אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: רכב אחרי תאונה יעבור בדיקה של שמאי לפני שיוחזר לכביש צילום: תומר הדר

מסתמן: רכב אחרי תאונה יעבור בדיקה של שמאי לפני שיוחזר לכביש

לפי תקנות התעבורה שנדונו בוועדת הכלכלה, אם אכן נגרם נזק ביטחותי הדבר יצויין ברישיון הרכב. הוועדה דנה גם בחוק רישוי רכב ובסמכות לביטול רשיונו של יבואן במקרה בו קיימת פגיעה בתחרות

25.11.2013, 13:47 | תומר הדר

ועדת הכלכלה אישרה היום מקצת מתקנות התעבורה החדשות בנושא רכבים שעברו תאונות דרכים. על פי נוסח התקנות החדשות, מכונית שעברה תאונת דרכים תצטרך לעבור בדיקה של שמאי לפני שתוחזר לכביש, כדי לקבוע האם נגרם לה נזק בטיחותי. במידה ואכן נגרם נזק בטיחותי יצויין הדבר ברישיון הרכב.

תאונת דרכים, צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים | צילום: ערן יופי כהן תאונת דרכים, צילום: ערן יופי כהן

במהלך הדיון הביעו נציגי חברות הביטוח התנגדות למהלך ואילו נציגי פורום נוהגים הייטק הדגישו את חשיבות בדיקת תקינותן של מערכות בקרת יציבות. בסופו של הדיון אושרו שני סעיפים בלבד מתוך התקנות החדשות: הסעיף המגדיר את מהות הנזק שנגרם, הכולל בין היתר נזקים לקורת הרוחב, לחלקי מרכב שמעבר לציר הגלגלים ולשלדה והסעיף המחייב את ביצוע הבדיקה. דיונים נוספים בתקנות ייערכו בקרוב.

בתוך כך, הוועדה קיימה היום דיון נוסף בנושא חוק רישוי רכב, שיזם משרד התחבורה במטרה להסדיר את ענף הרכב. בין היתר נדונו סעיפים הדנים בסמכות לביטול רשיונו של יבואן רכב במקרה בו קיימת פגיעה בתחרות.

לדברי נציגי איגוד יבואני הרכב - אין כיום סמכות לביטול רישיון של יבואן רכב במקרה של פגיעה בתחרות. הסיבה העיקרית לכך היא שלא קיימת הגדרה מדויקת לאופייה של פגיעה בתחרות. בתור דוגמא, הוצגה יבואנית פיז'ו הפועלת משנת 1936 – "האם מישהו מעלה על דעתו שיקום פקיד ויקח את הרישיון של מי שפגע בתחרות?" ציינו נציגי איגוד יבואני הרכב. עוד ציינו נציגי איגוד יבואני הרכב כי חברות ביטוח הוגדרו בעבר כקרטל – אך רשיונן לא הופקע.

לדברי עו"ד בונן, נציג איגוד יבואני הרכב: "גם בחברות סלולאר אותרו בעיות, מאף אחת מהן לא נשלל רישיון". בדיון הביע יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן תמיהה על העובדה שהסמכות לשלול את רשיונו של יבואן רכב נתונה בידי שר התחבורה ולא בידיו של הממונה על ההגבלים העסקיים. לדברי ברוורמן: "קיימת כאן פריצת דרך הקובעת שנושא אישורו של רישיון יוכל להיכלל במסגרת הענשתו של גוף שפגע בתחרות". לדבריו, עקב אי בהירויות בניסוח החוק תימנע הוועדה מהצבעה בנושא עד שיובהר הניסוח.

יקי אנוך, יו"ר איגוד יבואני הרכב: "עסק שיכנס להליך משמעתי יקרוס, הגורמים בחו"ל ינתקו עמו קשרים ועד שההליך יושלם, יבואן רכב יקרוס, צריך לתת ליבואן רכב להתמודד עם מצב בעייתי בלי שיגמרו אותו סופית".

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", בשבועות הקרובים תדון ועדת הכלכלה גם בנושא היבוא המקביל. על פי הצעות שתגיש קבוצת אלון המעוניינת להיכנס לשוק היבוא המקביל, יידרש ניתוק של הקשר בין הדילר, הסוכן בחו"ל ובין יצרן הרכב.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
חבורה של משועממים שצריכים להצדיק את המשכורת שלהם
פשוט אולי תטפטרו מכל הועדות האלה ופשוט תחסכו כסף למשלם המיסים, רוב הוועדות האלה מיותר פשוט כך חברי הכנסת והיושבים סביבם אוכלים חינם את כסף הציבור ואחר כך יש להם תיק של "מה הם תרמו בקדנציה האחרונה", פשוט מקשים על העצמאים והמשקעים במשק ובכך מפרעים לעבוד
אליהו  |  25.11.13
לכל התגובות