אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרוטרום: הרווח הנקי זינק ב-18% ברבעון השלישי ל-17 מיליון דולר צילום: עמית שעל

פרוטרום: הרווח הנקי זינק ב-18% ברבעון השלישי ל-17 מיליון דולר

מכירות החברה העוסקת בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים צמחו ב-2.5% והסתכמו ב-161 מיליון דולר

27.11.2013, 11:56 | אסף גילעם
פרוטרום בניהולו של אורי יהודאי מפרסמת דו"חות חזקים הבוקר (ד') לרבעון השלישי של השנה. החברה העוסקת בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על שיפור ניכר ברוב הפרמטרים, עם זינוק של 18% בשורת התחתונה שהסתכמה ב-17 מיליון דולר.  

קראו עוד בכלכליסט

מכירות פרוטרום צמחו ברבעון השלישי ב-2.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-161 מיליון דולר. בתחום הטעמים, גדול המכירות ברבעון ב-4.6% לעומת אשתקד, והסתכמו ב-119.4 מיליון דולר. תחום הטעמים מהווה כבר 74% מהמכירות – עלייה של יותר מ-2% מאז הרבעון המקביל.

מכירות פרוטרום בתחום חומרי הגלם היחודיים הסתכמו ב-36.7 מיליון שקל – בדומה לרבעון המקביל. המכירות בתחום זה הושפעו מירידת מחיר מהותית בתחום השרפים הטבעיים, שהביא לירידה של 2.3 מיליון דולר במכירות. בניטרול זה, תחום חומרי הגלם היה מציג עליה דומה לתחום הטעמים.

מרכז חדשנות של פרוטרום בציריך, שוויץ מרכז חדשנות של פרוטרום בציריך, שוויץ מרכז חדשנות של פרוטרום בציריך, שוויץ
הרווח הגולמי של פרוטרום הסתכם ברבעון השלישי ב-62.6 מיליון דולר – עליה של 7.8% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עומד על 38.8%, לעומת 36.9% ברבעון המקביל. פרוטרום מסבירה כי לשיפור ברווחיות הגולמית תרמו התייצבות במחירי חומרי הגלם המשמשים את החברה, והפעולות שהיא נוקטת לפיתוח מוצרים חדשים בעלי שיעור רווחיות גבוהים מהממוצע. הדבר חלחל גם לשורת הרווח התפעולי שהסתכמה ב-22.6 מיליון דולר – עליה של 15.7% לעומת הרבעון המקביל.

פרוטרום נוקטת בשנים האחרונות במדיניות התרחבות אגרסיבית על ידי רכישות חברות מתחרות או משלימות. החברה רכשה 8 חברות בין השנים 2011 ו-2013, ומתחילת השנה דיווחה על רכישת שלוש חברות נוספות ברחבי העולם (דרום אפריקה, רוסיה וגוטמאלה).

פרוטרום פועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה. לפרוטרום, המעסיקה כ-2,600 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות עיקריות: פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems. ופעילות חומרי הגלם, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), שמנים אתריים ומוצרי הדרים ייחודיים וכימיקלים ארומטיים.

תגיות