אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לכל אחד יש תחליף? זה לא חייב להיות ככה בעבודה צילום: shutterstock

לכל אחד יש תחליף? זה לא חייב להיות ככה בעבודה

אף פעם אל תפסיקו ללמוד, הכירו את חבריכם לעבודה ודעו את השפה המקצועית; כך תהפכו את עצמכם לעובדים שאין להם תחליף

24.11.2013, 22:15 | סוכנויות הידיעות

אם הבוס שלכם חושב שאתם לא עושים את עבודתכם כראוי, יש מספיק אנשים אחרים שיעשו אותה טוב יותר. כל עובד היה רוצה להיות חסר תחליף, שבימים בהם מונפת חרב הפיטורים הוא יהיה זה שהארגון ירצה להשאיר. אבל איך גורמים לכך שערככם כעובדים יהיה רב כל כך שתהיו חסרי תחליף? באתר ביזנס אינסיידר פרסמו חמש עצות שיעזרו לכל אחד מאיתנו להפוך לעובד הזה שהבוס פשוט לא יכול בלעדיו:

קראו עוד בכלכליסט

1. אל תהיו זה ש"יודע הכל": גם אם אתם בטוחים בצדקתכם, נסו לא לתת לזה לעלות לכם לראש. אנשים תמיד מעוניינים לעבוד לצד עובדים אינטליגנטים, אבל אף אחד לא אוהב עובד שחושב שהוא יודע הכל, במיוחד אם מנטליות ה"יודע כל" שלכם עשויה להעליב את הבוס. היו מנהיגים. הציגו את הידע שלכם על המתרחש בעבודה ובתפקיד שלכם. הציעו לעובדים שלצידכם עזרה, אבל אל תשוויצו ביכולות או באינטליגנציה שלכם אלא אם כן אתם מעוניינים לעורר תרעומת בקרב שאר העובדים במשרד.

2. אל תפסיקו ללמוד: חברות רבות מציעות תכניות הכשרה להעלאת הערך של עובדים ולהבטיח נאמנות. אם המשרד שלכם מציע תכניות מסוג זה, מהרו להירשם. בנוסף לכך שתחזקו את מערכת הכישורים שלכם ותהיו מעודכנים במתרחש בתעשייה, המאמצים שלכם ירשמו ויזכו להערכת הבוס. אל תהיו האחרונים לאמץ שינויים לוגיסטיים במשרד. היו הראשונים.

איך תהפכו את עצמכם לעובדים שאי אפשר לוותר עליהם, צילום: SHUTTERSTOCK איך תהפכו את עצמכם לעובדים שאי אפשר לוותר עליהם | צילום: SHUTTERSTOCK איך תהפכו את עצמכם לעובדים שאי אפשר לוותר עליהם, צילום: SHUTTERSTOCK
 

3. היו נבונים, לא חכמים: יש הבדל גדול בין להיות חכמים ולהיות נבונים. צבירת ידע רב לגבי נושא ספציפי עשויה לגרום לכם להישמע חכמים, אך היא לא בהכרח תועיל לכם בסביבת העבודה. אדם שיודע לצטט את שייקספיר עשוי להיתפס כמשכיל, אך לא כנבון וחסר תחליף בעבודה שלו. עדיף שתתמקדו בלמידת ההתנהלות הפנים ארגונית במשרד שלכם. היו מהירים ויעילים בעבודה שלכם. אל תתעצלו והישארו ממוקדים במשימה שלפניכם.

4. למדו להכיר את חבריכם לעבודה: למדו לתקשר בצורה יעילה וחיובית עם שאר העובדים במשרד. אנשים רבים איבדו את מקום העבודה שלהם בגלל שלא הצליחו להסתדר עם שאר העובדים. אחת הדרכים לתקשר היא להיות ידידותיים ולאו דווקא חברותיים. אתם נמצאים במקום כדי לעבוד, ולא כדי לדבר על מה שקרה בפרק האחרון בסדרת טלוויזיה. דרך נוספת היא להימנע מפוליטיקה משרדית. עובד נבון הוא כזה שיכול להסתדר עם אנשים בעלי סוגי אישיות שונים. שמרו על סבלנות כלפי אחרים. התמקדו בעצמכם, בצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר ועזרו לעובדים שלצידכם להצליח.

5. לימדו את הז'רגון: בעבודות רבות משתמשים בטרמינולוגיה או בשפה הייחודית לתעשייה. למידת הז'רגון המיוחד יכולה לעזור לבנות או להרוס קריירה. עובד שלא מבין את השפה לעולם לא יצליח לקדם את הרעיונות שלו ועשוי אף לבצע שגיאה קשה. אם לדוגמה אתם עובדים במשרד עורכי דין ואתם אומרים לבוס שלכם שהגשתם תלונה כשבפועל הגשתם תביעה, הוא לא יבין איזה מסמך באמת הגשתם. כתוצאה מכך הוא יתהה איך עברתם את מבחני הלשכה וקרוב לוודאי שלא יהסס לפטר אתכם. שמרו על זהירות. השקיעו זמן בלמידת השפה ובתקשורת עם העובדים והלקוחות.

לסיכום, עבדו היטב, השיגו ביצועים טובים, ותהפכו לאדם שאחרים יכולים לסמוך עליו, כך בוודאות תוכלו לקדם את הקריירה שלכם.

תגיות