אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זן נדיר: ארבעה עובדים שהתחילו מלמטה וטיפסו לצמרת האירגון צילום: אימג'בנק/thinkstock

זן נדיר: ארבעה עובדים שהתחילו מלמטה וטיפסו לצמרת האירגון

מנכ"לית שהתחילה בתור סטודנטית בארגון אותו היא מנהלת, נהג שהתקדם לתפקיד סמנכ"ל, פקידת מחסן שטיפסה במעלה האירגון לניהול השיווק ועובד מטבח שהיום הוא סמנכ"ל תפעול ברשת בה התחיל לפני עשרים שנה; העובדים שהתחילו הכי נמוך באירגון וטיפסו הכי גבוה

26.11.2013, 12:22 | מעין מנלה

עולם העבודה היום הוא מהיר ומשתנה, צעירים, דור ה-Y, קופצים בין מקומות עבודה בין אם מרצונם ובין אם בעקבות פיטורים. הסיפורים על אנשים שעובדים באותו אירגון כל חייהם, שמתקדמים מלמטה לראש האירגון או להנהלה, הופכים נדירים יותר ויותר. אבל מסתבר שסיפורים כאלו עוד קיימים.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"לית של חברה שהתחילה בתור סטודנטית בארגון אותו היא מנהלת, נהג שהתקדם לתפקיד סמנכ"ל, פקידת מחסן שטיפסה במעלה האירגון לניהול השיווק ועובד מטבח שהיום הוא סמנכ"ל תפעול ברשת בה התחיל לפני עשרים שנה. ארבעה אנשים שהחלו בתפקידים זוטרים וטיפסו במעלה הפירמידה האירגונית:

 

מעבודה סטודנטיאלית למנכ"לות

שם: מיכל דן הראל

תפקיד נוכחי: מנכ"לית מנפאואר

תפקיד ראשון בחברה: מדריכת תוכנה, עבודה סטודנטיאלית

התקדמות בארגון מלמטה ועד לראש הפירמידה היא שילוב של הזדמנויות שמציעה החברה ושאפתנות, רצון להתקדם ולהצליח, אומרת מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאואר. את דרכה בחברה היא החלה לפני עשרים שנה, כשהייתה סטודנטית למשפטים. היא עבדה בתור מדריכת תוכנה במשך כשנה וחצי ולאחר מכן התקדמה לנהל את פעילות ההטמעה. כשסיימה את לימודיה היא התמחתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב אבל המשיכה לעבוד במנפאואר אחר הצהריים בתור מנהלת תחום הטמעת מערכות.

מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאואר מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאואר מיכל דן הראל, מנכ"לית מנפאואר

"מכיוון שהחלטתי להישאר בחברה החלטתי לעבור לתחום משאבי האנוש שהוא תחום פעילות הליבה של החברה", אומרת דן הראל, שעברה מניהול הטמעת מערכות לניהול סניף של מנפאואר בהרצליה. על המעבר לניהול סניף בתחום שלא ביצעה בעצמה היא אומרת שהיא קיבלה ליווי מאוד צמוד ממחלקת משאבי אנוש וחונכת שהייתה מנהלת של סניף אחר. "מנהל לא חייב לדעת כל מה שהעובדים שלו עושים בדיוק כמוהם", היא אומרת. לאחר שנתיים עברה לנהל סניף נוסף ולאחר כשנתיים נוספות עברה לניהול התפעול של מנפאואר קר, חברה בת של מנפאואר. כאשר עזב מנכ"ל חברת מנפאואר קר היא התמודדה על התפקיד וזכתה. היא שימשה מנכ"לית מנפאואר קר במשך חמש שנים, לאחר מכן התמודדה על תפקיד מנכ"לית מנפאואר כולה – וכיום היא עומדת בראש האירגון.

"בתוך תהליך הקידום הגורמים המקדמים היו הדדיים. אני תמיד שאפתי לעניין הבא, כל עוד הוא סיפק לי אתגרים חדשים. ברגע שהרגשתי שאני בשלה לשלב הבא, דיברתי עם הממונים עלי ושאלתי מה יכול להיות מעניין והיכן אני יכולה לתרום", היא אומרת.

לדבריה, כמוה שהתקדמו מתוך החברה יש עוד הרבה מאוד אנשים. "סביב שולחן ההנהלה שלי אין אפילו אדם אחד שצמח מבחוץ. החברה מאוד תומכת ואפילו מעיזה בקידום עובדים מבפנים. ברוב המקרים זה מאוד משתלם", היא אומרת.

מנהג לסמנכ"ל

שם: אילן ברונשטיין

תפקיד נוכחי: סמנכ"ל חטיבת הלקוחות בהרץ

תפקיד ראשון בחברה: נהג

לחברת השכרת הרכב הרץ הגיע אילן ברונשטיין קצת אחרי הצבא. הוא עבד כנהג בסניף נתב"ג, בתפקיד שכלל שטיפת מכוניות, הסעת לקוחות, התפקיד הכי זוטר בשרשרת התפקידים באירגון. אחרי שנה הוא נסע לחו"ל לטיול של כמעט שנה וכאשר חזר מנהל התפעול בהרץ ביקש לפגוש אותו. "הוא הרביץ בי הרבה אמונה ומוטיבציה וגרם לי להרגיש שאני יכול", אומר ברונשטיין. המנהל הציע לו לחזור לסניף שדה התעופה בתור דייל בדלפק ההשכרה. הוא לא רצה לחזור לסניף נתב"ג כי עובדים בו במשמרות אך שוכנע כי מדובר בסניף הדגל של החברה.

אילן ברונשטיין, סמנכ"ל חטיבת לקוחות בהרץ אילן ברונשטיין, סמנכ"ל חטיבת לקוחות בהרץ אילן ברונשטיין, סמנכ"ל חטיבת לקוחות בהרץ

לאחר שנתיים של עבודה כדייל קודם ברונשטיין להיות אחראי משמרת ולאחר כשנה בתפקיד סופרווייזר קיבל את התפקיד הניהולי הראשון שלו בחברה - ניהול סניף הרץ באילת. "לא שאלו אם אני רוצה לנהל את הסניף הזה. אשתי הייתה בהריון בחודש תשיעי, הייתה התלבטות, אבל הבנתי שאני רוצה קריירה ניהולית אז לא יכולתי להגיד לא", מספר ברונשטיין. הוא העתיק את מקום מגורי לאילת יחד עם אשתו וניהל שם את הסניף, לאחר מכן ניהל סניפים נוספים באזור המרכז עד שנקרא לנהל את סניף נתב"ג. זאת הייתה סגירת מעגל עבורי", הוא אומר. לאחר שנה בתפקיד הוא קודם להיות מנהל התפעול שבעצם אחראי על כל סניפי ההשכרה ובתום שנתיים עבר להיות מנהל המגזר העסקי של החברה ואחר כך קודם להיות סמנכ"ל מגזר עסקי. שנתיים לאחר מכן, כתוצאה משינוי ארגוני בחברה קודם ברונשטיין לתפקידו הנוכחי – סמנכ"ל חטיבת הלקוחות, שאחראי על כל פעילות השכרה, הליסינג והתפעול.

ההתקדמות, הוא מסביר, הייתה שילוב של אקטיביות מצידו וחתירה ורצון להתקדם מצד אחד, ומצד שני מערכת שתומכת ודוחפת אנשים קדימה. "זו חברה שמאוד מעודדת קידום של אנשים מתוך החברה", הוא אומר. "אני מאמין שהיה שילוב של כישרון, אמביציה ורצון להתקדם וכמובן גם רצון לפתח קריירה בתוך הארגון שמאוד אהבתי", הוא מסביר.

מטפסים במעלה הארגון, צילום: אימג מטפסים במעלה הארגון | צילום: אימג'בנק/thinkstock מטפסים במעלה הארגון, צילום: אימג

מפקידה במחסן למנהלת השיווק

שם: כרמית כהן

תפקיד נוכחי: מנהלת השיווק בניין ווסט

תפקיד ראשון בחברה: פקידת מחסן

בשנת 1997, כשהשתחררה כרמית כהן מהצבא, היא התקבלה לעבודה בחברת סקאל ספורט כפקידה במחסן. לאחר שנתיים קודמה להיות מנהלת אחד המחסנים ולאחר שנה היא החליטה שהספיק לה ורצתה לעזוב את החברה.

כרמית כהן, מנהלת שיווק בניין ווסט כרמית כהן, מנהלת שיווק בניין ווסט כרמית כהן, מנהלת שיווק בניין ווסט

"מיציתי כבר את עניין המחסנים. התחלתי ללמוד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וממש כתבתי כבר קורות חיים כאשר המנכ"ל של החברה, קובי סקאל, ביקש ממני לבוא לנהל את אחת החנויות שלהם", היא אומרת. כרמית נשארה בחברה ועברה לנהל את חנות ניין ווסט בקניון שבעת הכוכבים. "גם כשניהלתי מחסן הרגשתי תמיד שיש לי חוש לאופנה, שאני יכולה להיות מוכרת מצויינת. המקום הטבעי והנוח עבורי היה יותר במכירות ולא לעבוד במחסן כחיילת משוחררת", היא אומרת.

את ניהול החנות עשתה תוך כדי לימודי תואר ראשון אותם עשתה בערבים. בימים בהם לא למדה היא השלימה שעות ועבדה לפעמים מ-10 בבוקר ועד 11 בלילה. לאחר שנה העבירו אותה לנהל חנות בקניון ארנה. מכיוון שהצליחה להגדיל את פדיון החנויות שניהלה היא קודמה לנהל אזור והייתה אחראית על חמש חנויות. כשסיימה את לימודי הפסיכולוגיה, ב-2005, פנה אליה שוב אותו מנכ"ל חברת סקאל ספורט וביקש ממנה להיות עוזרת מנהל מותג ניין ווסט בישראל. בשנה שעברה היא קודמה להיות מנהלת השיווק של החברה. על ההתקדמות במעלה הסולם ההיררכי באותו אירגון אומרת כהן כי "יש משהו במקום הנוח הזה, שאת באותו מקום, עובדת עם אותם אנשים שלימים מאוד מעריכים אותך, את מקבלת הרבה חופש ביטוי, מרגישה שסומכים עליך, שיש תמורה בעד העבודה הקשה. זו הרגשה טובה כשמקדמים אותך, שאת לא דורכת במקום ולא מרגישה שאת ממצה אלא עושה את התפקיד כל פעם הכי טוב שאפשר", היא אומרת.

מעובד מטבח לסמנכ"ל תפעול

שם: אייל רז

תפקיד נוכחי: סמנכ"ל התפעול של בורגראנץ'

תפקיד ראשון בחברה: עובד מטבח במסעדת בורגראנץ'

אייל רז, סמנכ"ל התפעול בבורגראנץ אייל רז, סמנכ"ל התפעול בבורגראנץ' אייל רז, סמנכ"ל התפעול בבורגראנץ

"אף פעם לא כתבתי קורות חיים", אומר אייל רז, סמנכ"ל התפעול של בורגראנץ' אשר החל את דרכו באירגון כבר במהלך שירותו הצבאי. התפקיד הראשון שלו היה עובד מטבח, אותו הוא עשה במשך קרוב לארבע שנים. לאחר מכן קודם למנהל משמרת, אחר כך סגן ראשון עד שקודם בשנת 2000 למנהל המסעדה, שהייתה אז תחת המותג בורגר קינג, בקריית שמונה. כאשר נקנתה בורגראנץ' על ידי הבעלים הנוכחיים, אורגד, ההנהלה החליטה להחליף את מנהלי האיזור ורז מונה למנהל איזור צפון בעקבות המלצה. כארבע שנים לאחר מכן הוא מונה למנהל תפעול לאחר שהמנהל הקודם החליט לפרוש והוחלט לקדם את רז במקומו.

"אפשר להגיד לזכותה של בורגראץ' שלא מעטים משדרת ההנהלה הם אנשים שצמח מתוך המערכת. כמעט כל מנהלי האיזור התחילו כמנהלי משמרת", הוא אומר. עם זאת, לדעתו, היום העולם הוא שונה וסיפור כמו שלו, של עובד מטבח שמתקדם עד לתפקיד בהנהלה, הוא נדיר. "העולם קצת שונה היום. לא הרבה אנשים מתחילים מלעבוד במטבח ומתקדמים. הקידום מתחיל ממנהלי משמרות, סגן ראשון או שני ומנהלי מסעדות", הוא אומר. עם זאת, לדבריו "רוב מנהלי המסעדות החלו כמנהלי משמרת וכל אחד יכול להתקדם".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות