אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צפו: ההוכחה שכולנו מעלים לאינסטגרם את אותן תמונות בדיוק

אמן צרפתי אסף מאות תמונות של אתרי תיירות שהועלו לרשת החברתית וגילה שהן כה זהות שניתן להפוך אותן לפריימים בסרט. כך זה נראה

27.11.2013, 22:03 | סוכנויות הידיעות

כל משתמש קבוע באינסטגרם כבר קרוב לוודאי שראה מספיק תמונות של ארוחות, שקיעות ועננים מבעד לחלון של מטוס. אמנם אין כמעט מגבלות על תכנים ברשת החברתית (עירום אסור, אולם כלי נשק וסמים מותרים להצגה) אך מסתבר שכולנו מעלים פחות או יותר את אותן התמונות. עד כדי כך, שניתן להרכיב מהן סרט.

קראו עוד בכלכליסט

הארט דירקטור הצרפתי תומאס ז'וליאן אסף 852 תמונות שהעלו משתמשים לאינסטגרם, ויצר סרטון סטופ מושן שעובר בין ארמון השאנז אליזה בפריס לוושינגטון סקוור פארק בניו יורק ועד לבית האופרה בסידני. כמובן שתראו בו הרבה תמונות של תחנות רכבת תחתית ונעליים חדשות.

"אינסטגרם מהווה משאב מדהים לכל סוגי התמונות. רציתי ליצור מבנה מתוך כל הכאוס הזה", הסביר ז'וליאן. "התוצאה הוא סרט קצר של מיקור המונים שמציג את אינספור האפשרויות של המדיה החברתית".

תופעת התמונות הזהות אינה חדשה: מאז פרצה הרשת החברתית לתודעה, זכתה למספר רב של פרודיות וקליפים שלועגים לתופעה. את אחד הפופולריים ביותר הכין אתר ההומור האמריקאי College Humor; הוא זכה למיליוני צפיות.

מדוע יש כל כך הרבה תמונות דומות? ראשית, בשל מגבלות בשטח. כשמסתכלים על אתרי תיירות מפורסמים מגובה של אדם ממוצע, התמונות יצולמו בזוויות דומות מאוד. בנוסף, תחומי העניין שלנו דומים וכך גם טעמנו בסגנון התמונה: המוח יכול להימשך לצבעים קרים יותר או חמים יותר, לתמונות מוארות או חשוכות יותר - אך בסופו של דבר מספר הפילטרים באינסטגרם מוגבל. לפיכך, כשמדובר באותם האובייקטים (אתרי תיירות, רגלי המצלם, עננים וכו') רוב התמונות באינסטגרם אינן פורצות שיאי יצירתיות ודומות זו לזו.

תגיות