אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת תמשיך לשנע חומרים מסוכנים לנמל חיפה בשבועיים הקרובים צילום: בלומברג

הרכבת תמשיך לשנע חומרים מסוכנים לנמל חיפה בשבועיים הקרובים

המשרד להגנת הסביבה אסר מוקדם יותר היום על העברת חומרים מסוכנים לנמל, אך הגיע לפשרה בעניין עם משרד התחבורה

24.11.2013, 19:55 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל תמשיך לשנע חומרים מסוכנים לנמל חיפה גם בימים הקרובים - כך סוכם הערב בין מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר.

מוקדם יותר היום אסר המשרד להגנת הסביבה על רכבת ישראל להעביר חומרים מסוכנים כגון ברום, חומצות ומתיל ברומיד לנמל חיפה. על פי ההוראות שאמורות היו להיכנס לתוקף היום בחצות, רכבת לא תעמוד יותר מחצי שעה כשהיא נושאת חומרים שעלולים לפגוע בציבור במקרה של תקלה או אסון, אחרת היא חשופה לאחריות פלילית. מאחר שרכבת ישראל טוענת כי אין בידה שליטה על השיהוי בכניסה לנמל, היא הודיעה כי תפסיק את תנועת הרכבות לשם. אם האיסור היה נכנס לתוקף, חברות כמו כיל היו נאלצות לשנע את החומרים לנמל במשאיות.

נמל חיפה, צילום: בלומברג נמל חיפה | צילום: בלומברג נמל חיפה, צילום: בלומברג

בשיחה שנערכה בין שני המנכ"לים, הודיע לפלר כי הוא מקפיא למשך שבועיים את דרישותיו בנוגע להעברת חומרים מסוכנים לנמל חיפה, באמצעות הרכבת. סוכם כי במהלך השבועיים הקרובים יוסדרו כל חילוקי הדעות בנוגע להעברת חומרים מסוכנים ברכבת. יצחקי הודיע כי בכוונתו לזמן דיון בנושא במהלך השבוע.

נושא הטיפול בחומרים מסוכנים בנמל חיפה הוזכר בדו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני כחודש. בדו"ח נחשף כי חברת נמל חיפה מזניחה קשות את הטיפול בהם, ובחלק מהמקרים אין בידיה הציוד המתאים לטפל באירוע שעלול לפגוע בעובדים או באנשים שפוקדים את שטח הנמל.

ההוראה של המשרד להגנת הסביבה תפסה את הרכבת, הנהלת הנמל וחברת כיל בהפתעה. כיל היא הלקוח העיקרי של חטיבת המטענים ברכבת ישראל והיא מובילה לנמל חיפה כמה מאות מכולות כל שבוע. עלות הובלה ברכבת בודדה שווה להובלה בכ־70 משאיות, כך שכיל תיאלץ למצוא מימון חדש להובלת חומרים במאות משאיות בשעות הלילה.

תגיות