אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סערת קופיקס: "אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו" צילום: ענר גרין

סערת קופיקס: "אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו"

רמי שביט, הבעלים של המשביר לצרכן אמר את הדברים בפאנל בנושא קפה שנערך בועידת הקניונים. בכירי רשתות הקפה נעדרו מהדיון משום שלטענתם עורכי הדין שלהם אסרו את ההשתתפות

26.11.2013, 12:16 | אורנה יפת
רשתות הקפה, מלבד קופיקס, נעדרו מפאנל בנושא קפה שנערך היום (ג') בוועידת הקניונים באילת. התירוץ היה כי "עורכי הדין של רשתות הקפה הודיעו שאסור להן להשתתף בפאנל עקב חקירת רשות ההגבלים". חקירת הרשות נפתחה בעקבות חשד לתיאום מהלכים עסקיים בין הרשתות על רקע פתיחתה של רשת קופיקס שמוכרת קפה ב-5 שקלים

קראו עוד בכלכליסט

מי שכן השתתף בפאנל היו גיל אונגר, שותף ויו"ר בקופיקס, רמי שביט בעלים של המשביר לצרכן, ועופר שחטר, מנכ"ל פרומול.

ממשיכים להתרחב קופיקס פתחה סניף שלישי ברחוב הארבעה בתל אביב מדובר בסניף שיתווסף לשני הסניפים הקיימים באבן גבירול וקינג ג'ורג' בעיר. בשבועות הקרובים ייפתחו שלושה סניפים הבאים בגבעתיים, נתניה, וראשון לציון אורנה יפת, תגובה אחתלכתבה המלאה
אונגר אמר שההתייחסות לקופיקס כמי שמוכרת קפה בזול זה "פקשוש": "אנחנו לא מוכרים קפה בחמישה שקלים אלא הכל בחמישה שקלים. קוקה קולה בחמישה שקלים, מיץ תפוזים שנסחט לידכם בחמישה שקלים, סנדביץ' בחמישה שקלים וגם קפה. דהיינו יש כאן קונספט. יש כאן סיפור. יש בוודאי מקום לבתי קפה. זה שוק אחר. יש פה עכשיו הזדמנות לעשירון התחתון לקנות קפה בחמישה שקלים. לפני רבע שעה פתחנו ברחוב את הארבעה את הסניף השלישי ויש לנו נכון לאתמול עשרה חוזים חתומים. יש כאן מקום ושוק חדש".

לדבריו, "בקרוב נראה בסמוך למיקומים שלנו שחקנים חדשים שמגיעים. לא נהיה בלעדיים. יש בעולם תעשיות שלמות שהן תעשיות מחיר שמציעים היום לציבור מוצרים מבוססי מחיר. למי שלא מבין – המחיר הוא המלך והוא לא המלך החדש. הוא כבר מלך בעשור האחרון אבל המחיר בלבד לא מספק. הוא תנאי הכרחי אבל לא מספק. אצלנו הדגש על מחיר ועל המגוון. בכל חנות אנו מוכרים 500 כוסות קפה ביום אבל עוד 2500 מוצרים אחרים".

אונגר. "המחיר הוא המלך והוא לא המלך החדש", צילום: אוראל כהן אונגר. "המחיר הוא המלך והוא לא המלך החדש" | צילום: אוראל כהן אונגר. "המחיר הוא המלך והוא לא המלך החדש", צילום: אוראל כהן

עופר שחטר, אמר כי "קניונים הם מקומות שאנשים באים אליהם והם יודעים שזה טיפה יותר יקר אבל יש להם נוחיות מירבית להם יכולים למצוא כל מה שהם מחפשים, בעולם יש רשתות מכל הסוגים. אני לא חושב שהזול זה האישיו. אם קופיקס יפתחו ליד קניונים שלנו סניפים זה יעשה רק יחסי ציבור ובלגאן. יש מי שיבחר לשבת בבתי קפה בקניונים שלנו ויש מי שירצה לשתות בקופיקס".

המשביר לצרכן קיבלה בעבר זיכיון למותג הקפה צ'יבו ולבסוף ויתרה עליו. שביט התייחס לנושא ואמר כי "בחנו את העניין. צ'יבו היא חברת קפה גדולה בגרמניה שפיתחה קונספט ייחודי – היא פיתחה מוצרים נילווים לקפה ובאמצעות קפה זול היא מושכת אנשים לקנות את המוצרים. הלקוח קונה קפה ונחשף למוצרים. הרעיון שלנו היה לייצר חנויות קטנות בתוך סניפי המשביר. קיבלנו את הזכיון. הפרויקט הוא מאד לוגיסטי. ובסופו של דבר לצערי, אופיס דיפו הייתה צריכה לעשות את זה עם המרכז הלוגיסטי שלה ונכשלנו בה וגם הנושא של צ'יבו נפל".

שביט מאמין בקונספט של קופיקס ואמר כי היה יכול היה להיות שותף של מייסד קופיקס. "אני הייתי יכול שותף של אבי כץ. הם יגיעו למאה חנויות. זה סיפור יפה. הם יתפרנסו מזה יפה מאד. החלום שלהם לא להנפיק. יהיה להם את הנתח שלהם. הם מוכרים משהו אחר. לקופיקס יהיה נתח שוק והרשתות האחרות יצטרכו להתמודד עם זה. אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו. אין הגיון לשלם 10 שקלים עבור מים מינרליים. הם היו צריכים למכור מים מינרליים בחמישה שקלים. אם הייתי מנהל בחברה כזו הייתי מחייב אותם לעשות את זה".

שביט. "אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו" שביט. "אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו" שביט. "אם הייתי ארומה הייתי מוריד מחיר עוד יותר ממה שהם הורידו"

עם הקמת קופיקס היו מי שטענו כי אין התכנות כלכלית למודל העסקי. הרשת דיברה על שני עובדים ומאז יש כבר ששה עובדים בסניף, יש שולחנות בחוץ והרשת החלה לעטוף את הסנדביצ’ים , מה שמייקר עלויות. "קופיקס הוא עוד פרק בשיווק להמונים ובזה עסקתי כל חיי. תמיד נשאלתי את אותה שאלה בנוגע למחיר נמוך ואיך אפשר להרוויח כסף. גם אבי וגם אני עשינו הרבה מאד כסף בכל העסקים שהיינו בהם עד היום. לקחת את המודלים הקיימים ולהקיש עליהם את המודלים החדשים זה טעות. מודלים משתנים ונשברים כל הזמן. נכון שהכל בדולר לא קיימת אבל זה נפל על הניהול. כשאבי היה שם העסק הצליח, אמר אונגר..

אונגר התייחס גם לרשת המזון של שביט, קוסט 365 ואמר כי אין יחודיות לרשתות המזון כיום. "יש מקום לקמעונאות מסוג חדש. רשת רביעית זה לא האבי דיסקאונט. אין בישראל רשת מזון האבי דיסקאונט. המהפכה הקמעונאית הבאה תהיה בתחום רשתות המזון. זה מתבקש וחייב לבוא".

"אני אנצח לא דרך העיתונים"

שביט אמר בתגובה: "בקוסט הסיפור הוא כמה הספקים יתנו לי כל להתחרות. כשיהיה לי כח קניה יהיה לי כח מכירה. אם אני קונה מאסם מוצר במחיר יקר יותר ממה שרמי לוי קונה, אז קשה לי להתחרות. מתי הספקים יבואו לקראתי? שיהיו לי 20 סניפים. אני אעמוד על 15% הוצאות תפעול אני אנצח את כולם. בגלל זה אני מתעקש לעשות מיקומים נוספים. לעשות תאורה נכונה. אני אנצח לא דרך העיתונים. אני אנצח בעוד שנה שנתיים. אנחנו נהיה עוד גוף שמיטיב עם חברי המועדון שלנו".

שביט דיבר על יזמויות עתידיות שלו ואמר כי הוא מקים בחו"ל מיזם שיתחרה בסודסקו. "אני מקים רשת בינלאומית - סיבוס בעולם. אנחנו יוצאים החוצה. ניקח צעד לאחור ביזמות בישראל ונצא החוצה. בשלב ראשון עושים את זה לבד. בסיבוס הבאנו 180 אלף איש למסעדות. זה היה עסק מצוין ומכרנו אותו בגלל שוק ההון ובגלל העיתונות. עכשיו אנחנו מקימים עסק כזה בעולם. אנחנו נתחרה בסודסקו בעולם. הם כבר יודעים את זה. זה שוק של 120 מיליארד יורו. נמכור לאנשים מה תאכל, איפה תאכל ובאיזה שעה. אנחנו מתחילים את הפעילות כמו פטריות בחו"ל".

לדבריו, "במשביר מחפשים מנועי צמיחה חדשים בתוך המשביר. התכוונו לקנות את מתאים לי כי הקהל של מתאים לי הוא קהל מאד ברור. אבי (מלכה-א"י) עשה איתו 23 שנה עבודה מדהימה. לא הצענו לקנות את רשת החנויות . יש בעיה לחנויות הקטנות בקניונים ורשתות קטנות עם חנויות קטנות בקניונים אין להן מקום בתוך קניונים. הצעתי לקלוט את כל עובדי מתאים לחנויות המשביר ונעביר את קהל הלקוחות של 100 מיליון שקל אלינו. המפרקים היו מקבלים תמלוגים מאיתנו. לא הצעתי לקנות את הרשת. עמדנו על שלנו ולא הסכמנו לקנות את רשת החנויות. הכונס נכנס לפלונטר. יש ממונה על הגבלים והוא אומר שהוא צריך עשרה ימים לבחון אם המשביר יכול לקנות את מתאים לי או לא. מה שהממונה על הגבלים יצר – זה רגולציה שלמה ומסואבת. השופטת אמרה מי יפעיל את זה בעשרה הימים הקרובים? מי יממן את זה? יש כאן בעיה ברגולציה והעסקה של מתאים לי מתאימה למשביר. היו לנו יצרנים שהסכימו לייצר לנו וכנראה שאותו סיני יגיע אלינו לפגישה כי כבר תיאמנו איתם ואולי נעשה איתם שיתוף פעולה. אם זה יצליח נמכור את המותג מתאים לי בתוך הסניפים שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
אני עברתי לשתות בקופיקס ומקומות זולים שונים
בניגוד למגיב פה, הקפה בקופיקס ממש טעים, אני מבקש עם חלב סויה ודעתי זה יותר טעים מארומה. לפני שבוע הצטרפתי לכמה חברים ששתו קפה בבית קפה, מחיר של 15 שקל לקפה, שהמלצר פנה אלי לשאול מה אני רוצה, אמרתי לו שאני אחרי זה קופץ לקופיקס והוא צחק :) דרך אגב גם למקדונלס יש קפה לא רע, פחות טוב מהקופיקס ורק בחלק מהסניפים (ברוב הסניפים זה ממכונה אוטומטית שאני מעדיף לא לנסות)
king , מרכז  |  27.11.13
לכל התגובות