מעולם המסחר האלקטרוני: אורן זאב, איש קרן אייפקס לשעבר שהשקיע באודיבל שנמכרה לאמזון; מארק קרגס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של איביי; דון כץ, מי שהקים ומכר את אודיבל לאמזון; רוי רובין, מנכ"ל Magento; מייקל שריף, לשעבר סמנכ"ל בטויז אר אס, וצ'אק גייגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Chegg. זהו סבב הגיוס השני של החברה שקודם לכן גייסה מיליון דולר מקבוצת משקיעים בראשות האנג'ל זאב.

רועי ארז (מימין) ואלכס סירוטה רועי ארז (מימין) ואלכס סירוטה רועי ארז (מימין) ואלכס סירוטה

לופ קומרס פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרכוש לחברים מתנות ברשת ולתת להם להגדיר אותן למידותיהם וטעמיהם. הטכנולוגיה שפיתחו ארז וסירוטה מאפשרת לאתרי מסחר אלקטרוני להציע ללקוחותיהם לקנות מתנה כללית לחבריהם כמו למשל חולצה בגיזרה מסוימת ואז לאפשר למקבל המתנה לבחור את הצבע והגודל הרצויים מבין מגוון אפשרויות. במידה ומקבל המתנה אינו מעוניין במתנה, ניתן לפדות אותו תמורת זיכוי לקניית מוצר אחר בחנות. בכך, טוענים בחברה, נחסכות עלויות החזרת המתנות בחנויות, עלויות שנחשבות לאבן ריחיים על צווארן של חנויות רבות.

בעוד חנויות אחרות שולחות את המתנה לבית הנמען, לופ קומרס שולחת לו לינק במייל - דרכו יוכל להזמין את המתנה לעצמו לאחר שבחר בה.

"הכל החל ממתנה שרציתי לקנות לחבר מבית הספר למנהל עסקים בארה"ב שנולד לו בן", סיפר ל"כלכליסט" רועי ארז, מנכ"ל לופ קומרס ואחד המייסדים, בשיחת טלפון מביתו בקליפורניה. "אני משטט באתרים של חנויות ברשת אבל לא יכול לסיים את הקנייה, לא רק בגלל שאינני מכיר את הטעם שלו, אלא גם לא יודע בדיוק היכן הוא גר והאתר דרש את הכתובת שלו. ואז נפל לי האסימון: אתה מבין פתאום ששוק המתנות בחנויות או באתרי האינטרנט מייצר את אותה החוויה הרגילה: 'נחש מה חברך ירצה, תקנה לו אותו, ושלח לו את זה הביתה'".

"אנחנו מנסים לשנות תעשייה שגדלה לטריליון דולר"

המערכת של לופ קומרס משתלבת כ-white label באתרי מסחר אקלטרוני מסחריים, כלומר היא אינה מוציאה את המשתמש מאתר הקניות. במקום הוספת המוצר לעגלה, מופיעה למשתמש אפשרות נוספת - רכישת מתנה לחבר, וזו מובילה אותו לממשק של הסטארט-אפ הישראלי. לופ קומרס מספקת גם מערכת ניתוח התנהגות משתמש ומקשרת בין קטגוריות של מוצרים למשתמשים.

ארז הוא שותף לשעבר בקרן סידר, ולאחר מכן בכיר בחברות אייסקוט וניואקט הישראליות, שתי חברות תוכנה ישראליות שנמכרו - הראשונה לקוואלקום והשניה לאמדוקס. שותפו סירוטה הוא ממקימי חברת תוסף המוזיקה פוקסיטיונס שנמכרה ליאהו. לדברי ארז, שניהם עזבו משרות בטוחות בחברות מבטיחות, ביצעו מחקר של חצי שנה וניגשו להקים את החברה. "אנחנו מנסים לשנות תעשייה שגדלה לטריליון דולר וכזו שלא השתנתה בשנים האחרונות, ומשנים את הדרך בה אנשים קונים מתנות ומשלמים עליהם. לא רק שהממשק צריך להיות ידידותי, האינטגרציה למערכת התשלומים בחנויות צריכה להיות מהירה ברמת שעות או הימים הבודדים". כעת מצויה המערכת של לופ קומרס בבטא סגורה עם כמה קמעונאיות בארה"ב.

 

לופ קומרס מעסיקה 20 עובדים במשרדים הנמצאים בסמיכות למשרדי גוגל במאונטן וויו. כרבע מעובדי החברה הם ישראלים שגויסו מחברות בעמק הסיליקון או לאחר שלמדו אזור

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות