אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל קוקה קולה על קמפיין מחזור האריזות: "ייצרנו לקיימות ערך תדמיתי" צילום: עמית שעל

ועידת הקיימות

מנכ"ל קוקה קולה על קמפיין מחזור האריזות: "ייצרנו לקיימות ערך תדמיתי"

טל רבן הסביר את הקושי בחיבור המותג לערכי קיימות. "הבנו שהערך המשותף כפי שהוא קיים בחברות אחרות אינו מספיק. יצרנו מעגל אחריות משלב חומרי הגלם ועד המחזור"

27.11.2013, 12:25 | נורית קדוש

״המותג קוקה קולה נמצא מצד אחד בכפר המוזיקה במסגרת חווייתית, אבל מצד שני יש לו נוכחות בחירייה, באתר בו מתרכזת הפסולת מאזור המרכז, דרך האריזות שלו שמגיעות למחזור״. כך הסביר טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה את הקושי בחיבור המותג לערכי הקיימות, במסגרת ועידת הקיימות הראשונה של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי רבן, לא מעט מותגים הצליחו לייצר לקיימות ערך עסקי-תפעולי וערך חברתי-סביבתי, אבל קוקה קולה ביקשה לייצר גם ערך תדמיתי. ״במפעל יש מקום אדיר לשיפור וניצול תועלת כלכלית להשאת רווח ואכן העלנו את ניצולת האנרגיה, הפחתנו משקל האריזות, הפחתנו כמות השימוש במים ועוד, אבל זה לא מספיק. הבנו, שהערך המשותף, כמו שהוא קיים בחברות אחרות אינו מספיק. לכן, לקחנו את התדמית של המותג ויצרנו סביבו חוויה בעולם שהוא מאד פונקציונלי״ רבן מתייחס בדבריו לקמפיין מיחזור האריזות שמובילה קוקה קולה בשנים האחרונות.

רבן. "לקחנו את התדמית של המותג ויצרנו סביבו חוויה בעולם שהוא מאד פונקציונלי״, צילום: עמית שעל רבן. "לקחנו את התדמית של המותג ויצרנו סביבו חוויה בעולם שהוא מאד פונקציונלי״ | צילום: עמית שעל רבן. "לקחנו את התדמית של המותג ויצרנו סביבו חוויה בעולם שהוא מאד פונקציונלי״, צילום: עמית שעל

לדברי רבן, ״האסטרטגיה של הקיימות מתחילה מאחריות סביבתית בה הגדרנו לעצמנו את מעגל חיי המוצר ולקחנו עליו אחריות משלב חומרי הגלם, דרך תהליכי ייצור, תפעול, הפצה, שיווק ומכירות. בסוף, נשארת האריזה שגם בה צריך לטפל וכך נוצר מעגל האחריות שלנו״.

לדברי רבן, למרות שישראל החלה לטפל בנושא המיחזור הרבה אחרי אירופה, ישראל נמצאת היום במקום מתקדם יותר ממדינות רבות בעולם.

תגיות