אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אינטל מבקשת למכור בחצי מיליארד את טכנולוגיית הטלוויזיה שלה צילום: שאטרסטוק

דיווח: אינטל מבקשת למכור בחצי מיליארד את טכנולוגיית הטלוויזיה שלה

החברה פיתחה שירות לטלוויזיות חכמות שנקרא OnCue וטרם הושק. סמסונג, ורייזון וליברטי גלובל כבר מקיימות ככל הנראה מגעים בנושא עם ענקית השבבים

26.11.2013, 11:05 | נמרוד צוק
בשנתיים האחרונות עבדה אינטל על שירות טלוויזיה באינטרנט בשם OnCue - ועתה היא מנסה למכור את המיזם עוד לפני שהושק, תמורת סכום של 500 מיליון דולר, על פי דיווח של בלומברג. אחת הקונות הפוטנציאליות היא חברת התקשורת ורייזון, שכבר החלה במגעים עם גופי תוכן על זכויות שידור, ולצדה סמסונג ותאגיד הטלוויזיה הבינלאומי ליברטי גלובל.

קראו עוד בכלכליסט

על המיזם, שהיה אמור להפוך למוצר עד סוף השנה, עבדו כ-350 איש מחטיבת אינטל מדיה במטה החברה בסנטה קלרה שבקליפורניה. על פי ההדלפות שפורסמו עד כה, הוא כלל רכיב חומרה - ממיר חכם שיתחבר לטלוויזיה - ושירות של חבילת ערוצים בתשלום שתועבר על גבי האינטרנט ותתחרה בשירותים מבוססים כמו זה של חברת הכבלים קומקאסט או חברת הלווין DirecTV. גם סוני ו-AT&T מפתחות שירותים דומים.

בריאן קרזניץ בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ

השירות אמור לתת מענה טוב יותר לצרכים של צופי הטלוויזיה לעומת האלטרנטיבות הקיימות היום, עם חבילות ערוצים גמישות יותר וחוויית משתמש עדיפה. הוא כולל ממשק נוח במיוחד לדפדוף בתכנים המשודרים, אפשרות VOD לצפיה בתוכניות משלושת ימי השידור האחרונים, ואיכות תמונה גבוהה במיוחד גם על גבי חיבור במהירות בינונית.

מנכ"ל אינטל ביטל את ההשקה

OnCue

 נתקל בקשיים רבים להתרומם, ומנכ"ל החברה החדש בריאן קרזניץ' החליט שאינטל לא יכולה להרשות לעצמה את ההוצאות ואת הסחת הדעת מיעדיה המרכזיים, על פי רויטרס. "יש לנו ממשק משתמש מעולה וטכנולוגיית דחיסה פנטסטית, אבל בסופו של דבר היכולת לספק שירות כזה דורשת התעסקות בתוכן, ואנחנו לא שחקן מרכזי בתחום הזה", אמר קרזניאק בראיון שהתפרסם לאחרונה.

אחת הבעיות העיקריות היתה התמלוגים שהחברה אמורה לשלם לספקי התוכן, שצפויים להסתכם במאות מליוני דולרים בלי קשר להיקף ההכנסות שלה מהשירות. על פי חברת המחקר BTIG, בעיות נוספות הן הצורך של החברה לסבסד את הממירים ולהשקיע בפעילויות כגון שיווק ישיר לצרכנים והקמת מערך תמיכה למנויים.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אני לא מבין מה אינטל חיפשה שם בכלל
זה כל כך רחוק מעסקי הליבה שלה....... בכלל,בכל יום שעובר מבלי שמסופקים מוצרי טלויזיה חכמה זה עוד לקוחות שמתרגלים לקבל " בחינם " באינטרנט, ואותם יהיה קשה להחזיר לרשימת הלקוחות המשלמים.... כל החברות רק מדברות, אבל אף אחד לא ממש עושה כלום (למעט נטפליקס והולו בארהב)
משה , תל אביב  |  26.11.13
3.
דוגמה לחברת הי טק במיטבה
כל חברת היטק רצינית לא שוקטת על שמריה ומנסה לחקור ולפרוץ דרכים חדשות. גם אם 9 מתוך 10 כיוונים כאלה לא מצליחים להתרומם (כמו Oncue של אינטל), אזי מספיק כוון אחד שמצליח כדי לקבל ביצת זהב לשנים רבות. ואכן אינטל נחשבת שנים רבות לחברה רצינית כזו. כל הכבוד.
אילן , חיפה  |  26.11.13