אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצריכה הסלולרית: מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית

זווית אחרת

הצריכה הסלולרית: מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית

תחום הסלולר הוא המדיום היחיד שהראה גידול בצריכת המדיה ב-4 השנים האחרונות - קפץ מ-4% ל-20% ב-4 שנים בלבד

25.11.2013, 10:29 | גרייס חנאוי

השבוע בפרויקט של "כלכליסט" ו-IBI: רק לפני כמה שנים, אם רצית לקרוא מאמר, לשחק במשחקים או לרכוש מוצרים ברשת, זה היה בעודך דבוק לכסא עם המחשב הנייח. אולם הזמנים השתנו, ובעידן המדיה, אפשר לומר שהשינוי קיצוני. הנהנות העיקריות מהשינוי המסיבי בצריכת מדיה ודפוסי שימוש של הצרכן הן הרשתות הסלולריות.

דו"ח שפרסם לאחרונה Business Insider מצא כי הסלולרי הוא המדיום היחיד שהראה גידול בצריכת המדיה והגיע ל-20% מהצריכה כאשר רק לפני 4 שנים הוא היווה 4% בלבד.

 

 

ההשפעה של הצריכה הסלולרית על הכלכלה העולמית היא עצומה מכמה רבדים. מ- 2009, סך ההכנסות הסלולריות גדלה ב-29% ועומדת על 1,661 מיליארד דולר והוא שווה ערך ל- 2.2% מהתמ"ג העולמי.

 

ב-2012 כ- 9 מיליון אנשים הועסקו בשרות הסלולרי, עלייה של כ-20% מאז 2009 וההערכות הן כי עד 2017 יתווספו למאגר העבודה בשירות הסלולרי כ-1.3 מיליון מועסקים חדשים.

ארה"ב היא דוגמא מצוינת להשפעה החזקה של הסלולר על שוק התעסוקה. כניסת האייפון והאייפד והאנדרויד לשוק ב-2007, הביאה ליצירת 466 אלף מקומות עבודה בארה"ב בלבד.

הסלולרי משחק גם תפקיד חשוב גם במימון הציבורי מאגרות ומסים ומסתכמים בסך של 490 מיליארד דולר ברחבי העולם - עלייה של 23% מאז 2009 כאשר כם בתקופת המשבר הכלכלי, ההכנסות המשיכו לגדול בכ- 7% בשנה.

תגיות